10 Ocak 2008 Perşembe

RENGARENK TUZLU KURABİYE

MALZEMELER

HAMURU İÇİN:1 yumurta

125 gr margarin(oda sıcaklığında)

1 çay bardağı sıvı yağ

1 çay kaşığı tuz

1 paket kabartma tozu

alabildiği kadar un(göz kararı yaptım hatırlamıyorum)

iç malzemeler:yarım çay bardağı zeytin ezmesi,2 tatlı kaşığı kırmızı tatlı toz biber
HAZIRLANIŞI:

hamur için margarin,tuz,yumurta sıvıyağ biraz un ilave edip karıştırıyoruz.hamurun cıvıklığına göre azar azar un ilave ediyoruz ardından kabartma tozunu iyice yoğuruyoruz. kulak memesi kıvamında olunca hamuru 3 eşit parçaya bölüyoruz.1 parçaya kırmızı biberi ilave edip turuncu bir renk elde edene kadar yoğuruyoruz.diğer tarafta 2.parçaya zeytin ezmesini ialve ediyoruz siyah olana kadar yoğuruyoruz. ama zeytin ezmesi hamuru cıvıklaştırıyor,bu durumda paniklemiyoruz hemen un ilave deip kıvama gelinceye kadar yoğuruyoruz son aiamada ise beyaz hamuru 25 cm çapında açıyoruz,ben yaklaşık öyle açtım.bir kenara koyuyoruz ardından turuncu hamurumuzu aynı şekilde açıyoruz,sıra geliyo siyah hamurumuza onuda açıp, altta beyaz ortada turuncu en üstte siyah hamur olmak üzere üst üste koyup yine merdane yardımıyla biraz büyütüyoruz.rulo halinde sarıp bir parmak kalınlığında kesiyoruz. ben minik olmasını tercih ettiğim için hamurdan iki rulo elde edip öyle kestim.üzerine yumurta sarısı sürüp 16o derecelik fırında 20-30 dk üzeri kızarıncaya kadar pişiriyoruz.soğuyunca sevdiklerimize ikram ediyoruz.AFİYET OLSUNN .(Ayrıca çok bereketli 70 tane kadar oluyor birde kıtır kıtır kolay bayatlamıyor)

sevgili arkadaşlar benden söylemesi bu tarifi başka yerde bulamazsınız tamamen benim icadım :)ama inanın tadı çok güzel,bizim evin gurmesi sevgili eşim beğendi.aynı kurabiyelerden bugün sevgili kardeşim merale kütahyaya da gönderdim yarın meralin ve arkadaşlarının fikirlerini de alır size iletirim.niye kardeşime kurabiye gönderdimm kısaca anlatayım. bizim hanfendi öğrenci ,malum final zamanı iyi yesin kafası çalışsın:) diye bir koli yiyecek hazırladımm.kolide neler mi vardı:patatesli pide,kuru köfte,kirpi kurabiye,rengarenk kurabiye,birde çatlak düğme kurabiyesi ilerleyen günlerde onlarında tarifini eklerim inş.fotoğrafladım çok şükür.Allahtan evimizin yanında kargo her hafta uğrarız insan gurbette olunca ya bişeyler gönderiyor,yada alıyoruz.neyse iyice bantladım ben kurabiyelere zeval gelmesin diye.kaptım kolimi girdim içeri :ben kütahyaya kargo göndercem dedim, koliyi uzatarak .görevli aynen şöyle: abla içinde ne var dedi.bende pasta dedim görevli yaşpastamı dedi garip bi ifadeyle korktum içindekileri teker teker saydırcak diye yan tarafta paket gönderen bi kadında garip garip süzdü beni .burdan kütahyaya pastamı gönderilir diye:)gönderiliyo işte ben gönderdimm:)görevliye cevabım gecikmedi hayır beyfendi kurabiye dedim. görevli sual meleği gibi geldi bir an.tekrar bir soru: bozulmaz dimi dedi .bende: sanmıyorum dedim,adam yine bozulmaz dimi abla diyince bende bozulmaz çok taze ben yaptım dedim.ne bozulacak kardeşim zaten yarın öğlen elinde olcakmış demedim:)çünkü ben çok sık gidiyorum o kargoya:)




3 yorum:

Kevser dedi ki...

Merhaba canim,
blog mansetten dogru bu güzel kurabiyelerin kokusuna dogru geldim, ellerine saglik diyorum. Kurabiyelerin rengini de ne güzel ayarlamissin, hem de görsel olarak da harika.

Bana da beklerim.

Selam ve sevgilerimle..

yeşil kivi dedi ki...

merhaba dilek hanım, ne şanslı kardeşiniz var, imrenmemek elde değil...

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

merhaba yeşilkivi, evet haklısın abla olmak çok farklı birşey.ama annem her aradığında pasta hamuişi hazırlığında olduğum için bana kızıyo:)pasta yapmak istiyorum ama yemek istemiyorum. amaaa dayanamıyorum