4 Şubat 2014 Salı

Ev Yapımı Künefe Tarifi (püf noktaları ile) & Emsan Fishy

evde kunefe tarifi
Bir blog yazarı vardı....Bir zamanlar....

Hafta da birkaç tane tarif eklediği olurdu...(Hergün filan diyemem hergün tarif eklediğimi hatırlamıyorum çünkü:)
Ne çok zamanım varmış o zamanlar diye aklımdan geçmiyor değil...

Günler, haftalar,aylar geçip hatıralarda yerini alıyor...Bu bloğa kişisel hatıra defterim nazarıyla bakıyorum
tatlı tatlı hatıralar biriktireyim diyorum ama bu her daim  mümkün olmuyor..''Her kederin peşinden de mükafatı gelir cıhetiyle  düşünüp;itidali,sabrı ,duayı elden bırakmayalım sonucu güzelliklere çıksın insaallah'' diyorum...Tatlıya bağlayalım...Sıra geldi evde künefe tarifime;Hep zor olduğunu düşünürdüm ya tutturamazsam derdim.. şimdi de dondurucunun demirbaşları kadayıf ve künefe peyniri pek pratik bir tarif... bu fotoğraf aylar öncesine ait acemilik künefem:) serbetlenmeden fotosu çekildi...tarifi paylaşmak için uzmanlaşmayı bekledim.)

(Bu tarifi okuyanların; yapabilecek, yiyebilecek gücü ve sağlığa sahip olması temennisiyle)
EV YAPIMI KÜNEFE
6-8 kişilik 
Malzemeler
350 gr. yas kadayıf (Buzlukta bir süre bekletelim)
300 gr. antakya kunefe peyniri( tuzsuz bir peynir dil peyniri de kullanılabilir ben yöresel ürünler satan sarküteriden aldım.)
200 gr. tereyagı
serbeti için:
2 su bardağı su
2 su bardağı şeker
 HAZIRLANIŞI
 1-Su ve şekeri iyice goz goz olana kadar kıvam alıncaya kadar kaynatıyoruz.
     Kaynayan şerbeti soğuması  için  kenara alıyoruz
 2-Diğer tarafta Kunefe yapacağınız kabı yada tavayı yağlıyoruz
 3-Buzluktan çıkardığımız kadayıfı elimle mini mini parçalara bölüyoruz.(yaş iken alıp dondurucuda muhafaza ederseniz bu aşama pek pratik olur)
 4-Tereyağını tavada eritip kadayıflara iyice yediriyoruz.. kadayıfı iki eşik parçaya ayırıyoruz
     ilk bölümünü tavaya yerleştirip bastırıyoruz
 5- Üzerine peyniri ince ince dilimleyip kenardan taşmayacak şekilde yerleştiriyoruz
      kalan kadayıflarıda peynirin üzerine serpiştiriyoruz ( açıkta peynir kalmayacak şekilde)
 6-Ocakta çevire çevire kontrol ederek çift taraflı pişiriyoruz.soğuyan şerbetle pişirdiğimiz sıcak kadayıfı  buluşturuyoruz üzerine antep fıstığı serpip  dilimliyoruz sevgiyle sunuyoruz..
AFİYET OLSUN
Bana not:Künefe peyniri için şarküteri şarküteri gezerken; evde antep fıstığının olmadığını hatırlasaydım fındıkla servis etken zorunda kalmazdım...

Pişirirken emsan fishy kullandım...Kendisi aslında balık tavası ama bizim evde börek tavası. künefe tavası gibi vazifeleri de mevcut
tava iki taraflı olduğu için üzerine ağırlık yapması için kapak vs kapatmadım
Bu ürünü tanıtma karşılığında ücret filan almadım:) ama o kadar memnunum ki şiddetle tavsiye ederim..Diğer balık tavalarından çok daha fonksiyonel...

13 yorum:

ilhan dedi ki...

İnsan açken blog gezerse önüne karşı koyamayacağı tarifler geliyor. Demin açtığım blogda börekler, pilavlar hemen kaçtım burada karşıma çıkana bakın. :)) Nefis görüntü ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık künefeye asla
hayır diyemem olsa da yesem şu an sevgiler...

Tatlısı ve Tuzlusu dedi ki...

Ev yemekleriniz, ev yapımı çiğ köfte, kefir, tandır ekmeği, tatlılar, tuzlular, gün sofralarınız, misafirlerinize kahvaltı sofrası, ankastre ürünlerin temizliği ve yemeğe ve temizliğe dair elimizden gelen herşey.
SİPARİŞLERİNİZİ BEKLERİZ.
Siparişleri birkaç gün önceden vermeniz bizim için daha iyi olur.
Twitter ve İnstagram hesaplarımız da vardır.
Twitter:@tatlisivetuzlusu
İnstagram:TATLİSİVETUZLUSU
YEMEK SİPARİŞLERİNİZİ BEKLİYORUZ.
TEŞEKKÜRLER :)
ŞİMDİDEN AFİYET OLSUN.

Adsız dedi ki...

ben ilker öncelikle verdiğiniz tarifler çok güzel emeğinize sağlık ama künefe tarifi yanlış olmuş.antakyalı olarak size doğrusunu vereyim.künefe yi yarı yarıya tepsi için ayırıyoruz ya tepsiye basmadan önce künefenin üzerine eritilmiş tereyağı dökmemiz lazım.ayrıyeten tepsiyi iyice yağlamak lazım 1 çay kaşığı pekmezi tereyağı ile karıştırıp yağlarsak künefe nar gibi kıpkırmızı olur ama pekmez abartılmamalı yoksa künefe tepsiye yapışabilir ben size isterseniz videolu olarak anlatırım.bizim burada künefeciler şekeri karemelize edip tereyağıyla karıştırıp tepsinin altına sürüyorlar ama çok sağlıklı olmaz bu şekilde şeker kimyasal değişime uğruyor..

Adsız dedi ki...

ilker
künefe tarifi 12 kişilik
1 kilo tel kadayıf
750 gr künefe peyniri
yarım kilo tereyağı
1 çay kaşığı pekmez

şerbet için
4 su bardağı su
4 su bardağı şeker
çeyrek limon suyu

Unknown dedi ki...

künefe tarifinde bir detay var antakyada künefeciler altını kırmızı yapmak için özel bişey kullanıyor bunu size anlatmak isterim..ama ocakta yapmış lduğumuz sağlık açısından daha iyi

Unknown dedi ki...

künefeyi ufaladıktan sonra künefeyi tepsiye koymadan önce künefenin üstünede biraz tereyağı dökmek gerekiyor..

konya künefe dedi ki...

Çok güzel bir tarif olmuş teşekkür ederim. Birde özel künefe tepsileri varmış tadını etkiler mi sizce merak ediyorum?

künefe tarifi dedi ki...

gayet başarılı bir tarif bir hataylı olarak söylüyorum teşekkürler

Kolay Künefe Tarifi dedi ki...

Merhaba Bu tarifi denedim harika oldu. Kolay künefe Tarifi daha önce kolay olanı denemiştim. buradaki fakat bunun kadar lezzetli olmadı. Emeğinize Sağlık

Adsız dedi ki...

Merhaba, ben de evde künefe yapıyorum. Güzel kızarıyor evet ama şerbetini döktükten sonra künefe yumuşuyor. Neden böyle oluyor bilen varsa söyleyebilir mi.

Adsız dedi ki...

Ben şerbeti döktükten sonra künefe yumuşak oluyor neden acaba biliyor musun.

Adsız dedi ki...

Kadayıf fazla ise yada kıvam çok sulu ise olabilir