28 Ağustos 2010 Cumartesi

PEYNİRLİ BUZLUK BÖREĞİ....İFTARDA NE VAR?


Yaşanan yoğunluğun peşine aksilikler sıra sıra dizilince,hafta geçti bir kelime dahi paylaşamadan.

Yoğunluk kısmından şikayetim yok,ama bıraksın peşimizi artık şu aksilikler...

Benden bana not:
Daha çok insanla yemeğini paylaş,paylaştıklarını da unut melekler nasıl olsa kaydediyor değil mi?

Pakistan'daki kardeşlerine yardım edip,görevini ifa ettiğini düşünme!İnsanlara anlat.Onlarında yardımlarına vesile ol
Güzelliklerle kalın

Dün akşam iftarda ne vardı?
Kıymalı şehriye çorbası
Kısır
Patates yemeği
Pizza
Kızılcık şurubu
Tulumba tatlısı+meyve

Peynirli Buzluk Böreği
2006 yılında Faize ablamın elinden yerken bir taraftan da yapılışını detaylı şekilde dinlediğim,2 yıldır da evimde patatesli,pazılı,ıspanaklı,pırasalı,peynirli içlerle yaptığım ve yiyenlerin mutlaka tarifini aldığı meşhur buzluk(nofrost)

Böreğin en güzel özelliği çiğ olarak streç filme tek tek sarıyorum buzlukta haftalarca muhafaza edebiliyorum.Ani gelen misafire,buzunu çözdürmeden fırında pişirip sevgiyle sunuyorum

Bu lezzetli tarifi denemediyseniz buyrun tarifi burada
peynirli harç için 1 kalıp beyaz peynir yarım demet maydanoz
Afiyet olsun

13 yorum:

nesrin dedi ki...

Haklisiniz hepimiz bu konuda cok duyarli olmaliyiz. Orada yasananlar icler acisi. Elleinize saglik, böreginiz nefis görünüyor. Sevgiler...

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Buzluk börek imdat simidi gibi..
At buzluga aniden gelen misare sun..
Ellerıne sağlık bereketi bol olsun.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Dilekciğim,
ellerine sağlık..harika görünüyor,
çokda severim.
iyi hafta sonları diliyorum canım.

anneminkizıyim dedi ki...

Dilekcigim ellerine saglik, gercektende harika bir lezzet oluyor, bu böregin patatesli ve peynirlisini bir kac yil evel gelinimiz de yedim ve cok hosuma gitti. Evet canim cok kolay ve hazir olarak buzlukda saklanan harika bir börek oluyor. Gelinimiz pataesin icine edirne peyniride katmisti, nefis olmustu, citir citir, sevgilerimle....

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

ellerine sağlık canım gercekten bır köşede hazır olunca imdada yetısıyor.cok guzel görunuyor.sevgiler

Canan Demirbağ dedi ki...

Börek nefis gözüküyor,ellerine sağlık canım..

ebru dedi ki...

Sevgili Dilek börekler harika görünüyor. Ellerine sağlık.

Cafe Pepela dedi ki...

Çok hassas bir konuya değinmişsiniz,cici gönlünüze sağlık..
Börekler de enfes görünüyor..
Muhabbetle

Gülcan dedi ki...

evet oradakileri kimler düşünüyor acaba
elinize sağlık.sevgilrer.

Fatoş Öztürk dedi ki...

Ellerine sağlık süpersin.Bayılırım patatesli böreğe.Sevgiler...

pelince dedi ki...

Harika olmuş,her an yemeye hazır;) ellerine sağlık..

Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Selamlar,
Ellerine saglik cok lezzetli gozukuyorlar :)
Bende bu tarifi severek yapiyorum. Ama buzlukta hic saklamadim. Buzlukta saklamak icin dilimleyip dilimleri tek tek mi strec filme sariyorsunuz yoksa boregi dilimlemeden rulo seklinde mi saklanacak?
Mihri

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Mihri hanım,
Kesinlikle tavsiye ederim saklamanızı.. Çok pratik oluyor..
evet dilimleyip ,dilimleri streçliyorum..hepsini grup grup buzdolabı poşetine koyuyorum:)
rulo şeklinde hiç saklamadım...