15 Nisan 2011 Cuma

FIRINDA KARNABAHAR KÖFTESİ

karnabahar köftesi
HAYIRLI CUMALAR,MUTLU HAFTASONLARI:))
Karnabaharı pek sevmeme rağmen, faydalarından mahrum kalmamak,ev ahalisinide mahrum bırakmamak  adına kışın bol bol aldığım sebzelerden biri..Çorbasını ve salatasını yapıyorum nadir de olsa kızartmasını,yemeğini ise hiç yapmıyorum:)
Bu defada köftesini denedim.Karnabaharın kokusu hiç anlaşılmadı.Az yağlı ,hem pratik hemde sağlıklı bir tarif oldu..Akşam hazırladığım köftelerden birkaç tanesini,ertesi gün fotoğraf çekmek için ayırdım.Soğukken pırasa aroması daha hissedilir hale geldiği için,hazırladığınızda ya sıcak sıcak tüketin yada pırasa eklemeyin:)

FIRINDA KARNABAHAR KÖFTESİ
Malzemeleri:
1 orta boy karnabahar(çiçeklere ayırıp sirkeli suda haşlayıp soğutuyoruz)
1 adet pırasa(kabukları soyulmuş ince ince doğranıp zeytinyağında birkaç dakika sotelenmiş)
2-3 yemek kaşığı tam buğday unu
1 yumurta
biraz derotu,maydanoz,taze nane
kimyon,karabiber
üzeri için:zeytinyağı
arzuya göre:kaşar rendesi
Hazırlanışı:
1-Dereotu,nane,maydanozu yıkayıp rondoda kıyıyoruz.
2-Karnabahar ve pırasayı da rondoda kıyıp yeşilliklere karnabahar-pırasa karışımıyla harmanıyoruz
3-Yumurta,un tuz ve baharatarı da ekleyip kaşıkla karıştırıyoruz
4-Ele yapışan bir kıvamı oluyor (çok unu çok eklersiniz serteşir)
5-Yağlı kağıt serimiş fırın tepsisine hazıradığımız hamur karışımından elimize parçalar kopartıp yuvarlayıp tepsiye yerleştiriyoruz. kaşığın telrsiyle şekillerini düzetiyoruz.
6-Önceden ısıtılmış 200 derelik fırında pişiriyoruz.(Piştikten sonra üzerine kaşar rendesi ilave edebiliriz)
Afiyet olsun
....Sıcak sıcak sunulmasını tavsiye ederim
...Bol yağda kızartarak hazırlanınca daha lezzetli oluyor ama hafif olsun diye fırında pişirmeyi tercih ettim:)
...Kızartmasever bir aileseniz tavada kızartmanızı tavsiye ederim.

9 yorum:

yemekbiraşk dedi ki...

eline sağlık köftesi, mücveri biraz daha farklı oluyor bende pek sevmem ama bu şekliyle olabiliyor:)
sevgiler..

Ayse dedi ki...

Harika görünüyor canim ellerine saglik, biz karnabahari seviyoruz mutlaka deneyecegim..

sevgiyle...

mutfagabuyrun dedi ki...

harika bir lezzet canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Canım benımde cok sık yaptıgım bır lezzet bızdede oglan karnıbahar hıc sevmedıgı ıçın arasıra boyle koftesını yapıp bırazda olsa yedırebılıyorum..Ellerıne saglık.Sevgıler..

Aycan dedi ki...

Çok değişik ve çok hoş görünüyor.Ellrinize sağlık.Nefissss

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

karnıbaharı hiç böyle denemedim çanım eminim çok güzel olmuştur ellerine sağlık güzel hafta sonları

aslı dedi ki...

Lezzetli olduğu kadar fırında piştiği için çok da sağlıklı bir tarif olmuş. Ellerinize sağlık.

muhabbetsofrasi dedi ki...

karnıbaharı bende sevmezdim taa ki fırında pişirene kadar

tadı ve kokusu o kadar değişiyorki
şimdi en sevdiğim sebzelerden biri

tavsiye ederim ;)

Unknown dedi ki...

bende genelde yapıp yagda kızartıyordum.ama böylesi daha iyi.ellerine saglık.