18 Nisan 2011 Pazartesi

Terbiyeli (marineli) Evde Şiş Kebap

şiş kebap terbiyesi
Yağmur yağmadığı günlerde akşamüstlerini, anne- baba-cocuk üçlüsü halinde park bahçe gezerek,değerlendiriyoruz

Eve gelince yemek derdi olmasın diye her daim nofrostta et,köfte,sarma,mantı,börek,kek  bulundurup işimi önemli ölçüde kolaylaştırıyorum.


O günlerden birinde öğlenden hazırladım etin terbiyesini akşam eve gelirken de tırnak pideleri aldım. Çorba, salata ve ayram eşlik etti şiş kebapların yanına.
Az zamanda lezzetli bir sofra hazırlamış oldum.
**Gece fotoğraflandığı için pek içime sinmesede bu görüntüyü paylaşmam gerektiğini düşündüm.
TERBİYELİ ŞİŞ KEBAP
Malzemeleri:
-300-350 gr. kadar dana eti (kuzu eti kullanılırsa daha kısa sürede pişer hemde daha yumuşak olur)
-2 diş sarımsak
-2 tatlı kaşığı tatlı toz kırmızı biber
-1 tatlı kaşığı kekik
-3 yemek kaşığı kadar zeytinyağı
arzuya göre:biraz pul biber

evde şiş kebap
Hazırlanışı:

1-Et parçalarını şişe dizeceğimiz için biraz ince ve yassı şekilde kesip,Şişlere takıyoruz
sarımsağı bıçakla kesmeyip bıçağın kenarıyla çıtlatıyoruz(iri şekilde hafif parçalamak)
bütün malzemeleri harmanlayıp etlerin üzerine iyice sürüyoruz.
2-Etleri tabağa koyup streçliyoruz 5-6 saat buzdolabında dinlendiriyoruz
3-Pişirmek için çıkardığımız etlerin üzerindeki iri sarımsak parçalarını temizliyoruz
4-Döküm ızgara yada tavayı ocağın üzerine alıp iki tarafıda iyice kızarana kadar pişiriyoruz (pişmeye yakın tuz ilave etmeyi unutmuyoruz)
Tırnak pide eşliğinde sıcak sıcak sevgiyle sunuyoruz
AFİYET OLSUN

...Elektirikli ızgara yada kömürlü mandalda da pişirebilirsiniz
..Fırında pişirilince aynı lezzete ulaşılacağını sanmıyoru

7 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

harika bir görüntü canım.bol bahartla süper olmuştur.ellerine sağlık.öpüyorum.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

aman aman ağzım sulandı bişey olmasın diye bizdede var derler ama:)ama şuanda bizde yook:(şaka canım neyse size afiyet olsun süper
sevgiler gönderiyorum.

Ferkay dedi ki...

Sende benim gibi dana eti kullananlardansın, bir türlü sevemedim kuzu etini, Şişler çok iştah açıcı ellerine sağlık, afiyet olsun canım..

aslı dedi ki...

Çok lezzetli görünüyorlar. Bol baharatlı tam sevdiğim gibi olmuş.
Ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık güzel tarif varmisiniz bir aşçı olarak bu tarifi onayliyorum teşekkürler

Unknown dedi ki...

Çok güzel bir tarif ben bir aşçı olarak onayliyorum ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık güzel tarif varmisiniz bir aşçı olarak bu tarifi onayliyorum teşekkürler