21 Ocak 2009 Çarşamba

KAZANDİBİ(FIRINDA)

kazandibi
Uzun zamandır yapmadığım evimizin en çok rağbet gören tatlılardan biridir.Son günlerde bütün tatlı ihtiyacımızı meyvelerden karşılayınca erteliyorum tatlı hazırlamayı da...

Bir dönem süt içemeyince kalsiyum ihtiyacımı karşılamak için,tek çözüm sütlü tatlılardı...

Şimdi o sorunda geçti,süt içmeye tekrar başladım ama bu defada evin gurmesinin de bana eşlik etmesini istiyorum.:)çocukluğumuza geri döndük ailece gece sütümüzü ihmal etmez olduk:)

Kazandibini 2 tarifle hazırlıyorum biri sadece ocakta hazırlanıyor. Benim favorim ise ocak ve fırınla hazırladığım,bugün paylaşacağım tarif

KAZANDİBİ TARİFİ
Malzemeleri:
-1 çay bardağı nişasta
-5 su bardağı süt
-1 çay bardağı pirinç unu
-1 su bardağı tozşeker
-1 pk. vanilya
-1 yemek kaşığı tereyağı
-5 çorba kaşığı pudra şekeri
Hazırlanışı:
1-Pirinçunu ve nişastayı çok az sütle eziyoruz.Orta boy tencereye aktarıp sütü ekliyoruz
2-Kısık ateşte 10 dk. pişiriyoruz.Şekeri ilave edip birkaç dakika daha pişiriyoruz.ocaktan alıp vanilya ilave edip karıştırıyoruz.
3-Tercihen aliminyum tepside (30 cm lik) yada orta boy borcam kabın tabanını tereyağıyla yağlayıp üzerine pudra şekeri serpiyoruz.
4-Üzerine tencerede hazırladığımız muahllebiyi eşit şekilde yayıyoruz.Önceden ısıtılmış 200 derece fırında 20 -30 dakika kadar tabandaki pudraşekerinin iyice eriyip kahverengleşmesini sağlıyoruz.
5-Pişirdiğimiz tatlıyı fırından alıp,içi soğuk su ile doldurulmuş(daha düzgün dilimlenmesi için) geniş bir tepsinin içine yerleştiriyoruz.Tatlının bulunduğu kaba su girmemesine dikkat ederek soğutuyoruz.
6-Soğuyunca birkaç saatte buzdolabında bekletiyoruz.Dilimleyip sevgiyle sunuyoruz
Afiyet olsun
(tarif:lezzet dergisinden)
PÜF NOKTALARI:--Borcamdan ziyade alüminyum yada benzeri ince tepside daha iyi sonuç alınıyor.
--Fırının tek alt kısmı ayarlanabiliyorsa ayarlanır,ayarlanmıyorsada tepsiyi fırının en alt rafına yerleştiriyoruz
--Ara ara kontrol ederek pişiriyoruz.

25 yorum:

Unknown dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK SEVGİLERİMİ GÖNDERİYORUM

Adsız dedi ki...

çok ilginç bi tarif olmuş ellerinize sağlık sevgiler...

Saliha dedi ki...

mam mam mam :))) ayıptır soylemesı enfes kazandıbı yaparım:PPPP ama bu daha da enfes..görüntü şahane..bizcok severız..sade,sakızlı yaparım...hem cok kıloda aldırmıyo:))

allahtan sag klık yasagı yok dılek:PPP hemen copiipas yapıyorum canısı...kendınıze! ıyı bakın:)))ellerine saglık arkidşimm:))))9

Adsız dedi ki...

Kazandibi cok hos ve güzel görünüyor nefis olmus,ellerinize saglik,sevgiler.

Unknown dedi ki...

Canım çok severim kazandibini helede vanilyalı dondurmayla ellerine sağlık benim için bir dilim ye olurmu öptüm...

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor. Artık hamileliğinin sorunlarından kurtulmana sevindim. Oğulcuğun olacakmış. Allah hayırlısını versin. Nazar değmesin.
Sevgiyle kal.

halime dedi ki...

ellerine sağlık canım.görüntüsü harika.eşimin çok sevdiği tatlıdır.
sevgiyle kal

Adsız dedi ki...

selam canım..eşim bu tatlıyı çok sever ama ben pek yapmam:))bu tarifinizi mutlaka deneyecegim..görüntü süper..ellerinize saglık.sevgiler.

fatosun mutfagından... dedi ki...

canımıniçisiii ellerin dert görmesin harika görünüyor...

made in funda dedi ki...

süper süper süper.resimde harika çıkmış.ellerine sağlık canım..

simayhobievi dedi ki...

eline sağlık canım misler gibi bir tatlı

zarpandit dedi ki...

en sevdiğim sütlü tatlı diyeyim :)))

Lezzet Gemisi dedi ki...

Abooooovvv... Nasıl severim anlatamam. En sevdiğim tatlıyı soranlara anında "kazandibi" diyorum. Ve sen şahane yapmışsın. Bir dilimini ben kaptım. Malum sebepten dolayı. :P Ellerine sağlık canikomcum. Öptümm...

Dilek Mutfakta dedi ki...

adaşım eline sağlık en sevdiğimiz tatlılardandadır,benimde sütle aram yok ama kazandibi severim de, sen resimdeki tatlıyı fırındamı yaktın ocaktamı ben ocakta tepsiyi döndürerek yakıyorum eğer fırındada oluyorsa çok pratik boşuna uğraşmıyayım bana bilgi verirmisin bu konuda,şimdiden teşekkürler...

Adsız dedi ki...

canım harıka gorunuyor ellerıne saglık cok begendım sevgıler..

Yaren dedi ki...

Dilekcim hakikaten nefis görünüyor.Bundan daha iyisi olmazdi diye düsünüyorum.ellerine saglik canim.Afiyet bal seker olsun.Senden ne haberler nasil gidiyor.Hersey yolundami,yolcumuz ne durumda?Sevgiyle kal canim.

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Canım ellerıne saglık.Kucak dolusu sevgiler...

anneminkizıyim dedi ki...

Dilekcigim merhabalar, ellerine saglik harika olmus tatlin.
Sevgiler canim....

halime dedi ki...

canım eğer aşureden kalan dövmen varsa bence bu çorba da değerlendir.yoğurt çorbasına çok yakışıyor.inşallah beğenirsin.sevgiler.dünyaya gelmeyi bekleyen küçük adama da sevgiler

Adsız dedi ki...

çok iştah açıcı görünüyor:) ellerine sağlık canım benim.
deniyceğim tarifler arasında inşallah:)

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Adaşım püf noktaları diye ekledim yazıya

Ayse Pamuk dedi ki...

O nası güzel olmuş ellerine sağlık

Jasminskager dedi ki...

Dilek'cim ellerine saglik canim goruntu super. Eminim tadida oyledir canim.Guzel yorumun icin tesekkurler canim.Daha nice yillarda hep beraber olalim ins.Hayirli cumalar .

Mutfak Havlusu dedi ki...

güzle görünüyor birde tadına bakabilseydik:)

Fincan Teyze dedi ki...

Ben de denemek istiyorum...