30 Ağustos 2010 Pazartesi

KEDİDİLLİ LİMONLU YALANCI TAVUKGÖĞSÜ...İFTARDA NE VAR?


Kutlu zaman diliminin 20 gününü yaşıyoruz, bu aya dair yapacağım okadar çok şey var ki hepsini yetiştirebilmeyi umut ediyorum

Kesintilere uğrasada Ramazan süresince İftarda ne var? sorusunun cevabını vereceğimi paylaşmıştım ilk günlerde.
Dün akşam ki menümüz
-Mercimek çorbası
-Salata
-Börek
-Nohutlu sulu köfte
-Sebzeli tavuk
-Pilav
-Cacık
-Kremalı revani
-Baklava

İftarda aile dostlarımıza davetliydik.Bol muhabbetli bir akşam geçirdik.
Erkam Eymen,Gökmen ve Ali'yi görünce mutluluk sarhoşu oldu:)
Ramazan bitmeden beraber sahur da yapmak istiyoruz inş.
(yaşananlar düne ait ancak bugün yazıyı tamamlayabildim:)

Tarife gelince,
Akşam için hem lezzetli hemde hafif bir tatlı yapsam diye içinizden geçiriyorsanız bu tarif tam size göre
Oktay Usta'nın garantili tariflerinden biri yalancı tavukgöğsü
Kedidili ve limon ekleyerek kendi yorumumu kattım siz ıslatılmış kakaolu bisküvi ile yada orjinal haliyle de deneyebilirsiniz

Yarım ölçü dikdörtgen borcamı kapladı.Bisküvi yada kedili ilave etmeyecekseniz tam ölçü yapmanızı tavsiye ederim
KEDİDİLLİ VE LİMONLU YALANCI TAVUKGÖĞSÜ
Malzemeleri:
5 su bardağı süt
1 su bardağı un
1.5 su bardağı toz şeker
2 yemek kaşığı pirinç unu
1 paket vanilya(1 limon kabuğu ilave ettim)
125 gr tereyağı
1/2 paket kedidili(küçük paketlerin yarısı)
hindistancevizi
Hazırlanışı:
1-tencereye tereyağını koyup ocağa alıyoruz.yağımız eriyince unu ekleyip kaşıkla yada çırpma teliyle kısık ateşte kavuruyoruz(çiğ kokusu çıkıncaya kadar 5-6 dakika)
2-Tencereyi ocaktan alıp ılınınca piriçununu,tozşekeri,sütü(vanilya ilave edeceksek vanilyayı)döküp iyice karıştırıyoruz(bu işlemi blendırla yapmak daha pratik)
bu şekilde harlı ocakta karıştırarak 5-10 dakika kaynatıyoruz(kıvamı koyulaşak göz göz olacak)
3-Kaynayan karışımı ocaktan alıyoruz limon kabuğu ilave ediyoruz.Blendırla karıştırarak ılık hale getiriyoruz
4-Dikdörtgen borcam kalıba(ıslatılıp fazla suzu süzdürülmüş)
kedidillerini hafif şekerli suyla ıslatarak diziyoruz(ben ıslatmayı unutup dizdim tavukgöğsünün sıcaklığıyla yumuşadı)üzerine tavukgöğsünü döküp oda ısısına gelene kadar soğutuyoruz
5-Sonrasında buzdolabının alt gözünde(zaman kısıtlıysa buzlukta) bekletiyoruz birkaç saat sonra üzerine hindistancevizi serpip sevgiyle sunuyoruz
AFİYET OLSUN

7 yorum:

Mutluanne dedi ki...

Allah muhabbet edecek dostlarınızı sofranızdan eksik etmesin
hayırlı iftarlar şimdiden

Mutluanne dedi ki...

Hiç denemedim kedi dili harika görünüyo elinize sağlık
sevgiler

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Afiyet olsun sizlere. Sütlü tatlılar her zaman tercihim. Ellerinize sağlık. Sevgiler...

ebru dedi ki...

Canım menü harika. Tavuk göğsü zaten başlı başına ayrı bir lezzet.Ellerine sağlık.

nesrin dedi ki...

En sevdigim tatliyi yapmissin. Ellerine saglik. Sevgiler...

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

ellerıne sağlık canım nefis görunuyor.limonda cok yakısmıstır.sevgilerr

Gülcan dedi ki...

allah dostlarınızdan ayırmasın inşallah.elinize sağlık.ben tatlılra bayılırım.bakın yine bayıldım ama .tatlı istiyorum ayılmam için