3 Mayıs 2011 Salı

DİYET & DİYABETİK TARİFLER ETKİNLİĞİ...BÖLÜM 2

Diyet &Diyabetik tarifler etkinliği için tariflerinizi merakla bekliyorum..Elimden geldiğince davetiyeyi ulaştırmaya çalışıyorum ama ulaştıramadığım birçok blogcu arkadaşım olduğunu düşünüyorum .Ayrıca,Etkinliğe blogunuz olmasada katılabilirsiniz..

Davetiyeye ve ayrıntılara  buradan ulaşabilirsiniz

 2. bölüm  etkinlik tarifleri
4. tarifimiz Unsuz yağsız kurabiye..Sevgili Aynur abla'danKatılımı için kendisine çok teşekkür ediyorum.Birbirinden güzel tariflerinin bulunduğu bloguna mutlaka misafir olmanızı tavsiye ediyorum

http://papatya68.blogspot.com 

UNSUZ YAĞSIZ KURABİYE
MALZEMELERİ:

1 kutu condensen milk,(yoğunlaştırılmış süt)
1 paket kepekli bisküvi,(küçükse 2 paket)
1 çay bardağı ince çekilmiş fındık veya badem,
yarım çay kaşığı türk kahvesi.
3 kaşık tereyağı,(eritilmiş) (asıl tarifinde var ama ben kullanmadım çok daha hafif oldu)


YAPILIŞI:
İlk önce bisküviler robotta çekilecek sonra (tereyağı ile karıştırılıp isteğe bağlı) (ben kullanmadım) malzemelerin hepsi ilave edilerek yoğurulacak ceviz büyüklüğünde yuvarlaklar yapılıp tepsiye dizilerek buzzdolabında biraz dinlendirilip servis edilecek ister minik kağıtlarla servis edin isterseniz benim yaptığım gibi minik kılıçlarla özellikle kahvenin yanına çok yakışıyor afiyet olsun deneyenlere:)
5. tarifimiz Sevgili Şule'den,eşinin hazırladığı ''Güveçte biftek'' tarifiyle katıldı etkinliğimize..Katılımı için kendisine çok teşekkür ediyorum.Birbirinden güzel lezzetlerle tanışmanız için bloguna misafir olmanızı tavsiye ediyorum
http://yedimyedimuyudum.blogspot.com/ 

Güveçte biftek
Malzemeler: (4 kişilik)

Biftek (kişi sayısına göre dilediğiniz kadar)
2 adet iri kurusoğan
sarımsak
1 paket mantar (400 gr)
Yeşil biber
Margarin (güveci yağlamak için)
domates
1 çay bardağı sıcak su
1 kaşık salça
Tuz
Yapılışı;
Biftekleri kızgın tavada her iki tarafını da mühürleyerek kızartıyoruz. Güveç bir güzel yıkanır ve yağlanır. Yuvarlak dilimlenmiş kurusoğanlar ve etler dizilir. Sırasıyla sarımsak, yuvarlak dilimlenmiş domates ve biberler üst üste dizilir. Üzerine su ile seyreltilmiş salça tuzda ilave edilerek dökülür. Güvecin ağzı folyo ile kaplanır ve kapağı kapatılır. En az yarım saat beklenir ve kontrol edilerek pişirilir. Afiyet Olsun.

İki güzel salatayla etkinliğimize katılan Sevgili arkadaşım Sevda'ya çok teşekkür ediyorum.Sürekli güncellediği lezzet adresine mutlaka uğramanızı tavsiye ediyorum.
http://mutfagabuyrun.blogspot.com 
6.TARİF
Kıtır etimekli salata
malzemeler:

1küçük bağ marul
5-6 adet etimek
1 kutu konserve mısır
2 adet kırmızı biber
dereotu
1 kase yoğurt
1pk KNORR sirkeli sarımsaklı salata sosu
Hazırlanışı:
etimekler küçük parçalara bölünür ve teflon tavada az sıvıyağla kavurulur.
derin bir kaba marul ve dereotu doğranır.içine mısır ve kavrulmuş etimekler ilave edilir.kırmızı biberlerde doğrandıktan sonra karıştırılıp servis tabağına alınır.
1 kase yoğurta knorun salata sosu eklenir ve karıştırılır.karışım salatanın üsütne gezdirilir ve servis yapılır.afiyet olsun.

7.TARİF
Havuçlu patates topları
Malzemeleri
3-4 adet haşlanmış patetes

2-3 havuç
1 kase sarımsaklı yoğurt
tuz,karabiber,sıvıya.pulbiber ve limon
Hazırlanışı:
Haşlanmış patatesler önce rendelenir ve ezilir.içine az sıvıyağ,tuz,limon,karabiber ve pulbiber eklenir ve karıştırılır.karıştırdığımız püreden elimizle yuvarlak toplar yapıp rendelenmiş havuça bulayıp servis tabağına alınır.
üstlerine sarımsaklı yoğurt döküp servis yapılır.afiyet olsun.

Hiç yorum yok: