28 Aralık 2010 Salı

KARAGÖZ TATLISI

karagöz tatlısı
Karagöz tatlısı istek alan,blogta resmi olup;tarifi olmayan tatlılardan biri
Kabartma tozuyla yapılana göre çok daha lezzetli nereden mi biliyorum
Daha önce kabartma tozuyla denedim de oradan:)

Şerbetli olmasına rağmen okadar hafif ki,tatlıyla arası iyi olmayan birinin bile bir tabak tatlıyı kaşla göz arasında bitirdiğini gözlemleyebilirisiniz:(benim gibi)

Cümlelerimden de anlaşılıyor herhalde;bu tatlıyı ne kadar çok sevdiğim

BİR CEVAP
Blogta tariflerin yapım aşamalarıyla görmek isteyen arkadaşlara:Bu benimde çok istediğim ama bir türlü gerçekleştiremediğim bir ukte
Sebebi dar zamanlarda lezzetler ortaya çıkarma çabam,2 yaşında uykusu dışında yerinde duramayan bir bebek....Geçerli bir mazeretim var şimdilik...İlerleyen zamanlarda bazı tarifleri yapım aşamalarıyla tekrar yenilemeyi düşünüyorum

Tarif annemin arkadsaşı Gülen Teyze'ye ait
KARAGÖZ TATLISIkaragöz tatlısı 2

1 adet küp maya(20 gr) yada 1 pk. instant maya
5 su bardağı un
1 su bardağı sıvı yağ
1 su baradğı ılık süt
2 yemek kaşığı kakao
Şerbet için
5 su bardağı şeker
5 su bardağı su
Hazırlanışı:
1-Unu havuz gibi açıp,içine sütle mayayı eritiyoruz
Üzerine sıvı yağıda ekleyip kulak memesi kıvamına kadar yoğuruyoruz
2-Hamuru 5 eşit parçaya bölüyoruz.
3-Hamurun bir paraçasını kakao ve biraz sıvıyağ ilave ederek iyice yoğuruyoruz.Kakaolu hamuruda 4 eşit parçaya bölüyoruz.Elimizde 4 parça kakaolu 4 parça beyaz beze oluyor

4-Bir parça beyaz hamuru alıp merdaneyle büyütüyoruz (yaklaşık bir pasta tabağı büyüklüğünde)
5-Kakaolu hamuru spiral şeklinde uzatıyoruz,açtığımız beyaz hamurun kıyısına yerleştirip sarıyoruz (hamurun ucu rulonun altında kalacak)
6-Düz bir zeminde ruloyu birkaç defa elimizle ileri geri götürerek hamura pürüzsüzleştiriyoruz
7- 1 cm 1 parmak kalınlığında(  2cm ) keserek yağlı kağıt serilmiş yada yağlanmış tepsiye aralık bırakarak diziyoruz
8-Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzerinin fazla kızarmasına izin vermeden pişiriyoruz.Aralıklı yerleştirdiğim için iki tepsi oldu
9-Tatlı pişerken şerbeti hazırlıyoruz
Derin bir tencereye şeker ve su ilave ederk iyice kaynatıyoruz
Tatlı soğuk,şerbet sıcakken tatlıyla şerbeti buluşturuyoruz
Tatlının şerbeti çekmesi için birkaç saat bekliyoruz,tatlılar şerbeti çektikçe kabardıkları için aralıklı dizilmeli(tatlıları teslerini çevirip üst kısmınında iyice şerbeti çekmesini sağlıyoruz.
Sevgiyle sunuyoruz
AFİYET OLSUN

..Mayalı hamur olduğu için fazla bekletmeden yapım aşamalarını uygulamak gerekiyor
..çok kalın rulo yapılırsa tatlılar fazla iri olur çok inceltilirse mayalı hamur hassas olduğu için kabarmayabilir
sevgiyle sunuyoruz

29 yorum:

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Cok degisik bir tatli olmus, ellerine saglik. Ilk defa goruyorum dogrusu.

sarımutfak-hande dedi ki...

bende ilk kez duydum harika olmuşlar ellerine sağlık canım
sıcacık sevgiler...

kalpkurabiye dedi ki...

merhabalar:)
bende değişik bir versiyonunu oktay ustada görmüştüm ama bu daha da güzel ellerine sağlık canım..

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

sunumu cok hosuma gitti..harika görünüyorlar! ellerine emegine saglik canim..
evet asama asaa cekmek cocuksuz bir bayan icinde zaman zaman zor olurken cocuklu bayanlara hayli hayli zor.. ki zaten her zamanda mümkün olmuyor, ellerini yika kurula vs..
sevgiler :)

nesrin dedi ki...

Görünüslerinden belli ne kadar lezzetli olduklari, ellerine saglik. Sevgiler...

Unknown dedi ki...

uzun süredir yapmayı planladıgım bir tatlı.ellerine saglık.

mandalincikmazi dedi ki...

Görüntüsü çok güzzel
ellerine sağlık canım..
Mandalina ve portakallı lezzetler etkinliğime davetlisin.
Katılırsan çok sevinirim.
Teşekkürler.........

ab-ı hayat dedi ki...

Çok şık ve lezzetli görünen bir tatlı,ilk fırsatta denemek isterim.Ellerine sağlık paylaşımın için.


sevgiler....

Yeşim dedi ki...

Çok güzel bir tatlı ellerine sağlık arkadaşım.
Hakikaten yapım aşamasını görüntülemek çok zor benimde 2.5 yaşında bir kızım var seni çok iyi anlıyorum :)))

Fatoş Öztürk dedi ki...

Nefis bir tatlı.Ellerine sağlık canım.Sevgiler...

narcicegirengi dedi ki...

Ne kadar da hos olmus, sipsirin gorunuyorlar:)Ellerinize saglik:D
sevgi ve muhabbetlerimle...

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık dilekcimm çoookk iştah açıcı duruyor:))

NİRVANA dedi ki...

Ellerine saglık harika oldugunua eminim...en kısa zmanda denenecek tarifler listesine eklendi bile :)) sevgiler...

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor.
Sevgiyle kal.

Avrupa'da yasam dedi ki...

nefis görünüyor.ilk defa gördüm denemek isterim.blogunuz cok lezzetli tebrikler ellerinize saglik. sevgiler...

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Teşekkürler Selma,
teşekkürler Hande,
Teşekkürler Deniz,
Evet hasret kesinlikle sana katılıyorum,ama dediğim gibi ilerleyen zamanlarda düşünüyorum

Teşekkürler Nesrin,

Eylem çok gzüel oluyor kesinlikle bir an önce dene derim:)

Teşekkürler Yıldız,davetin için teşekkürler inş. katılacağım

Rica Ederin Ab-ı hayatcım,denemeni tavsiye ederim

Evet yeşimcim,insan istese olamyacak bir durum değil ama oğlumun vaktinden çalmak istemediğim için erteliyorum.Allah bağışlasın prensesini

Teşekkürler Fatoş
Ben teşekkür ederim narçiçeğirengi şirin yorum için:)

Haklısın fatoşum yazıyı hazırlarken canım istedi:)

Teşekkürler Nirvana
garanti bir tarif pişman olmazsın

Teşekkürler Ablacım

Samimi yorum için teşekkür ederim tatlı tuzlu:) blogunun ismi dikkatimi geçti şimdi geliyorum misafirliğe

Mutfak Havlusu dedi ki...

Bu sayfada ben yokken neler neler olmuş..Kusuruma bakma ben uğrayamayarak hem çok şey kaçırmışım hem de düzenli iade-i ziyaretlerimde aksaklıklar..
ellerine sağlık tatilde ben bu tatlıyı deneyeyim..

otuzundansonra dedi ki...

Çok lezzetli bir tatlı gibi görünüyor,mutlaka deniycem inş.Ellerine sağlık

şule dedi ki...

mrb.tatlıyı denemeyi düşünüyorum.. hamuru hazırlayıp pişirsek şerbeti ertesi gün döksek bi problem olur mu?? yani bi gün önceden pişirirsek aynı başarıyı yakalamak mümkün mü?? şule:)

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Merhaba Şule Hanım;
Tatlının soğuk,şerbetin sıcak olması gerektiği için bir problem olmaz.

Sadece tatlıyı pişirdikten sonra,tepsiden başka kaba alıp( altlarının terlememesi için)soğuyuncaya kadar bir kenarda bekletip,soğuyunca da üzerini hava almayacak gibi streçleyip ertesi gün şerbeti hazırlar dökersiniz..
Yazdığım noktaları dikkate alırsanız çok lezzetli tatlılar elde edersiniz inş.

Nihal dedi ki...

Merhaba,

Bu tatlıyı denedim. Yiyenler çok beğendi ancak benim birkaç sorum olacak. Şöyleki benim tatlılarım sizin ki kadar büyük değildi. Hele pişmeden önceki halleri nokta kadardı, pişincede sizinkiler kadar kabarmadı gibime geliyor. Mayalı hamur yapıyoruz ama neden mayalanmasını beklemiyoruz? Beklesek daha mı çok kabarır acaba? Püf noktası nedir? Bildirirseniz sevinirim. Misafirlerime yapmak istiyorum da tekrar.
İyi çalışmalar

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Merhaba Nihal Hnm;
Beğenilmesine sevindim..
Yazarken 1cm kalınlığında yazmışım
Sebebi ne olabilir?
1-1 parmak kalınlığında yerine 1cm kalınlığındayazmışım,sizin vesilenizle hatamı düzelttim

2-Maya bayat olabilir

3- maya ile hazırlanan hamurlar hassas olur, çok yoğurmaya gereğinden fazla inceltmeye gelmez(kabarmayarak tepkisini gösterir)

4- pasta tabağı büyüklüğünde diye belirttim ölçülerini tabi pasta tabağından pasta tabağına fark var klasik küçük olanlardan 18-19 cm çapında..

5- fırın yeterince sıcak olmayabilir (fırından fırına fark olabiliyor ben genelde 175-180 derece kullanıyorum bütün hamur işlerinde)

Ben ılık bir ortamda hazırlamıştım diğerlerini hazırlaken tepsidekiler hafif büyümeye başlamışlardı..
4 parça olduğu için büyütüp kesmek biraz vakit alıyor bu işlemi sıcak bir mekanda denerseniz hafif mayalandığını farkedeceksiniz..

Eğer 35-40 dakika bekletip mayalandırarak yaparsanız şerbet içini çekmez ve çok büyük olurlar...

Küp maya instant mayaya göre daha lezzetli oluyor..

Aklıma gelen noktaları paylaştım..
İnş. yardımcı olabilmişimdir

Nihal dedi ki...

Süpersiniz!
Çok teşekkür ederim.Harika oldu bu paylaşım. Dediklerinizi uygulayacağım inş!

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

:)) İnş. bu defa çok daha güzel sonuçlar alırsınız..
''Çok güzel oldu'' yorumunuzu merakla bekliyor olacağım:))

Nihl dedi ki...

:)
bu sefer ben yetiştiremediğim için annem yaptı ama yine çok beğenildi.Dediğinizgibi kesildi.
Teşekkür ederim.

nükhet kuzuoğlu dedi ki...

şerbeti tatlıya döktükten sonra çekmesi için kaynatacakmıyız?

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Nükhet Hnm;
Kaynattığımız şerbeti sıcakken tatlıya döktüğümüz için;tatlı şerbeti çok güzel çekiyor.Tekrar kaynamaktan kastettiğiniz tatlıyı şerbetle buluşturduktan sonra kaynatmayı başarmak imkansız bişey sanki..

Bu şekilde hazırlanan tarifler varsa benimle paylaşırsanız denemek isterim..
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Merhaba cok guzel gozukuyorlar bende denemek istiyorum ancak yapım asamasını anlamadım yanı hamuru 5 e bolup 1 bezesınımı kakaolayıp 4 e boluyoruz o zaman beyaz hamur cok olmazmı bıde cevız katmak ıstersek neresıne katabılırız tesekkurler

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Merhaba
Mutlaka deneyin derim:)
5 bezeye ayırıyoruz

1 bezeyi kakaolayıp 4 e tekrar ayırıyoruz
4 tane onceki aşasamada beyaz beze var bu durumda 4 beyza 4 kakaolu beze oluyor

Ceviz isterseniz kakaolu kısmın üzerine bastırabilirsiniz eğer aralarına serpip rulo yapmak isterseniz karagöz tatlısı olmaz cevizli sarma olur ama arasına değilde üzerine eklemenizi tavsiye edebilirim.. birde kimi zaman ben üzerine servis esnasında antep fıstığı serpiyorum
kolaylıklar