11 Ekim 2008 Cumartesi

AÇMA TARİFİ (PATATESLİ)

patatesli açma
Bu açmaların üzerine kaç tepsi daha açma yaptığımı hatırlamıyorum bile:)
fotoğraf çekmeden tükettiğimizi de:)
hamileleğimin ilk dönemleriydi sanırım,ne zaman bu açmaların tarifini eklemeye kalksam fotoğrafı eklerken,bir bakıyorum mutfaktayım ve açma yapma hazırlıklarına başlamışım bile,

o yüzden uzun süre ekleyemedim:)Allahtan evin gurmesi açmayı seviyor tüketmede sorun yaşamadık:)

Tabi o dönemden sonra iştahsızlık baş göstermeye başladı.Hiç bir şey yapamadığım için,yiyemez olduk:)o iştahlı halim bitipte çorbaya dahi içemeyen, bir hal almıştım ki,bana tek iyi gelen ev tarhanası oldu,dudak büküp pek rağbet göstermediğim, annemin gönderdiği tarhanayı her akşam yapar oldum.

Bağışıklık sistemini koruyan,doktorlar tarafından iştahsız çocuklara önerilen mucize çorba tarhana ,ne kadar büyük bir nimet olduğunu ufaklık sayesinde anlamış ve idrak etmiş oldum,günlerce tek besin kaynağım oldu,

Tarhana çorbası içelim,içirelim:)

Bunun üzerine bir tarhana çorbası tarifi vermek gerekir.Tarif hazır ama, bir türlü çorbanın fotoğraflarını bulamadım,en kısa zamanda benim yaptığım usulden tarifi eklenecek mucize çorbanın

Şimdi gelelim patatesli açmaların tarifine
açma
PATATESLİ AÇMA
Malzemeleri:
1 pk. İnstant maya
1.5 çay bardağı sıvı yağ
1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı ılık su
1 tatlı kaşığı tozşeker
1 tutam tuz
Aldığı kadar un (sanırım 4-5 su bardağı alıyor)
İçi : haşlanmış ve rendelenmiş 3-4 orta boy patates
Üzeri için:bir yumurta çörekotu ve susam yada haşhaş

Hazırlanışı:
1-Unu havuz şeklinde açıyoruz,maya,şeker ve yağla harman yapıyoruz.suyu sütü tuzunuda ilave ettikten sonra kulak memesi yumuşaklığında hamur elde edene kadar yoğuruyoruz
2-45 dk.-1 saat yani hamur iki katına çıkana kadar bir bez örtüp ılık ortamda mayalanması için bekliyoruz.
3-Mayanmış hamurla çok uğraşmadan avuç içi büyüklüğünde bezeler kopartıp biraz sıvı yağla ellerimizi yağlayarak bezeyi elimizle yassılaştırıyoruz,içine patates püremizi ilave edip,burkarak yada düğüm atarak şekil veriyoruz
4-Yada ikinci seçenek,daha büyük bezeler kopartıp sıvı yağla yağladığımız ellerimizle yassılaştırıp, tabak şeklini alınca patates püresini içine sürüp rulo şeklinde sarıyoruz.2 parmak genişliğinde kesip dik şekilde yağlı kağıt serilmiş tepsiye diziyoruz
5-15 dakika da fırını açmadan biraz daha mayanması için bekliyoruz.Yumurta sarısını sürüp çörekotu ve susam ilave edip,Önceden ısıtılmış 200 derece fırında üzeri kızarıncaya kadar pişiriyoruz.
Afiyet olsun

63 yorum:

Jasminskager dedi ki...

Canim benim kiyamam sana .Dilek'cim bana hamileleiklerimi hatirlattin oyle bir seyki bende hic birsey yiyemezdim yalnizca tarhana corbasi iceridm icinede ekmek dograyarak.
Cok zor gecer benim hamileliklerim
sen en kisa zamanda atlatirsin ins.
Ben burada tarhana da bulamazdim artik dilenci gibi herkese sorardim tarhaninaniz varmi diye. Bitecek diye odum kopardi.Sen yine cennet vatanimda envai cesit leziz yiyeceklwerin icindesin canim.Canin cektikce benim gibi ulasilamaz yerlerde degilsin cok sukur.Buralarda her istedigin bulunmuyor bulunsada tadi ayni olmuyor.Neyse fazla uzattim mektup gibi oldu.
Bu arada ben ayin ikisinde galiba istanbula gelicegim bir haftaligina.Anadolu yakasinda oturuyorsan bir sekilde gorsmek isterim canim seninle.Babamlar kartal'da oturuyorlar.

Leyla Poyraz dedi ki...

Canım poğçalar muhteşem görünüyor...
ellerine sağlık..tabağın birini uçurdum haberin olsun..
Rabbim kolaylıklar versin...

keskinli dedi ki...

canim bizim evde tarhana yapildimi ertesi güne bir damlasi bile kalmaz benim oglanlar tabak tabak götürür vallahi anacimda sagolsun hersene yapar getirir ahah onlarda olmaza ellerine saglik acmalarinda enfes olmus canim birde corbanin yaninda dene tavsiye ederim sevgiler

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

misler gibi olmuş canım anne açması anne tarifi gibi.ellerine sağlık hayatım.
sevgilerimle

Adsız dedi ki...

kuzum benim umarım daha rahat geçer günlerin

bu açmalarında beni ye diye bağırıyor

ellerine sağlık
sevgilerrr

Unknown dedi ki...

Dilek'cim enfes olmuş açmalar ellerine sağlık bende yaparım ama patatesli denememiştim,ilk fırsatta deniycem.
İyi hafta sonları dilerim canım,öptüm...

Adsız dedi ki...

selam.açmalar nefis görünüyor.eline saglık canım.sevgiler.
http://hunerlieller.net

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Çok güzel görünüyorlar.
Hamileliğin maalesef bazen böyle ufak tefek problemleri de oluyor. Ama sonucu öylesine mükemmel ki, sonra hatırlanmıyor bile.
Tarhana bizim evde grip olunca yapılan ve en iyi ilaçtan bile daha etkili olan bir çorba.Bol karabiberli ve sıcak olarak.
Sevgiyle kal.

Melek* dedi ki...

ay ben ne kadar severim açmayı bir bilsen bizim evni gurmeside sever:)) görüntüsüde gel beni ye diyor pofidik pofidik:) ellerine sağlık canım görünce istedim bende hemen yapayım dedim baktım maya yoktu:) akşama bizimnki gelince aldırıp yapmalıyım:)

rümeysaninrüyasi dedi ki...

ellerine sağlık canım açma harikaaaa bu arada döndümm sonunda sevgilerr

antepası dedi ki...

Canım sayılı gün çabuk geçer.Hayırlısı ile atlatırsın inşallah benim babamda çok sever tarha çorbasını.Açmalarda çok güzel eline sağlık.

Adsız dedi ki...

dilekçiğim minik nazları oluyor böyle minik kelebeklerin..:) suya yazılan yazı gibi bu sıkıntılar..bigün unutuluyor hepsi..açmalar harika görünüyor..ellerine sağlık canım

şeker pasta dedi ki...

Offf açmalar nasıl görünüyor. Karnım da aç, müsadenizle mutfağa gidiyorum.
Nefissss.
Sevgiler

pelince dedi ki...

Dilekcim mesajını çok özlemişim..İyi olmanıza sevindim..Poğaçalar enfes olmuş,bende bayıldım..

Sevgiler..

Mutfak Havlusu dedi ki...

annecik ses veriyor herkese güzel tümcelerini dağıtıyor:)
açmaları eşliğinde,ama insan birde yanına çay demler ve ikram eder değil mi madem iştahsızlık var ver sen bize bunları biz yeriz:))))

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Arkadaşım hiç merak etme bu günler çabuk geçiyor asıl sen uykusuz günlere hazırlan...Ama olsun hepsini yaşamak çokkkk güzel...Sağlıklı bir hamilelik geçirmeni dilerim...Açmalar süper ellerine sağlık canım...Sevgiler...

Adsız dedi ki...

canım benım gercekten annelık cok guzel .
vee acmalar nefıs ellerıne saglık bıtanem afıyet olsun sevgıler..

RUMEYSA dedi ki...

hmmm açmalar çok güzel görünüyoo yaa eline sağlıkk

kurabiyeninde püf noktalarının hepsini yapıyoruuumm :)

yesildomates dedi ki...

canım açmalar çok lezzetli görünüyo.
hımmmm......

canım allah kolaylık versin..bu günler biraz zor geçer ..ama sonrasında unutulur.:))

öpüyorum..görüşmek üzere.....

yildiz dedi ki...

Dilekcigim,insallah saglikli bir sekilde yavrunu kucagina alir ve bugünleri unutursun.

Acmalar harika gözüküyor,ellerine saglik.Güzel bir haftaya baslaman dilegiyle,sevgiler....

Unknown dedi ki...

Bayılırım açmalara çok güzel ve iştahaçıcı görünüyorlar.Ellerine sağlık

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Dilek'çigim açmalar sahane mutlaka denicem,valla simdiden yapasim geldi harika olmuslar...canim kendine dkkat et olurmu insallah sonra rahatlarsin bir tanem...optm

Adsız dedi ki...

Ailenizle beraber mutlu bir hafta geçirmeniz dileğiyle..

Adsız dedi ki...

Canim seni tebrik ediyorum.Insallah güzel bir hamilelik dönemi gecirirsin. Allah yardimcin olsun, kolayliklar versin insallah.
Pogacalarin da cok nefis görünüyorler, ellerine saglik canim.

Baharcicegi dedi ki...

Acmalar nar gibi kizarmis icide mis gibi patates,enfes olmus hemen cay yapip yenilir bu acmalar eline saglik canim.
Kolay bir hamilelik gecirmeni dilerim canim

halime dedi ki...

ellerine sağlık canım.nefis görünüyor.kokusu burnumda tüttü.sağlıcakla kal.bebişe iyi bak

zarpandit dedi ki...

oleyyyy super bi tarif!!!

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
nasılsın. Bıcırla aranız nasıl.Annesini üzüyor mu?
Sağlıklı,mutlu bir hafta dileğiyle,
sevgiyle kal.

Lezzet Gemisi dedi ki...

AÇMALAR ÇOK GÜZEL OLMUŞ DİLEK'CİM. POFUDUK POFUDUK.. ELLERİNE SAĞLIK. İYİ HAFTALAR CANIM..

Gönül dedi ki...

hayatım güzel yorumun için teşekkürler..açmaların harika görünüyor ellerine sağlık...şşttttt yorma kendini kocişin yapsın yemekleri:)) sen yüklüsün unutma:)))
hayatım canın bişi isterse haber ver yapar getürürük yollarık bi şekilde ulaştururuk:))) öpüyorum fıstığım sevgilerimle

made in funda dedi ki...

ellerine sağlık dilekciğim.baylırım açmalara.nefis olmuşlar..

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar DIlekcigim, canim anne olmak cok kutsal, ilk aylarda hamileliyin cok zorlulklar cekiyorlar. Bazilari ise doguma kadar bu zorluklari yasiyor. Senin imdadina Tarhana corbasi ulasmis, aslinda harika bir besin kaynagi. Zaten en saglikli yiyecek annelerimizin yaptigi o günes altinda yapilan yiyecekler. Her yiyecegin bir zazari oldugu su günlerde tarhana corbasi harikadir. Sanada cok iyi geldigine cok sevindim, ne güzel bunu da bizlerle paylasip uyarini yapmissin.
Acaman da harika olmus, mis gibi kokusu burnuma gelir gibi oldu, ellerine saglik canim, sevgilerimle....

ceyt dedi ki...

dilekcim açmalar nefiss ellerine sağlık canım.
hamilelik kolay değil tabi canım.Allah yardımcın olsun güç kuvvet versin.sağlıklı sıhhatli bebeğine kavuştursun canım benim.
öpüyorum sevgiler...

karakazan dedi ki...

Bizim evde de cok sevilir kücük kizim hele bayilir,büyük olansa pek sevmez zaten o dogustan tok:)
Hamileliginin bu dönemleri olurmus,diyorum cünkü ben hic bunlari yasamadim bilmiyorum nasil oldugunu:)Gelip gecici seyler Allah tamamina erdirsin canim,saglikla al bebegini kucagina ins.Acmalar nefis rünüyorlar,ben hep denedim hic istedigim gibi olmadi,senin tarifini deneyecegim ins.Eline saglik canim.

selamlarimla,serap.

nagehan dedi ki...

Dilekcim Allah bebeğini sağsalim kucağına almayı nasip etsin inşallah....

Hayatımda olumlu olumsuz gelişmeler var o nedenle blogdan kopmuş vaziyetteyim şuan en kısa zamanda dönmeye çalışacağım...

Öptüm seni canım kendine iyi bak....

çokokerem ve ben dedi ki...

dilek poğoçaların çok güzel görünüyor. bende dün yaptım kendi açmamdan resmini çekemeden tükettik. hele bunların yumuşacık olması yokmu, işte ona bayılıyorum:)

hülya http://limonlubahcem.blogspot.com/

Melek* dedi ki...

kuşum sobeni cevapladım:)) bakabilirsin:)

elif dedi ki...

YENİ ANNE ADAYI NASILMIŞ BAKALIM.. NE GÜZEL DE AÇMALAR YAPMIŞ.. ELLERİNE SAĞLIK CANIM..FAZLA ÖZLETME KENDİNİ

Bir Dilim Düş dedi ki...

Canım benim bak geçti artık zor günler, ellerine sağlık açma harika görünüyor.

Sevgiler,
Evren

SOFRAM dedi ki...

Canım merhaba, bu günlerde biraz zor geçiyor ama bebeğini kucağına alınca unutuyorsun geçenleri.
Canım poğaçalar da harika görünüyor, çayın yanındada ne güzel gider, ellerine sağlık, tarhana çorbası da mis gibi sıcacık çok güzel içilir, afiyetler olsun güzelim, öpüyorum, sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

tşkler ellerinize saglık

Adsız dedi ki...

Rica ederim:)

tatlihayat dedi ki...

tariflerinizi begenerek takip ediyrum guzel sonuclar aldim bende siteme beklerim http://tatlihayat-tatlihayat.blogspot.com/

firma rehberi dedi ki...

bu tarif tam tadında bir tarif.Eğer tarife uyarsanız çok iyi bir sonuç elde edebilirsiniz.

Adsız dedi ki...

KUSURA BAKMAYINDA HİÇTE RESİMDE GÖRÜNDÜĞÜ GİBİ OLMUYOR AÇMALAR. BEN DENEDİM Bİ FELAKETTİ..TARİFE GÖRE YAPTIĞIM HALDE TATSIZ TUZSUZ SERT BİR AÇMA OLDU ..MALZEMEYE YAZIK OLDU YANİ..

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Ben yazdığım tarifi uyguladığım her defasında da güzel sonuç aldığım için paylaştım.

Sert olma nedeni fazla yoğurmuş olmanızdan kaynaklanabilir,yada kullandığınız mayadan

sonucun kötü olmasına üzüldüm ama bir yerlerde sorun olduğunu düşünüyorum.
mayalı hamur oldukça hassas oluyor.instant mayadan önce açıkçası bende iyi sonuç alamıyordum sadece dr oetker markasını kullanıyorum.

yarın bu tarifti tekrar uygulayacağım akşama gelecek misafirlerime sonucu buradan da paylaşırım

Adsız dedi ki...

"Unu havuz şeklinde açıyoruz,maya,şeker ve yağla harman yapıyoruz tuzunuda ilave ettikten sonra kulak memesi yumuşaklığında hamur elde edene kadar yoğuruyoruz"

süt ve suyun hangi aşamada katılacağını belirtmediğiniz için arkadaşın açmaları sert ve tatsız hale gelmiş olabilir...

daha önce hiç hamur yoğurmadığım için ben de bilmiyorum hangi aşamada katmamız gerektiğini...

nihal

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Nihal hanım buradaki eksikliği düzelltim
daha önce bu ayrıntı dikkatimi çekmemişti,yorumuuz için çok teşekkür ederim

gerekli eklemeyi yaptım
umarım deneyip memnun kalırsınız

nazlı dedi ki...

bende denedşm tarifi zeytınlı yaptım yanlızca cok güzel oldu..kocasman tesekkür gece gece afıyetle yedım :)

Fransali Gelin dedi ki...

vayy super olmus bunlar ya pofuduk pofuduk :)

Adsız dedi ki...

tarif için teşekkürler.şimdi yaptım çok güzel oldu

Adsız dedi ki...

Bende simdi denedim harika oldular..tarif icin cok tsk. ederim... Almanyadan sevgilerimle Ebru

tadinadoyamadim dedi ki...

Ebru Hanım,
Deneyip memnun kalmanıza çok sevindim.AFİYET OLSUN

Adsız dedi ki...

gercekten cok gzuel oldu paylastıgınız ıcın tesekurler

Adsız dedi ki...

Süt kalmamıştı. Yoğurt ile denedim. Yine harika oldu

gülşah dedi ki...

çok sağol canım paylaşımın için hemen deniyeceğim nefis görünüyorlar umarım tuttururum

Adsız dedi ki...

bu tarifi beş kere yaptım. ilk yaptığımda olmadı çünkü benim hatamdı. biraz fazla kaldı fırında, açmalar biraz sert oldu ama diğerlerinde harika oldular ve herkes çok beğendi. eşim şimdi sürekli açma istiyor benden :) tarif kesinlikle çok iyi. emeğiniz ve paylaşımınız için teşekkürler.

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Ne mutlu bana:))
tarifi deneyen ve beğenilerini ifade eden yorumlarınızı okurken çok mutlu oluyorum..
AFİYET OLSUN...

Adsız dedi ki...

Evetttt bir can sıkıntısıyla kalktım pcmi açtım ve tarifinizi okudum.Şuanda da fırında umarım becermişimdir:))teşekrederim

Adsız dedi ki...

çok tuzsuz oldu şekersiz tuzsuz tatsız bişey oldu kocam dalga geçti tarifi birebir uyguladım.Neden böyle oldu anlamadım. sema

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Sema HNM;
Deneyenler yoğunlukla tutturuyorlar aslında,pastane açmaları gibi oluyor tuzlu dan ziyade hafif tatlımsı...
iç malzemeyi nasıl hazırladığınızdan bahsederseniz yardımcı olmaya çalışırım..

Adsız dedi ki...

iyi akşamlar tarifi denemek istiyorum ama patates kullanmayıp sade yapsak nasıl olur acaba Tuğba

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Tuğba HNM;
Sade hali de gayet lezzetli oluyor..
umarım cvp için geç kalmamışımdır..