14 Nisan 2011 Perşembe

ZERDE (Bursa Mutfağı)

zerde
Bursa mutfağının önemli lezzetlerinden biridir Zerde...
Aynı süt helvası gibi ...
Düğün yemeklerinin klasikleşmiş tatlısı,her defasında beni çocukluğuma götürür..

Zerdenin yapım hikayesine gelince;


Eşim markette hazır zerde paketini gösterip ''alalım mı'' soruna
''Aman ne  gerek var canım ,ben evde hazırlarım''cevabını verince, sıvadım kolları :)
Önce annemi aradım.Bana tarif etti etmesine de ölçüler tabi ki göz kararı...

ilk kez deneyeceğim için gözümün kararına da güvenemedim. İnternetteki tariflere göz atmaya başladım.  Hepsi birbirinin benzeri ama Saliha'nın tarifini uygulama kararı aldım..Ve onun dilinden anlatımına annemin notlarını ekledim.
Saliha'cığım teşekkürler tarif için:)


Zerde
malzemeleri
-Yarım s.b pirinç
-5 s. b su
-2 s.b  bardak toz şeker
-1 tatlı k.zerdeçal kullandım_
-2 y.k nişasta
Üzeri için; fıstık,ceviz


Hazırlanışı:
Zerdeçalı bir kasede sıcak suda eritin.


Pirinçleri üzerini aşacak kadar suyla yumuşayana kadar haşlayın.


Nişastayı az suyla ayran kıvamında açın.


Haşlanıp suyunu çekmiş pirinçlerin üzerine zerdeçallı suyu,nişastayı ve 5 bardak suyu ekleyip karıştırın ve kıvamı koyulaşana kadar pişirin.


Bardaklara yada kaselere boşaltıp soğutun.Zerdelerin üzerini fıstık,cevizle süsleyin..
Afiyet olsun

Annemin notu...
''Pirinçler iri olmayacak ne kadar küçük olursa o kadar nişastasını iyi salar''...Hatta kırık pirinç kullanmamı tavsiye etti.
''Tencerenin ağzını açık tut;sık sık kontrol et,kolay taşar dikkat et'' demesine rağmen ben taşırmayı başardım:)
''Pirincin nişaştası olacağı için nişastaya gerek yok'' dedi demesine de ben taşırınca nişasta ilavesinde bulundum...

6 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

rengine bayıldım canım.harika olmuş.ellerine sağlık.öpüyorum.

Aycan dedi ki...

Çok güzel görünüyor.Ellrinize sağlık.çSevgiler;

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Ellerıne saglık canım.Sevgıler..

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

tatmayı istediğim lezzetlerden zerde deneyecem tarifinizle ellerine sağlık sevgiler

çeşnici Handan dedi ki...

Çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım.

Dilek Mutfakta dedi ki...

Bir Bursalı olarak evimizden pek eksik etmediğimiz yapımı kolay ,fazla kalorisi olmayan ,hafif bir tatlı ben pişerken içine birazda kuş üzümü koyuyorum isteğe göre gülsuyuda ekleniyor ,ellerine sağlık oğluşunu öptüm...