12 Haziran 2011 Pazar

ÇİLEKLİ BALLI KOLAY PASTA

çilekli kolay pasta
Benim gibi,buzdolabının kapısını her açışında ''pappa pappa''diyen bir ufaklığınız varsa...

Çilek zamanı geldi geçiyor bir kere olsun çilekli pasta yapacak zamanım olmadı diyorsanız...
Canınız pasta yemek istiyor,ama hazırlamak için üşeniyorsanız
Tam size göre bir tarif...
Ben 35 derece sıcaklıkta, güneşin altında eriyen bir pasta fotoğraflamaya çalışırken.. Erkam Eymen'de pastanın etrafında dönüp durdu..
Erkam Eymen pastaya bakarak,ev ahalisi de yiyerek mutlu oldu
ÇİLEKLİ BALLI KOLAY PASTA
Malzemeleri:
2 katlı sade pandispanya
Kreması için:
1 paket vanilyalı puding
3 yemek kaşığı pirinç unu
3.5 su bardağı süt
Arası için
2 su ardağı kadar dilimlenmiş çilek
ıslatmak için 1 su bardağı çilekli süt
Üzeri için:
23-25 tane temizlenmiş çilek
üzeri için bir kutu:(iki poşet) kremşanti (kremşantiyi hazırlamak için: bir su bardağı süt)
2-3 yemek kaşığı antep fıstığı
2-3 tatlı kaşığı bal
Hazırlanışı:
1-Önce derin bir tencereye puding,pirinç unu ve sütü ilave edip iyice karıştırıyoruz.
Tencereyi ocağa alıp pudingi pişiriyoruz.Pişen pudingi birkaç dakika blendırdan geçirerek hem kıvam almasını hemde ılınmasını sağlıyoruz.
2-Üzerinin  kabuk tutmasına izin vermeden ara ara karıştırarak pudingin iyice soğumasını sağlıyoruz.
3-Diğer tarafta bir bardak soğuk süt ve bir kutu şantiyi mikserle çırpıyoruz.Kolayca donması için dondurucuya yerleştiriyoruz.

4-Pandispanyanın ilk katını çilekli sütle ıslatıyoruz.üzerine soğuyan pudingin yarısını döküp,düzeltiyoruz.Pastayı buzdolabına kaldırıp 10-15 dak. bekletiyoruz
5-Kalan vanilyalı pudinge 1 su bardağı doğranmış çileği ekleyip blendırdan geçiriyoruz.
6-Pastayı buzdolabından alıp,üzerine dilimlenmiş çilekleri onunda üzerine çilekle karıştırdığımız pudingi yayıyoruz
7-Pandispanyanın ikinci katını da çilekli sütle ıslatıp,pandispanyayı kremanın üzerine yerleştiriyoruz.
dondurucuda soğuyan kremşantiyi pastanın üzerine ve kenarlarına sıvayıp,çilekleri yerleştiriyoruz.
8-Kalan boşluklara antep fıstığı serpiyoruz.Çilekler kolay bozulmasın diye çay kaşığıyla üzerlerine bal gezdiriyoruz.
Buzdolabında birkaç saat bekletip sevgiyle sunuyoruz.
Afiyet olsun..
...Çilek çabuk bozulan meyve olduğu için kısa sürede  tüketilmesini tavsiye ediyorum


13 yorum:

aslı dedi ki...

Ellerine sağlık Dilek, hem hazırlaması kolay, hem de çok lezzetli bir pasta olmuş. Afiyet olsun minik paşaya:)

mutfagabuyrun dedi ki...

çileklerde nasıl güzel dürüyor pastanın üsütnde canım.harika olmuş.ellerine sağlık.öpüyorum.

anneanneninemekleri dedi ki...

Kolay ve güzel bir pasta olmuş,ellerine sağlık.Sevgiler

nesrin dedi ki...

Ellerinize saglik. Cok da nefistir.

Mutfak Havlusu dedi ki...

seni çok ama çok iyi anlıyorum,bende bu sene sadece 1 pasta yapabildim parfe yapabilme ümidim var umarım sınavlarımın bitiş zamanına kadar çilekler bitmez de o zamanda yapabilirim ümidi ileyim:-(
Ellerine sağlık balla da ilginç olmuştur,birde çilekli pasta çok severim ben hafifte olur.

pembe kekik dedi ki...

Pratik ve lezzetli.Elinize sağlık...

Unknown dedi ki...

Canımm ellerine sağlık tam mevsimi ne uygun bir pasta olmuş öpüyorum.

canimçektipişirdim dedi ki...

cnm ellerine sağlık harika olmuş..

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Kuzucuğuna afiyet bal şeker olsun sevgiler...

Unknown dedi ki...

Bayılıyorum çilekli lezzetlere...
Nefiss görünüyor.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

Cahide dedi ki...

Ben o "pappa" diyen dilleri seveyim. Ne tatlıdır o şimdi. Allah bağışlasın canım. Pastanda çok nefis görünüyor. Çilek mevsimide geçti geçecek.Ellerine sağlık canım...

Aycan dedi ki...

Hemde çilekli sütle ıslatılmış oFFFF BAYILRIM.Ellerine sağlık canım.

marifet ellerimizde dedi ki...

DİLEKKK BEN PAPPAAA DİYEN O AĞZINI ÖPERİMMM ONUN ....MAŞALLAHHHHHH NASIL SEVİYORUM ÇOCUKLARI DUYUNCA BİLE İÇİM KIPIR KIPIR OLUYOR....
DELİMİYİM NEYİMMMMM 4 TANE VARYA YANIMDA!!!!!!!!!!!!!

CANIM EYMENİN YANAKLARINI ÖP BENİM İÇİN...
ELLERİNE SAGLIK COK GUZEL OLMUS..