21 Ağustos 2010 Cumartesi

İFTARDA NE VARDI? TAHİNLİ CEVİZLİ KEMALPAŞA TATLISI


İftarda ne vardı?
-Domates çorbası
-Taze barbunya yemeği
-Fırında tavuk+patates
-Börek
-Kemalpaşa tatlısı
-Meyve+yoğurt
Kemalpaşa tatlısı
Bursa'ya has bir tatlıdır ismini de ilçesi Mustafa kemalpaşa'dan alır.
İlçede heryerde kemalpaşa tatlısı satan dükkan bulmak mümkün,günlük üretiliyor,taneleri daha büyük,peynir oranı daha fazla haliyle lezzeti daha güzel oluyor

Yolunuz Bursa Kemalpaşa'ya düşerse kemalpaşa tatlısını yerinden almanızı tavsiye ederim

Bizim evde en sık yapılan tatlılardandır tel kadayıf ve kemalpaşa (bizimkiler güllaç sevmez)
Bursa'nın pratik ve lezzetli tatlısını,nasıl hazırladığımı kısaca anlatayım
(Her Bursa yazışımda özlemim artıyor)

TAHİNLİ CEVİZLİ KEMALPAŞA TATLISI-1/2 paket kemalpaşa(20 22 adet)
-3 su bardağı su
-2 su bardağı şeker
-tahin
-ceviz
Hazırlanışı:
1-Şeker ve suyu bir tencereye boşaltıp harlı ateşte bir kaşıkla şekeri eritiyoruz
hafif kaynamaya başlayınca ocağın altını kısıp kemalpaşaları döküyoruz
2-Spatula yardımıyla kemalpaşaları ters yüz yapıyoruz (şerbeti çektikçe kemal paşalar şişer)
3-Ocağın altını kapatıp tencereninde kapağını kapatıyoruz. 15-20 dakika bu şekilde bekliyoruz
4-Yayvan bir cam kaba yada tepsiye kemalpaşaların yüzü üste gelecek şekilde sıralıyoruz(aralıklı sıralıyoruz tatlılar şerbeti çekip biraz daha büyünce şekilleri bozulmasın diye)
5-Tencerede kalan şerbeti tatlıların üzerine gezdiriyoruz.Oda sıcaklığına gelince buzdolabına yerleştiriyoruz
6-Servis yaparken üzerine tahin gezdirip ceviz serpiyoruz
sevgiyle sunuyoruz
Afiyet olsun
...Her tatlının üzerinde tarifi var ama ben ayrıntılı şekilde yazdım(paketin üzerindeki tarife güvenmeyince annemden aldım:)
...tahin tadını dengeliyor tahin seviyorsanız kesinlikle birde tahinle deneyin,yemeye doyamayacaksınız

6 yorum:

Fatoş Öztürk dedi ki...

Merhaba ellerine sağlık arkadaşım.Kemalpaşa tatlısının lezzetine diyecek yok üstüne birde tahin eklenince artık yemekten önce tatlı yerim herhalde:)Ben 23 yıldır Bursa da oturuyorum.Artık kendimi Bursalı sayıyorum.Ama ne varki insan doğup büyüdüğü yeri özlüyor.O nedenle senin neler hissettiğini anlayabiliyorum.Her ne kadar hayat şartları bizi başka şehirlere atmış olsada çocukluğunu belki de hayatının en güzel yıllarını geçirdiği o yerlere olan özlemi hiç bitmiyor.Ne yapalım kader bizde eşimizin ve çocuklarımızın sevgisiyle avunuruz.
Kucak dolusu sevgi ve selamlar...

fuat gencal dedi ki...

Ellerinize sağlık. Çok güzel ve leziz görünüyor. Tahin herşeye çok yakışıyor.

Saygılar.

nesrin dedi ki...

Nefis bir tatli olmus. Tadini özlemisim. Ellerine saglik. Sevgiler...

Ordanburdanhayattan dedi ki...

ben de ayvalık dönüşü Kemalpaşadan aldıüğım kemalpaşa tatlısını geçen gün yaptım ama hep patladılar Dilekcim. seninki ne güzel olmuş, nerden aldığını sorabilir miyim?

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Çok haklısınız Fatoş Hanım Allah sağlık sıhhat versin hewpimize,en büyük tesellim 1.5 saatlik uzaklıkta olmam:)yorumunuz için çok teşekkür ederim

Tahin tatlılara çok yakışıyor Fuat Bey

Teşekkürler Nesrin

Yasemincim ailemizin marketi Bim den aldım,patlamasının nedeni şerbetin iyice kaynaması olabilir mi?

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

afiyet olsun dilekciğim.
sevgiler.