19 Ağustos 2010 Perşembe

İFTARDA NE VARDI? SUPANGLE...BABAANNEN SUPANGLE YAPAR MI?


Daha önce yazmışımdır muhakkak biz ailece tv izleme özürlüyüz.Benim bu özrüm eskilere dayanır oturup tv karşısına saatlerce duramam,bi dizi mi var,girer çıkar dururum.O arada pasta börek bile yapmışlığım vardır:) mutlaka bir iş bulurum kendime hal böyle olunca da izleyemediğim yetmiyormuş gibi izleyenede mani olurum.Ne oldu?Ne oldu? sorularımla,

Eşimle nadirde olsa güzel bir film denk gelirse,haber bülteni,birde belgesel tadında gezi programı denk gelirse izlemeye çalışırız.

Bu aralar, biraz iftar prog. biraz haber bülteni izlemeye çalışıyoruz(Erkam Eymen'i ise çözemedik bebekken dışarda nerde tv görse hiç gözlerini kırpmadan izliyordu,hatta ben tv kolik olacak diye endişelenmiştim bile,sonra tv açık olunca çocuk arkasını dönüp oyuncaklarıyla oynuyordu:)
bu günlerde ise bazı hareketli müzikli reklamları izlediğini farkettim,

Endişelenmiyorum, haber bülteninde reklamlar çıkınca tv nin sesini kapatma çözümünü buldum çünkü..

Ben engel olabildiğim kadar engel olayım.Büyüyünce nasıl olsa izleyip izlememeye kendisi karar verecek.

Ama bu zamana kadar hiç çizgi film izlemedi,yumurcak tv,baby tv ve diğer çocuk kanallarını bilmez.İnanması zor ama öyle,

Geçenlerde katıldığım bebek bezi anketinde,anketör bayan hangi kanalı izliyor? diye soruyor
Bahsedilen henüz 17 aylık bir çocuk o kadar kanıksanmış ki:( Bende hiçbirini diye yanıt verince, beni çocuğu tv izleyen ama izlediğini söylemekten çekinen bir anne zannetti sanırım :)bende tv izlemiyor-bizde haberden habere açarız diyince inandı:)

Tv nin zararları aşikar ben izlememesini tercih ediyorum,bu arada birşeyi sorgulama amacı gütmüyorum.

Bazı anneler çocuğun tv izlemesinden rahatsız(rahatsız olmayanlara ne sözüm olabilir ki)onlara tavsiyem sizde izlemeyin çocuk söylenenden ziyade yapılanı uyguluyor konu nerden nereye geldi

...Verhasıl bu kadar az izlediğimiz halde bi reklam var ki en çok bu saatlerde dönüyor sanırım,yada ben o saatlerde izlediğim için ben öyle zannediyorum

Türk halkıyla uzaktan yakından alakası olmayan
supangle yapan babaanne reklamı
O kadar çok duyunca bir iki kelam etmeden geçemeyeceğim tam da bende supangle yapmışken:)

Benim babaannem 80 kusur yaşında vefat etti.Bana hiç supangle yapmadı,anneannemde öyle,un helvası dese,irmik helvası dese,kemalpaşa dese,muahllebi dese baklava dese olacakta...supangle hiç olmamış


Fransız menşeili bir tatlıyı, halis muhlis geleneksel bir türk tatlısı gibi sunmak neden?

Türk halkını hiç tanımayan reklamcılardan dolayı mı?
Yoksa böyle daha çok ilgi mi çekiyor?
Bu sorunun cevabını çok merak ediyorum

Reklamcılık derslerinde bize öğretilen bir hedef kitleye hitap etme durumu vardı. Ben burada bir hitap edememişlik gördüğüm için değineyim istedim


İftarda ne vardı sorusunun cevabına gelince

Yoğurt çorbası
yumurtalı ıspanak
yoğurt_meyve
Erkam Eymen'e: şeftalili muzlu kek ve supangle

...Tarifi blogta var ama tekrarlamak istiyorumm:)
...Bu kadar supangle reklamı eleştirisinin ardından supangle tarifi:)
SUPANGLE
Malzemeleri:
-1 litre süt
-2 yumurta
-3 yemek kaşığı un
-1.5 su bardağı şeker
-3-4 yemek kaşığı kakao
-1-2 paket vanilya
hindistan cevizi
tabanına 3 tatlı kaşığı yulaf
Hazırlanışı:
1-Orta boy tencerede süt ve yumurtaları karıştırıyoruz.
2-Sırasıyla un,şeker,vanilya ve kakaoyu ilave edip orta ısılı ateşte koyulaşana kadar karıştıra karıştıra pişiriyoruz(kıvamı kaşıktan parça parça dökülecek hale gelmesi)
3-Fincan yada kaselerin tabanına 1 tatlı kaşığı yulaf sonrsında supangleyi paylaştırıyoruz.önce oda sıcaklığında bekletip
sonrasında buzdolabında muhafaza ediyoruz.Hindistan cevizi serpip servis yapıyoruz.
Afiyet olsun

...Daha besleyici olsun diye içine yulaf ekledim,eklemeyebilirsiniz
...Yarım ölçü yaptım 4 fincan supanglem oldu
...Lezzetin tatlılar kitabından,her denememde çok güzel sonuç aldım gönül rahatlığıyla tavsiye edebilirim

8 yorum:

YeMeK vAkTi dedi ki...

Çok yaşa emi bu konudaki düşüncelerimiz aynı ..Benim babaannem muhallebi yapardı sütlaç yapardı kadın ne bilsin supangleyi:)Allah rahmet eğlesinn..

Eymenciğimin çocukları diyebülür ama bak baaannemmi gelmiş diye:) zira annesi supangleyi çok güzel yapmış ellerine sağlık:)

kalpkurabiye dedi ki...

Dile Hnaım hakikaten çok yerinde bir eleştiri olmuş o reklam bana da çok saçma gelmişti..
Televizyon konusundaki düşüncelerinize aynen katılıyorum..
Supangleniz nefis görünüyor ellerinize sağlık..
sevgiler...

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Ellerıne sağlık..
Bereketi bol olsun.

umutluhayat dedi ki...

ellerinize sağlık çok güzel görünüyıor

Sevil Şahin dedi ki...

sevgili dilek çok haklısın .Bir çocuğun tv izlememsi gerek yada gerekli kanalları izlemli diye düşünüyorum bizde çalışan bir aile olunca akşam eve gidince haber sonrasında zaten kızımın uyku valti gelir ve yatar çok nadir oda hafta sonları evde isek barbi dizileri izler :))
o kadar olsun
tatlı reklamına gelince bencede bu söz bir baklava için söylenmeliydi çünkü bizim nenelerimiz en iyi baklava ve irmik helvası yapar
neyse dediklerinde haklısın
tatlıunda süper olmuş hepinize afiyet bal olsun
sevgiler

anneminkizıyim dedi ki...

Canim bende tv özürlüyüm hic acmasam aklima dahi gelmez.
Bu arada tatlinda harika sunumunda , sevgilerimle....

Gülcan dedi ki...

ben sütlü tatlılara bayılırım 1 kasesini alabilirmiyim.

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Teşekkürler Aylin,demekki sende benimle aynı kanaattesin

Evet Sevgili Deniz saçma hakkaten
teşekkür ederim

Teşekkürler Sevil

Teşekkürler umutluhayat

Evet Sevilciğim biz daha bir dikkatli olmalıyız anne baba olarak
Teşekkürler ablacım sayımızın çoğalmasını diliyorum:)


Tabi ki Gülcan