9 Ekim 2008 Perşembe

KURABİYE YAPMANIN PÜF NOKTALARI...UN KURABİYESİ..

Un kurabiyesi
Yaz tatilimizde teyzemin hediyesiydi,henüz 21 günlükken geldi evimize.Zorlu Bursa-Ankara,Ankara-İstanbul yolculuklarına dayanabildiği içinde Kahraman ismi verildi.
Uzun ve hareketli bir bayram tatilinde gözümüzü arkada bırakan kuşumuz, bizi bir süprizle karşıladı.tatil dönüşü kapımızı açınca, ‘’cici kuş’’ diyerek ve ıslığa benzer bir ses çıkartarak karşıladı eşim ve beni..
Beklide beklemediğimiz bir anda oluşu tarifsiz mutluluk yaşattı.Tüm yol yorgunluğumuzu kapının ardında bırakmamıza vesile oldu.

Küçük şeylerle mutlu olabiliyoruz hala,mutlu olma adına atıyoruz her bakışımızı hayata
belkide sevdiklerimizle yaşadığımız güzel günlerin,saatlerin yansımasıdır kim bilir
…………
Bayramı dilediğimiz mekanda,dilediğimiz insanlarla geçirme olanağına sahip olduğumuz için,sadece 80-82 dk lık uzaklıkta gurbet yaşadığımız için sonsuz şükrediyoruz

uzun zamandır ertelediğim bir lezzetti un kurabiyesi
anne günlerinin 5 çaylarının vazgeçilmezi oldu yıllarca hatta,artık sıradan geldiğinden midir
Bu kurabiyeleri daha az görür olduk servis tabaklarında,yada acemi işimi diye yapılmaz oldu
Hala istediğim tadı bulamadım diyenlere,yumuşak ağızda eriyip giden tarif arayanlara,bayatlamayan,yayılıp gitmeyen,pürüzsüz hamuru olan,takır takır olmayan,pastane kurabiyesi tadında
harika bir tarif,tarif (kimseden,hiçbiryerden copy-paste yapılmamıştır:))

UN KURABİYESİ
Malzemeleri
250 gr Yumuşak margarin yada tereyağı
1.5 çay bardağı pudra şekeri
2 çay bardağı nişasta
1 paket vanilya
4 su bardağı un
1/2 paket kabartma tozu
Hazırlanışı:
1-Oda sıcaklığındaki yağ,pudraşekeri,vanilya iyice karıştırıyoruz.Azar azar un ilavesi yapıyoruz.Kabartma tozunu da ekleyip,kulak memesi kıvamında bir hamur elde ediyoruz(Hamur yumuşak oldu diye kesinlikle un ilavesi yapmıyoruz)
2-20-30 dk. buzdolabında bekletiyoruz.Elimizle parçalar kopartıp yuvarlıyoruz.160derecelik fırında 25-30 dk. pişiriyoruz
3-Üzerinin kızarmasına izin vermeden fırından çıkartıyoruz3-5 dakika sonra elekle pudraşekeri şerpiyoruz
Sevdiklerimize afiyetle sunuyoruz
(Bekledikçe tadına doyulmuyor.1 hafta tazeliğini koruyor)
AFİYET OLSUN

Tecrübelerimden çıkardığım sonuçları sizlerle de paylaşmak istedim

AĞIZDA DAĞILAN KURABİYE YAPMANIN PÜF NOKTALARI:
-Margarin yada tereyağı oda sıcaklığında olmalı
-Daha sert olması için eritilip soğutulmuş yağ kullanılır
-Ölçüsünden fazla un ilavesi yapılmamalı
-Mutlaka buzdolabında bekletilmeli hamur el sıcaklığı ile cıvıklaşıyor,toparlanması için 15 dakika ile 30 dakika arasında buzdolabı molası gerekiyor
-Kurabiyelerin şekilleri bozulmasın,üzeri çatlamasın,kabartma tozu kokmasın diyorsanız ya kabartma tozunun miktarını azaltın yada hiç ilave etmeyin
-Düşük sıcaklıkta pişirilmeli ve sık sık kontrol edilmeli
-Sertleşmeden fırından çıkartılmalı bu tarz kurabiyeler soğudukça kıvamını alıyor
Bu arada pdçse 27 ev sahahibesi Birsel ve İremarkadaşıma gönderiyorum bu kurabiyeleri,daveti için teşekkür ediyor etkinliğinde kolaylıklar diliyorum

43 yorum:

Unknown dedi ki...

Canımmmmmmmm bayılırım un kurabiyesine bende çok sık yaparım,bu güzel bilgiler için de ayrıca teşekkürler ,öptüm canım...

uygarimizlahayat dedi ki...

Canımcımmmmmmmmmm harikaaaaaaaaaa olmuş en sevdiğim kurabiyelerden biridir un kurabiyesi, benim için hiçbir zaman demode olmaz :))) Bak canım çekti şimdi napcaz :))) Ellerine sağlık Dileğim, afiyetler olsun sana... Kahraman kuşumuza da alkışşş :)))

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Püf noktaları için teşekürler.
Sevgiyle kal.

halime dedi ki...

merhaba dilek'cim.daha dün un kurabiyesiniz bahsi geçmişti.şöyle tam tutan ,güvenilir bir tarif arıyordum.tevafuk oldu.ellerine sağlık.çok ta güzel görünüyorlar.selamlarımı gönderiyorum sana.aeo

made in funda dedi ki...

DİLEKÇİĞİM ENFES.BEN DE YILLAR ÖNCE MUHTEŞEM BİR LEZZET YAKALAMIŞ AMA SONRA TARİFİ KAYBETMİŞTİM.BELKİ SENİN BU TARİF İŞE YARAR.NEFİS GÖRÜNÜYOR CANIM....

antepası dedi ki...

Canım kurabiyeler çok hoş görünüyor.Böyle ölçülü kurabiyelere bayılıyorum Mutlaka deneyeceğim.

Adsız dedi ki...

Ablacımmm valla ellerine sağlık çok güzel olmuş .bir kurabiye sever olarak un kurabiyesini heleki senin un kurabiyeni tek geçerim:)üşenmesem yapıcam ama ben yine senin gelip yapmanı bekleyeceğim:)))beklenen gün gelecekse çekilen çile kutsaldır :))) öpüyorum seniiii

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar Dilekcigim, canim sükürü iki kat daha arttirin bence, bak 27 yildir bayramlari akrabasiz geciriyorum, ne mutlu sizlere, Belki benimde baska türlü baska seylere sükür borcum coktur. Allah akrabalarimizi eksik etmesin, halimize sükürler olsun. Kurabiyelerde nefis olmus, ellerinize saglik, sevgilerimle...

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Dilek'ciğim,

Benim için de un kurabiyesi anne kurabiyesidir, okuldan döndüğümde tabağımda mutlaka olurdu:)

Ellerine sağlık canım,

Sımsıcak sevgiler.....

Adsız dedi ki...

hayatımın anlamı bu kurbişlerr

ellerine sağlık
diloşum
kocaman sevgilerr

ceyt dedi ki...

dilekcim, un kurabiyelerini bende pek severim.nefis görünüyorlar.ellerine sağlık canım.öpüyorum kocaman sevgiler...

Melek* dedi ki...

canım ellerine sağlık bende çok severim ve yaparım basit geliyor insana fakat ben margarin kullanmamaya özen gösterdiğim için kahvaltılık için aldığım tereyağlar dayanmıyor:) çay sohbetlerindede kolay veya alışılmış olduğu için heralde bende pek göremiyorujm ama ben hala çaya gelenlere yapmakdaısrarcıyım kim ne derse desin:)öpüyorum sevgilirimle

karakazan dedi ki...

Dilekcigim o kadar güzel anlatmisin ki kurabiyelerin o kokusu geldi bana da miss gibi:)
Bende tereyag taraftariyim margarin hic girmez mutfagima.Eline saglik canim,sana yorum yazmayi özlemisim vallahi:)
Artik ara vermiyecegim ins.Görüsmek üzere canim,hayirli cumalar diliyorum.

Selamlarimla,serap.

SOFRAM dedi ki...

Canım kurabiyelerin gerçekten çok güzel görünüyor, bizim çocukların da en sevdiği kurabiyedir, ellerine sağlık.Afiyetler olsun...Ayrıca açıklayıcı güzel bilgilerin için de çok teşekkürler canım.
Dilekciğim evet bu su kabağı yemeklik olan,bana da urfadan celile arkadaşım yollamıştı, iki gün önce onun fotoğraflarını ve zeytinyağlı yemeğini yayınlamıştım, istersen bakabilirsin oradan canım. Öpüyorum, sevgilerimle...

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba, harika tarifiniz yayında. Ellerinize sağlık, ilk fırsatta denemeyi düşünüyorum. Desteğiniz için çok teşekkür ederim, umarım tekrar katilabilirsiniz, sevgiler.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Hakikaten eski lezzetler yerini yenilere bıraktı. En kısa zamanda denemek lazım:)
Ellerine sağlık canım,hayırlı cumalar..

Lezzet Gemisi dedi ki...

DİLEKCİM, GERÇEKTEN ENFES GÖRÜNÜYOR KURABİYELER. BEN DE EN ÇOK UN KURABİYESİNİ SEVERİM. ELLERİNE SAĞLIK BALIM... İYİ AKŞAMLAR VE KEYİFLİ BİR HAFTA SONU DİLİYORUM. SEVGİLER...

Ayse Pamuk dedi ki...

en sevdiğim kurabiyedir çok güzel olmuşş

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

Bir püf noktası da ben ilave edeyim müsadenle, kabartma tozu kokusu hissedilmesin isteniyorsa kabartma tozunun üzerine 1-2 damla limon suyu sıkılır :)
ellerine sağlık canım
Sevgiler

HUYSUZBALIK dedi ki...

Dilekçim süper görünüyor kurabiyeler. Ellerine sağlık. Bizim muhabbet kuşumuz Paşamızı kaybedeli çok oldu ama hala üzülüyorum onu ve eve geldiğimde o ıslık sesini bekliyorum. Kahramanın resmini de blogunda görmeyi bekliyorum. Sevgiler...

Jasminskager dedi ki...

Dilek'cim ellerine saglik.Cok severim bende un kurabiyesini ama senin tarifi mutlaka denemeliyim. Oyle guzel anlatmissinki kalkip yapasim geldi.Puf noktalari icin ise tesekkurler canim isime cok yararayacak.Hoscakal

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Ayşe ablacım gerçekten ne kadar şükretsek azdır

Arkadaşlar yorumlarınız için çok teşekkür ederim

Asiyecim katkın için teşekkürler

Mutfak Havlusu dedi ki...

çocukken sinir olduğum hiç sevmediğim bir kurabiyeydi ne zaman büyüdüm çayın yanında çok çok hoşuma giden bişey oldu:)
değişim-dönüşüm bu demek herhalde:)

Gökkuşağının Rengi dedi ki...

İnan günlerdir böyle bir tarif arıyorduk ilaç gibi geldi hemen yazdım bir kenara deneyecem ellerine sağlık canım .umarım bizimkiside seninki kadar güzel olur.Öptüm.

Adsız dedi ki...

tekrar merhaba,ben hilal.bazen diyorumki keşke işletme fakültesini okumayıp pastanecilik üzerine kendimi geliştirseydim,gerçekten kurabiye,pasta,tatlı vb. yapmayı çok seviyorum.sizin tariflerinize de fazlasıyla güveniyorum.bu tarifi de dün akşam denedim.verdiğiniz dakikada ve ısıda pişti ve harika oldu,oleeyyyy,sağolun.

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Merhaba Hilal
benimde aklımdan zaman zaman geçmiyor değil ama,acaba o zaman bu kadar keyif verirmiydi uğraşmak yoksa ülfet mi olurdu bilemiyorum
Ellerine sağlık ve afiyet olsun
benimde en sevdiğim kurabiyelerdendir kendileri:)

ilal dedi ki...

merhaba
öncelikle ellerinize ve emeğinize sağlık...
bende şöyle tam tutan bir un kurabiyesi tarifi arayanlardanım...
sizin tarifinizi büyük bir şevkle ve tamda ölçüleri ile yaptım...ama benim hamurum biraz sert oldu...yani kulak memesi kıvamı denemez...
ve tamda ağızda dağılan cinsten olmadı...
niye ki?acaba kabartma tozu da mı eklemeli...
önemle belirtmek isterim ki dediğiniz gibi gerçekten lezzetli bakalım bekledikçe nasıl bir lezzet olacak...ama diyorum ya...eksik kalan birşeyler var...niyetim o eksiği sizinle kritik yaparak bulmak:)
sevgiyle kalın

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

İlal öncelikle gecikmeli cevabım için özür dilerim:( eksiklik noktasında hakısın kabartma tozu ilavesini yazmayı unutmuşum.Beninle bu eksikliği paylaştığın için çok teşekkür ederim
İnş. kabartma tozu ilavesiyle dener ve beğenirsin:)

sevgiler

Adsız dedi ki...

merhaba ben gözde denedim ama görünüş hiç böyle olmadı püf noktalarına kadar aynen yaptım. tadı fena değil belki kalırsa biraz güzel olur.yağı eritmeden koydum hamur lor peyniri gibiydi eritsem miydi bilemedim eşim çok istiyodu aynısı olmadı üzüldük

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Merhaba Gözde hanm;
Benim en sık hazırladığım tariflerden birisidir un kurabiyesi
margarinin yada tereyağının cinsinden olabilir içindeki su oranlarının farklılıklarından dolayı..
yağı eretimek şart değil oda sıcaklığında olması da kafi..
yağınız nasıl lor peyniri gibiydi..
hamurluyu toparlabildinizmi sadece görüşümde sıkıntı yaşadıysanız muhatelemen un az gelmiştir..
sorunu daha açık ifadeyle yazarsanız size yardımcı olmaya çalışırım..
sevgiler

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

linkli reklam yapmak için yazılan yorum kılığındaki reklam cümlelerini direk kaldırıyorum haberiniz olsun

yüksel dedi ki...

tarifiniz güzel ama un kurabiyesine kabartma tozu konulmuyor ..

Adsız dedi ki...

Ben 15 yaşındayım ilk defa yapcam
polly@hotmail.com

kübra dedi ki...

malzemelerde nişasta yazıyor hazırlanışında ise yazmıyor nişasta giriyor mu girmiyormu beni aydınlatırsanız sevinirim

Adsız dedi ki...

hamur sert oldu neden ki?

Adsız dedi ki...

Slm tarifinizi bugun denedim.super super oldu tesekurler

Adsız dedi ki...

ben yapıyorum aynı tarifi fakar içine yumurta sarısı koyuyorum daha güzel oluyor un gibi dağılıyor.denemenizi tavsiye ederim.

Adsız dedi ki...

Suyun yaptım yağı erıtım soguttum fakat bırlesmıyor ele yapışmyr ne yapmam gerek

ışıl ışıl dedi ki...

ellerinize sağlık sayenizde bişeyler öğreniyoruz .saygılar

Adsız dedi ki...

Malzemelerde nişasta yazıyor ama yapılışına yazmamışsınız ben ekledim ama emin degilim bekletiyorum şu an ne yapmalıyım

Unknown dedi ki...

Merhabalar bugun yaptim ve sahane oldu kabartma tozu koymadim oglum bobrek hastasi icinde tuz varmis bende googledan kabartma tozu olmadsn kurabiye ararken bu siteye rast geldim. benim oglum sute ve yumurtaya karsi allerjiside var.. ben soja margarin kullandim ve icine toz bir cay kasigi yumurta gidasi ekledim yumurtanin yerine geliyor ozel marketlerde satiliyor allerji si olanlar icin. Ve inanin cok guzel oldu yorumlari okudum ve korkmustum acikcasi yapamam diye agizda dagiliyor benimkiler biraz fazla kizardi ama kitir kitir cok guzeldi

Unknown dedi ki...

bugun yaptim ve cok guzel oldu. Ben ayrica soja margarin ve bir caykasigi yumurta tozu kullandim. Kucuk oglumun yumurtaya ve sute allerjisi var ve tuz da yasak bobrek rahatsizligina yakalandi. Kabartma tozu koymadim iyikide koymamisim bazen oluyor kiyir kiyir kabartma tozunun tadi dilime vuruyordu..valla kitir kitir oldu agizda dagiliyor hemen .. Kabarmaz yada olmaz diye cok korkmustum. Bu siteye ogluma icin kabartma tozu olmayan kurabiyeler ararken buldum. Iyikide bulmusum. Favorim oldu bu un kurabiyesi tarifi. Tesekkurler