26 Nisan 2011 Salı

Sütlü,Kakaolu Islak Kurabiye...İstanbul'da lale zamanı

sütlü kakaolu ıslak kurabiye
Geçen hafta,kutsal topraklardan yeni gelen apartman komşularımıza ''hoşgeldin'' ziyaretine gittik.
Giderken götürmek için kurabiye hazırlamak için mutfağa girdim.
NiyetimNino'nun ıslak kurabiyelerinden hazırlamaktı..

Bekletmek gerektiği için vazgeçtim.Kakaolu kurabiye hamuru hazırladım..
Birde tuzlu mahlepli  kurabiye...

Kakaolu kurabiyeler fırından çıktı.Tezgahın üzerine soğusunlar diye bıraktım.Bir baktım ki Erkam Eymen taburesini mutfak tezgahına yanaştırmış;kurabiyeleri plastik tabağına üçer-beşer doldurup,salona taşıyor. Babasıyla yiyorlar.. Elinde boş tabakla yine yanaşıyor tepsiye....
Böylelikle kurabiyeleri epeyce azalttılar..

Azalan kurabiyeleri daha çekici hale getirmek için ne yapsam diye düşünmeye başladım...Sütlü şerbet  hazırlamak geldi aklıma...''Olur mu'' ''olmaz m''ı diyerek başladım...

Bu kadar lezzetli olacağını tahmin etmem mümkün değildi...O kadar kurabiyenin üzerine ,eşim 1 tabak dolusu da şerbetli haliyle yedi..şaştım kaldım:)
Basit bir kurabiye şerbetle buluşunca  bambaşka bir lezzete kavuşuyor...

SÜTLÜ  KAKAOLU ISLAK KURABİYE
Malzemeleri:
-125 gr. oda sıcaklığında tereyağı
-1 yumurta
-2-3 yk. sıvıyağ
-1 çay bardağı toz şeker
-1 yumurta
-1 pk. vanilya
-1 pk. kabartma tozu
-2,5- 3 su bardağı un
-2-2.5 yk. kakao
sütlü ıslak kurabiye
Hazırlanışı:
1-Şekeri,tereyağını, sıvıyağı,kaşıkla  iyice karıştırıyoruz.Üzerine yumurtayı ve azar azar unu ilave ediyoruz.
2-Kabartma tozu ve kakaoyu da ekleyip kulak memesi yumuşaklığında hamur elde edene kadar yoğuruyoruz
3-Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp yuvarlıyoruz.Bastırmadan top halinde yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralıklı olarak yerleştiriyoruz
4-Önceden ısıtılmış 175 dereceli fırında 20-20 dakika kadar  pişiriyoruz..
soğuyan kurabiyeleri kenarlı bir tepsiye yerleştiriyoruz
Şerbet malzemeleri
-1 su bardağı süt
-1 çay bardağı şeker( bizim kurabiyelerin yarısı kaldığı için az hazırladım,siz ölçüyü iki katına çıkartarak hazırlarsınız)
Üzeri için:antep fıstığı yada hindistan cevizi
Hazırlanışı:
1 su bardağı süte 1 çaya bardağı şeker ekleyip şeker eriyinceye kadar  sütü ocakta ısıtıyoruz...
soğuk kurabiyelerin üzerine sıcak şekerli sütü kaşıkla gezdirip, kalan sütü tepsiye döküyoruz.
5 dakika kadar bekletiyoruz. Her tarafı şerbetlensin diye kurabiyeleri ters çeviriyoruz .5-10 dakika kadar da öyle bekletip servis tabağına alıyoruz.Üzerine antep fıstığı serpip sevgiyle sunuyoruz.
AFİYET OLSUN.

***Fırında kuruyan kurabiyeleri sütle ıslatarak yumuşacık lezzetli kurabiyeler elde edebilirsiniz..
***süt tadı hiç hissedilmiyor..ağır olacağını düşünmüştüm ama su-şeker karışımına göre daha hafif  oluyor.
lale 2
İstanbul nisanın başından beri lale diyarı oldu...
Nisan bitince lalelerde bitiyor..O yüzden bu güzel görüntüleri zamanı geçmeden paylaşmak istedim...
Eskiden belli yerlerde olurdu laleler..artık her yerdeler..
Fotoğrafta kiler bizim mahallenin laleleri :)
lale

15 yorum:

Unknown dedi ki...

Benim ev halkının çok beğeneceğine emini.
Em kısa zamanda denemeliyim bende..
Ellerine sağlık
Sevgiler.

LaMa dedi ki...

bak bak bak! oldu mu simdi bu tarif:))
su-şeker karışımına göre daha hafif olmasi ilgimi celp etti TD'cim:)
bir de o kadar serbeti nasil cekiyor sastim ama. Ninonun tarifinin ucte biri serbet hazirliyorum ben.

Sevil Şahin dedi ki...

Dilekcim diğer adı browni kurabiye olan bu ıslak kurabiyelere bayılırım.
Yapmayan arkadaşlara şiddetle tavsiye ediyorum..
Laleler çok güzel havalar düzelemedi ki gidelim bizde inş. düzelsin bende emirganı ziyaret edeceğim
sevgiyle kal komşucum..

mutfagabuyrun dedi ki...

çok hoştu vallahi yaaa.iyiki bir tabağını kurtarmışsın canım.kurabiyelere bakınca haksızda değiller hani.harika olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

nohut oda dedi ki...

ızın mahalle ne guzelmıs oyle laleler felan:)

nino dedi ki...

:)) cok guzeller laleler ve kurbisler ahhh ben yapmayali nece seneler oldu

canimçektipişirdim dedi ki...

çok güzel olmuslar cnm ellerine sağlık..

Nil dedi ki...

hem kakaolu hem ıslak yenmez mi bu kurabiye? ellerinize sağlık.
bunlar ne güzel fotolar..

fatosun mutfagından... dedi ki...

namnamnammm:))bunlar şahane görünüyorlar dilekcimm:)) erkamm eymenn biraz da patoss teyzene getirr canımm:)) ellerine sağlık canımm

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık canım görüntüleri harika.Denediğim için tadınında çok güzel olduğuna eminim:)

Limon çiçekleri dedi ki...

O kadar güzel anlatmışsınız ve bir okadarda güzel görüntülemişsinizki,lezzetli olmaması mümkün değil.Ellerinize sağlık..enfes görünüyor.

yemekbiraşk dedi ki...

eline sağlık canım... bende yaptım bu tarz kurabiye çok lezzetli oluyor brownie tadında:)
sevgilerimle..

Unknown dedi ki...

bende yapmıştım ve bizimkilerde bayıla bayıla yemişti.ellerine saglık.

Adsız dedi ki...

Herkes gibi ben de yapmistim ve aradan o kadar zaman gecti ki unuttum bile :)
Eline saglik cnm,ayrica etkinlik icin tebrikler ve basarilar dilerim.Daha simdiden düsünmeye basladim bile :D

Adsız dedi ki...

süper bir lezzet
mery