15 Ağustos 2010 Pazar

VİŞNELİ KAYISILI KEK...İFTARDA NE VARDI?


Yarı aç yarı tok yaşıyoruz denir ya hani..
Bizim evin iki erkeği resmen aç sürdürüyolar hayatlarını.Azıcık yapılan yemekler bile bitmiyor ikisininde kilo eksiği olmasına rağmen nedir bu formada kalma çabası anlamadım:)Yemek konusunda pek prensip sahibiler:)
...

İftarda ne vardı
-Kulaklı şehriye çorbası
-Karnıyarık
-Kadayıf tatlısı
-Yoğurt+meyve
İftar sonrası çayın yanına arz-ı endam etmeyi hakeden lezzetlerden birini paylaşayım sizlerle
Ailemizin favori keki oldu kendisi:)

Vişneli-Kayısılı Kek
Malzemeleri:
3 büyük yumurta oda ısısında bekletilmiş
1 su bardağından 2 parmak az sıvı yağ(200 ml. Bardak kullanıyorum)
2 su bardağı toz şeker(vişne eksi olduğu için )
1 pk.vanilya
1 pk. Kabartma tozu
1 su bardağı süt
2,5_su bardağı+ 1 yemek kaşığı un
10 adet kuru kayısı ince ince doğranmış
15 adet vişne doğranmış(dondurudan kullandım doğraması daha kolay oldu)
üzeri için 1 yemek kaşığı pudra şekeri

Hazırlanışı:
1-Yumurtayı mikserle köpürene kadar çırpıp,vanilya ve şeker ilave edip karıştırmaya devam ediyoruz.Sütü,yağı ekleyip,kabartma tozuyla karıştırdığımız unu azar azar ilave ediyoruz.
2-Karıştırmaya tahta kaşıkla devam ediyoruz.Birkaç dakika mikserle tekrar çırpıp yağlanmış yada yağlı kağıt serilmiş kek kalıplarına karışımın yarısını döküp kayısı ve vişne parçlarını karışımın üzerine dağıtıyoruz
3-Kalan karışımıda ekleyip üzerinede kalan vişne parçalarını paylaştırıyoruz
(Kekin üzerinde ne kadar çok vişne olursa yüzeyde çatlama olmuyor)
4-Önceden ısıtılmış 200 derece fırında 30-35 dakika pişiriyoruz(ilk 20 dakika kesinlikle fırının kapağını açmıyoruz,ucu şivri bıçakla kekin pişip pişmediğini kontrol ediyoruz) kalpli kalıp normalden ince ve küçük olduğu için 15 dakikada pişti
5-Kek ılınınca üzerine pudra şekeri eleyip ikram ediyoruz
Afiyet olsun

...Kekleri kalpli ve baton iki kalıpta pişirdim tek karışımdan 2 kek elde etmiş oldum,ve bu iki kekle 2 ayrı misafir gurubu ağırladım:)
Baton keki misafirlere ikram ettiğim gün kalpli kekimi de nofrostta attım.

Misafirlerim gelmeden çıkartıp birkaç dakika fırında nemin çıkmasını sağladım,taptaze sekilde ikram ettim

...Çabuk tükendiği için kalan kek parçası sorunu yaşanmıyor 2-3 defadır keklerimi bu şekilde hazırlıyorum.Erkam Eymen mayhoş lezzet tutkunu olduğu için vişneyi kekten eksik etmiyorum

notlar
...Kalıbınız yoksa tepside pişirirsiniz tepsi tabanını yağlayın ama tepsinin kenarlarını yağlamazsanız daha güzel kabarmasını sağlarsınız

...Keki karıştırırken karıştırma kabını biraz daha eğik tutarsanız kek daha güzel kabarır

...Kek yaparken unu 1-2 kez elemeniz ve kabartma tozunu unla harmanlamanız daha iyi sonuç almanızı sağlayacak

...Meyveli kek yaparken meyve parçlarını unlayıp kullanırsanız meyveler dibe çökmez

6 yorum:

Mutfak Havlusu dedi ki...

İnan ki evde iken hep derdim ev kek koksun her daim pişsin:)
ama bu kadar özleyeceğimi düşünmezdim inan ki:)
Çok özledim kekleri bile:)
burada da yedim kek ama ev yapımı değil zaten bizim market kekleri gibi işte.
ellerine sağlık.

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

nefis görünüyor cnım ellerine sağlık.az önce facebooktan ekleyınce bloguna ulaştım.güzel bir blog izlemeyede aldım sevgiler :)

umutluhayat dedi ki...

ellerine sağlık canım harika olmuş.

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Ellerıne sağlık ..
Harıka bır görüntü..

Bereketi bol olsun..

Sevgiler..

Adsız dedi ki...

ımmm nefis görünüyor.elinize sağlık

Adsız dedi ki...

Tarçın çok iyi olur buna deneyin...