2 Mayıs 2011 Pazartesi

ORMAN MEYVELİ KREMŞANTİLİ,KARANFİLLİ KURABİYE

Diyet &Diyabetik tarifler etkinliği için tariflerinizi merakla bekliyorum..Elimden geldiğince davetiyeyi ulaştırmaya çalışıyorum ama ulaştıramadığım birçok blogcu arkadaşım olduğunu düşünüyorum .Ayrıca,Etkinliğe blogunuz olmasada katılabilirsiniz..
Davetiyeye ve ayrıntılara  buradan ulaşabilirsiniz
kurabiye
tahinli kurabiye  yazısında sırada bekleyen kurabiyelerin varlığından bahsetmiştim.Onlara bu hafta yenilerini ekledim,kekler poğaçalar hatta börek tarifleri var yayınlanmayı bekleyen... Kremşantili kurabiyelerin hikayesine gelince;

Geçen hafta Lama'nın kremşantili kurabiyelerine kalorisi bol vs. diye yorum yazdım:)) sonra bir iki güne kalmadan lama'nın tarifiyle bu enfes kurabiyeleri hazırladım..
Orman meyveli kremşanti ilk çıktığı zaman bizim buzdolabında yerini aldı.O gündür bugündür sırasını  bekliyordu..
Bir yıldır hiç şanti kullanmadın mı? demeyin tabiki kullandım.Ama o şanti hep kıyıda bekledi..Baktım son kullanma tarihi geçmek üzere..hemen yoğuruverdim bu kurabiyeleri.
Üzerini de karanfilledim... Pişerken karanfil kokusu sardı etrafı..çok güzeldi...
Tarifi pek basit bu kurabiyenin 3-4 parça malzeme yeterli oluyor
ORMAN MEYVELİ KREMŞANTİLİ KARANFİLLİ KURABİYE
Malzemeleri:
-1 paket toz orman meyveli kremşanti (farklı çeşitlerde kullanılabilir..1 kutuda 2 paket oluyor,o iki paketin birisi kullanılacak..
-1 su bardağı sıvıyağ
-3 su bardağı un
üzeri için:pudra şekeri,karanfil
kremşantili kurabiye
Hazırlanışı:
1-Derin bir kaba,sıvı yağı ve toz halindeki şantiyi ekleyip iyice karıştırıyoruz.(Bu aşamada hızlı olsun diye mikser kullandım)
2-Azar azar unu ilave edip kaşıkla karıştırmaya devam ediyoruz kıvamlanınca yoğurmaya başlıyoruz..
kulak memesinden epey yumuşak bir hamur elde ediyoruz
3-Buzdolabında 15-20 dk. bekletip ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp yuvarlıyoruz.(Hamuru şekilllendirmek biraz zahmetli ..)Yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralıklı şekilde diziyoruz.
4-Arzu edilirse kurabiyelein üzerine karanfilleri yerleştirip önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında 15-20 dakika üzeri kızarmayacak şekilde pişiriyoruz
Frından ilk çıkınca pişmemiş hissi verebilir ama soğudukça kıvamına geliyor..
sevgiyle sunuyoruz
AFİYET OLSUN
...Kremşantili kekin lezzeti bana uymamıştı ama kurabiyesini çok beğendim..Kalori bakımından tehlikeli insan ne kadar yediğini anlamadan bitirebilir yarım tepsiyi:)
....Ev ahaliside beğenmiş olacakki 24 saat sonrasına bir tane bile bırakmadılar:)
....Kremşantili poğaça akımınada kapılmayı düşünüyorum:)

15 yorum:

Unknown dedi ki...

Dilekciğim unsuz yağsız pişirilmeyen kurabiye tarifim var bu akşam yayınladım onuda alabilirsin sanırım diyettekilere uyar
sevgiler
Bu kurabiyeler harika mis gibi karanfil kokuyor hımmmmm:) eline sağlık

Yeşim dedi ki...

favori kurabiyem oldu benim kesinlikle ama bol kalorili bir favori:))
ellerine sağlık orman meyveli krem şanti nasıl bir tat verdi merak ettim gerçekten:)

Aycan dedi ki...

Çok güzel kurabiyeler.Ellerinize sağlık.

Sevgilerimle;

mutfagabuyrun dedi ki...

ben çok seviyorum şantili kurabiyeyi.harika oluyor canım.ellerine sağlık.görüntüde başka güzel olmuş.öpüyorum.

Unknown dedi ki...

uzun süredir evde kurabiye pişirmiyorum.olursa yerim çünkü.ellerine saglık.

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Teşekkür ederim Aynur ablacım,

Svgili Yeşim sade şanti kadar şekerli değil..Birazcık mayhoş içinde frenk üzümü ve ahududu var
bizim ev ahalisi beğendi

Teşekkürler Aycan

Teşekkür ederim Svdacım

Sen en iyisini yapıyorsun eylemcim,
bizim minik gurme birkaç gün kurabiy görmesin başlıyor gugu gugu diye söylenmeye:)

mutfagabuyrun dedi ki...

canım sitemde tarif yayınladım.alırsan sevinirim.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Canım kurabiyeler harika ellerine sağlık öpüyorum.

Hayatın Tatları dedi ki...

bende yaptım bu kurabiyeden ama sade olanından.. dediğin gibi neredeyse 1 tepsiyi bile yerdim. Poğaçayı mutlaka dene derim bence kurabiyeden bile harika ben her ikisinide arka arkaya yaptım favorim poğaça oldu.

pelince dedi ki...

Kurabiyeler çok leziz gözüküyor,ellerine sağlık..

Nehir Butik Pasta dedi ki...

bu kurabiyeleri yeni pişirdim gerçekten çok lezzetli oluyor poğaçasını da tavsiye ederim
ellerine sağlık arkadaşım

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Sevdacım tşk. almaya geliyorum,

Derya ablacım tşk.

Tşk. hayatın tatları inş. denemeyi düşünüyorum..

Teşekkürler pelincim

Tşk. İZGÜNÜM

kalpkurabiye dedi ki...

çok merak ettim canım:)
poğaçayı yaptım da şimdi sıra kurabiyede:)
bu çılgınlık başımı döndürdü:)

Adsız dedi ki...

Merhaba Dilekciğim. Bu kurabiyeyi denemek istiyorum ama orman meyveli krem şantı yerine orman meyveli sorbe buldum o olur mu acaba?

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Merhaba ADSIZ OKUYUCUM:))

Sorbeyle hiç denemedim puding olur,meyveli sos olur pasta kreması bile olur sorbede emin değilim..

Kentonun çilekli ve frenküzümlü meyveli sosundan bulabilirsen onu da tavsiye ederim..
SEVGİLER