28 Mayıs 2011 Cumartesi

MSA & NUTELLA WORKSHOP...NUTELLALI AÇMA

nutella msa
Çarşamba günü Pelin hanım'ın daveti üzerine Erkam Eymen'le beraber Nutellalı lezzetler hazırlamak için  Msa yollarına düştük..

Son 9-10 aydır davet edildiğim etkinliklere katılamıyordum.
En görünen sebepler arasında;Erkam Eymen'in küçük olması ,O'nu babasından başka kimseye emanet edememem ve babasının genelde müsait olamaması vardı..

Sanırım bu defa şeytanın bacağını kırdım..Erkam Eymen'e birlikte katılma kararı aldım..Kendime verdiğim telkinlerin yansıması ''Sakin anne =Sakin çocuk''

erkam eymen
Erkam Eymen de önlüğünü giydi kepini taktı,başladı çalışmalara... Nutella kaşıklamaktan,oyun hamuruyla pasta yapmaktan objektiflere poz vermekten,yaramazlık yapmaya pek vakit bulamadı..

Papatya prenses'le ortak çalıştık..hatta daha çok  O çalıştı:)) Yıllardır bloglardan tanıdığım birçok arkadaşla tanışma fırsatı buldum.Çok keyifliydi..Saatler su gibi akıp geçti..Msa da çalışmanın da keyfi apayrı...

msa

Pelin Hanım  ve Nutella ürün müdürü Emre Bey çok güzel ev sahipliği yaptılar..
Önce önlüklerimizi giydik,malzemelerimiz önümüze gelmeye başladı..

nutella

Şefimizden hamur işi yapmanın püf noktalarını öğrendik,hamur yoğurma şekillerine hayran kaldım...
En dikkat çekici özellik ise mayalı hamurların hepsinde soğuk su ve soğuk süt kullanmamızdı..

nutella etkinliği

Üç lezzetin,değişik haliyle tanıştık..
Nutellalı açma hiç denememiştim..Tadı tek kelimeyle harikaydı..
Nutellalı poğaça ve pita hazırladık..
Etkinlikte emeği geçen Pelin Hnm,Emre Bey ve diğer çalışanlara  çok teşekkür ediyorum..

erkam eymen 2

Nutella etkinliğinden en bahtiyar ayrılan  Erkam Eymen oldu..Yarım kavanoza yakın nutella yiyince mutluluk sarhoşu oldu...
nutellalı açma
Nutellalı açma
Malzemeleri:
500 gr un
250 ml. su
75 gr.şeker
25 gr. yaş maya
12.gr. tuz
50 ml. sıvı yağ
1 adet yumurta
200 gr. yumuşak tereyağı açmak için
500 gr. nutella
Hazırlanışı:
1-Unu havuz gibi açıyoruz. mayayı biraz suda eritip,havuzun  ortasına döküyoruz,
sıvı yağ,tuz, şeker, kalan suyu ekleyip yoğuruyoruz.

2-Elastik bir hamur elde edince,hamuru rulo haline getirip eşit parçalara bölüyoruz.
bir kenarda streçleyip  biraz mayalanması için bekletiyoruz
Mayalanan bezelerin ortasına tereyağı sürüp pasta tabağı büyüklüğünde avuç içiyle büyütüyoruz.

3-İçine kaşık yardımıyla ince şekilde nutella sürüp rulo yapıp iki ucunu burkarak birleştiriyoruz.
üzerine yumurta sarısı sürüp üzerine susam serpiyoruz.(şef yumurtanın tamamını sürdürdü)

4-Tepsiye aralıklarla dizip önce 50 derecede sonra 200 derecede üzeri kızarana kadar pişiriyoruz
Afiyet olsun

9 yorum:

Ferkay dedi ki...

MMM nutellalı çokgüzel görünüyor açmalar canım ellerinize sağlık. Denecekler listesine alınmıştır.

Unknown dedi ki...

şeker gibi bir etkinlik nefis hemde nutellalı:)))))ellerinize sağlık süper

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ayy Eymen'in o nutellalı suratını hatırladıkça tebessük ediyorum:)

Çok güzel bir gündü ve en güzeli de seninle tanışmaktı canım;)

Bu arada ilacın isme için Pelin hanıma mail atacağım, o gün sormayı unuttum ya. Ama parmağım iyi çok şükür:)

Adsız dedi ki...

olsada yesek ellerinize sağlık sevgiler.

ozlems.corner dedi ki...

şahane görünüyor,ellerine sağlık,tam pazar keyfine uygun bir lezzet hemen denemek lazım...

otuzundansonra dedi ki...

Com lezzetli görünüyor,Ellerinize sağlık.

anneminkizıyim dedi ki...

Canim masallah, Erkam Eymen kocaman delikanli olmus da önlük giyip mutfaga dalimis. Aferin ona etkenlige rek katmis, ellerinize saglik nefis olmus, sevgiler....

Adsız dedi ki...

Harika bir kahvaltı yaptık;)tanıştığıma çok memnun oldum ..iyi ki yan yana gelmişiz,yoksa tanışamayacaktık ;))
kocaman sevgiler..

pelince.com

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Teşekkürler Sevgili Feray,

Teşekkürler Baharcım,

Erkam Eymen heryeri nutellalanmış şekilde döndü eve:)Bende memnun oldum seni tanıdığıma P.P:))

Tavsiye ederim Özlem corners

Teşekkürler otuzundan sonra

''Sağ olan büyüyor'' derler ya Ablacım:))Teşekkür ederim

Pelincim seni tanıdığıma çok memnun oldum.yan yana gelmeseydik te ben çıkmadan tanışırdım yine seninle:) başka etkinliklerde de görüşmek dileğiyle