3 Temmuz 2011 Pazar

Ekmeği çöpe yar etmeyin..TAZE KEKİKLİ KARIŞIK PİZZA (Bayat ekmekten)

taze kekikli karışık pizza
Nimete saygının olduğu;ekmeğin,yemeğin israf edilmediği bir evde büyüdüm..

Kalan bayat ekmekler bize yumurtalı ekmek yapılırdı,buharda yumuşatılırdı,yada köfte içi olarak saklanırdı..
Ama annemin ekmek attığına hiç şahit olmadım..
Şimdi ise dileğim,oğlumun buna şahit olmadan büyümesi...

Erkam Eymen ; kaldırım kenarlarına bırakılan yada ağaç dallarında asılan bayat ekmekleri görünce hemen tanıyıp;ebbi ebbi demeye başlıyor..O ekmekleri her gördüğümde içim eziliyor...

Ekmeği çöpe atıp sonra geçim sıkıntısından bahseden insanlara ise hiç tahammül edemiyorum..Ekmeği çöpe değilde ağaç dalına asanlar azda olsa farkında yaptığının yanlış olduğunun.. Vicdanını rahatlatmak için asıyor diye düşünüyorum..

Birde sütçülerin peşinden,(hayvanlara verilsin diye) küflü ekmek poşetleriyle koşanlar var..Sütçünün,kapıcının peşinden koşarken harcanan çaba,ekmek küflendirmemek için harcansa keşke...

Bu havalar ekmeklerin küflenmesine çok müsait.. ''küflendi,atmaya mecburum'' demek zorunda kalmamak için buzdolabının bir kısmını ekmeklere ayırabilirsiniz.Daha uzun süre muhafaza etmek istiyorsanız buzluğa atabilirsiniz.Vaktiniz olduğunda fırında yada güneşte biraz kurutup rondodan geçirince elde ettiğiniz galeta ununu dilediğiniz şekilde kullanabilirsiniz.

Aşağıda paylaştığım birbirinden lezzetli tarifleri deneyebilir yada pizza hazırlayabilirsiniz..Yeter ki ekmeği çöpe yar etmeyin..


Bayat ekmeği değerlendirmenin bir çok farklı yolu var.
Daha önce; Bayat ekmekten tartölet,
Bayat ekmekten peynirli tart
Bayat ekmekten Karlı uludağ pastası
Bayat ekmekten çikolatalı kurabiye tariflerini paylaştım..Şimdi de yıllardır uyguladığım bayat ekmek pizzası tarifinde sıra..
bayat ekmek pizzası
TAZE KEKİKLİ KARIŞIK PİZZA(BAYAT EKMEKTEN)
Malzemeleri:
-Yaklaşık 1 bütün bir çeyrek bayat ekmek
-1 su bardağı süt
-2 yumurta
-50 gr. yumuşak tereyağı
-1 çay kaşığı mahlep(eklemeseniz de olur)
-1 paket kabartma tozu
-2-3 yemek kaşığı sıvı yağ
-biraz tuz
sosu için:
-1 yemek kaşığı salça
-salçayı inceltecek kadar su ve zeytinyağı
üzeri için:
taze kekik
dilimlenmiş sucuk,domates,zeytin,yeşil biber
1 kase rendelenmiş kaşar
Hazırlanışı:
1-Derin bir kaba bayat ekmekleri ufalıyoruz.havuz gibi açıp içine süt yumurta tereyağı,sıvı yağ ekleyip elimiyle karıştırıyoruz mahlep tuz ve kabartma tozunu ekleyip yoğurmaya başlıyoruz.
2-Büyük boy tepsinin tabanını yağlayıp karışımı elimizle yaklaşık bir parmak kalınlığında yayıyoruz.üzerine salçalı suyu gezdiriyoruz
3-Üzerine taze kekik,sucuk,yeşil zeytin,domates,biberi dizip önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 20-30 dakika kadar pişiriyoruz son 10 dakika kaşar rendesini ilave ediyoruz
sıcak sıcak sevgiye sunuyoruz
AFİYET OLSUN
...hamuru tepsiye yayıp üzerini streçleyip bir gece buzdolabında bekletebilirsiniz
...
üst malzemelerine mantar,sosis,mısır,kırmızı biber ekleyebilirsiniz..

8 yorum:

Tarifkolik.. dedi ki...

Çok güzel yazmışsın canım bende ekmekleri dolapta saklıyorum yoksa dediğin gibi küfleniyor dikkat etmek lazım, ellerine sağlık canım sevgiler..

pembe kekik dedi ki...

Elinize sağlık.Ben de hiç atmam bayat ekmekleri.Kurutup robottan çekip galeta unu olur bizim evde genelde.Ya da yumurtalı ekmek.Tarif çok güzel.

Ada Deniz dedi ki...

Bayat ekmeğin en güzel değerlendirmesi bu olsa gerek. Bayıldım fikrine ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

İstnabul'un havası ekmeklerin küflenmesi için çok müsait. O nedenle çok dikkatli davranmak lazım. Kuruyan ekmekleri de değerlendirmenin yolları aranmalı. Bu tarif de bayat ekmekleri değerlendirmek için güzel bir yöntem. Ellerine sağlık.

canimçektipişirdim dedi ki...

cnm bizde bu tarifi farklı malzemelerle sık sık yapıyoruz.hem güzel oluyor,hemde ekmek ziyan olmuyor gerçekten..

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ekmek bayatlarsa hemen buzluğa atılır köfte için, e köfteye zaten bayat ekmek lazım:)

Onun dışında yumurtalı ekmek veya ekmek tatlısı yaparız ki yenmelere doyulmaz:)

Binde birdir bir kaç dilim ekmek poşetlerin arasında küflenir kalırsada ıslatıp kuşlara atarız ki o da bi tüketim yolu.

Sadece ekmek değil, yemekleri de çöpe atanları anlamıyorum ben...

Bu pizza nefis görünüyor,ellerine sağlık..

ebru dedi ki...

Ne kadar haklısın Dilekcim, çöpte poşet poşet ekmek. İnsanların gözü aç herhalde. Tüketeceklerinden fazlasını alıyorlar sonra bayat diye yemiyorlar.Pizza harika görünüyor. Ellerine sağlık canım.

keten-helva dedi ki...

Ekmek israfı konusunda size kesinlikle katılıyorum.Eskiden daha çok şükreder, kadir kıymet bilirdi insanlar. Çok güzel bir tarif olmuş.Ellerinize sağlık.Sevgilerimi bıraktım...