16 Ağustos 2011 Salı

KREMALI TOST EKMEĞİ TATLISI

                   kremalı tost ekmeği tatlısı
Ramazan sofralarına çok yakışacak bir lezzet.. Hem sütlü hem şerbetli ikisi bir arada :))
Geçen hafta arkadaşlarımıza iftar davetine giderken hazırlayıp götürdüm..
Görenler milföye benzetseler de,tost ekmeğinden hazırlandığı duyunca oldukça şaşırdılar..

O akşam ki menümüzü de sayayım
Ezogelin çorbası
Sezar salatası
mevsim salata
Zeytin yağlı fasulye
Karnıyarık
Pirinç pilavı
Fırın poşetinde tavuk but
İrmikli Kadayıf( başka bir arkadaştan)
tiramisu (pastabanlı)
Tost ekmeği tatlısı

Menü oldukça zengindi..Hep side birbirinden lezzetli görünüyordu.Evdeyken sadece çorba... dışarıdayken  çorba ve  tek çeşit yemek alışkanlığımı sürdürdüm...

KREMALI TOST EKMEĞİ TATLISI

Baştan uyarayım yapımı biraz uğraştırıcı.:))
Yada ben iftar vaktine az zaman varken başladığım ve oğlumun isteklerini karşılamak için sık sık ara verdiğim için bana öyle gelmişte olabilir..Götürürken lezzeti için hiç fikrim yoktu..(risk almayı çok seviyorum sanırım:))
Düşündüğüm kadar ağır bir lezzet olmadığını söyleyebilirim..
Milföy ve yufka tatlılarını seviyorsanız bu tatlıyı da çok seveceğinize eminim:))
Daha da geliştirme düşüncem var bu tarifi en kısa zamanda..

Tarifine gelecek olursam;yabancı bloglarda sık sık gördüğüm bir lezzet. Bir amerikalının yemek blogunda fırında hazırladığını gördüm ama açıkçası cesaret edemedim..( en kısa zamanda fırında da deneyeceğim)
Cafe Pepela ( Şeyma) nın tarifini değiştirerek uygulamayı tercih ettim.( iç kremasını ve bulamak için olan un miktarını)
Tarifi için kendisine teşekkür etmeden,geçiştirmemek gerekir değil mi?
Tarif için teşekkürler Sevgili Şeyma!

KREMALI TOST EKMEĞİ TATLISI
1 Paket tost ekmeği ( 22 dilim)
 Kreması için:
2.5su bardağı  süt
1 su bardağı toz şeker
3 yemek kaşığı tepeleme un
1/2 çay bardağı ( yarım çay bardağı) hindistan cevizi
Üzeri için :
1.5 Çay bardağı un
Unu açmak için su
akışkan bir karışım hazırlıyoruz.
 Şerbet için:
3 su bardağı su
3 su bardağı şeker

Süsleme için:Antep fıstığı damla çikolata

Hazırlanışı:
Öncelikle şeker ve suyu tencereye ilave edip iyice kaynatıyoruz.Kaynadıktan sonra ocaktan alıp ılınması için kenara da bekletiyoruz.

Krema için:
Krema tarifi profiterol kremasının tarifini kullandım..(Oktay usta ya ait)
süt,şeker ve unu iyice karıştırıp  ocağa alıyoruz karıştıra karıştıra pişiriyoruz (üzeri göz göz olup kaşıktan parça parça dökülen bir kıvamda olacak)
Pişen kremayı kanarda karıştırarak soğutuyoruz bu arada içine hindistan cevizi yada vanilya ekleyebilirsiniz.

Tost ekmeklerinin kenarlarını kesip merdaneyle güçlü şekilde açıyoruz
Elde ettiğimiz büyükçe ekmek karelerini kenara diziyoruz ( kurumaması için üzerini örtmek gerekebilir)

Tost ekmeklerini bastıra bastıra büyütmek gerekiyor..ne kadar ince olursa o kadar kolay sarılıyor ve o denli düzgün şekil alıyor.

İncelen ekmekleri teker teker alıp 1 tatlı kaşığı kadar krema ekleyip sıkıca sarıyoruz.Kenarlarının daha düzgün durması için kenarlarından bir cm kadar tekrar kesiyoruz.

1 çay bardağı unu yeteri kadar su ile karıştırıp bulamaç haline getiriyoruz. Sardığımız kremalı dilimlerin her tarafına bulayıp genişçe bir tepsiye diziyoruz ( tepsiye yapışmaması için tepsiyi hafif unlamakta fayda var)

Bütün dilimleri önce krema ekleyip sarıp sonra unlu su karışımına bulayıp kenarda bekletiyoruz..( şeklinin düzgün görünmesi için; ekmek dilimlerinin uç kısmını altta kalacak şekilde dizip yine aynı şekilde kızartmanızı tavsiye ederim)
2 su bardağı yağı bir tavaya döküp kızdırıyoruz.Yağ kızınca  kremalı dilimleri nar gibi olana kadar kızartıp havlu kağıt serilmiş kaba aktarıyoruz. ( bu işlemi atlarsanız çok yağlı tatlı elde edersiniz) diğer dilimleri tavaya yerleştirip kızartırken ,diğer tarafta da soğuyan şerbetle kızaran dilimleri buluşturuyoruz..
Bir kısmı kızarırken diğer kısmını şerbetle buluşturmaya devam ediyoruz

Bu şekilde dilimleri 5-7 dakika kadar şerbette tutuyoruz
şerbetten çıkartıp servis tepsisine diziyoruz.Üzerini antep fıstığıyla süsleyip sevgiyle sunuyoruz

Bekledikçe daha lezzetlendiğini düşündüğüm bir tatlı elde ettim
püf noktalarını parantez içinde vermeye çalıştım
Hazırlarken büyük kolaylık olacağını düşündüğüm önemli püf noktalarını tek tek paylaşmaya çalıştım  bir püf daha:) ekmeğin tatlı olması gerekir.. en iyi sonucu uno markanın vereceğini düşünüyorum.
AFİYET OLSUN

9 yorum:

Duru Mutfak dedi ki...

ben kesin bunu beceremem:)

Swotpisces dedi ki...

değişik geldi, ayrıntılı paylaşım için teşekkürler.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Başlığı reader dan tatlı değil salata olarak okudum önce,nasıl becerdim bilmiyorum.yazının bi iki satırını yine ordan okudum haliyle fotoğ.görmeden.diyorum ki bu nası salata,sütlü şerbetli salatamı olur. off:)

Sırf sunumu için bile denenebilir. Ellerine sağlık canım.

Adsız dedi ki...

Oldukça deeğişik, güzel ve sanırım bir o kadar da zahmetli bir tatlı. Ama çok da güzel görünüyor. Ellerinize sağlık.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Ttalı Dilekciğim,
sevgi dolu, selam dolu, özlemlerle dolu MERHABALAR..
Her zaman özenle dolu satırların, yorumların bana çok keyif veriyor
çok teşekkür ederim ziyaretine, düşüncelerine :))

Güzel ellerin dert görmesin.
Sayfandaki tüm emeklerinede ellerine sağlık.
Yavru kuş nasılda tatlı olmuş..
6 ay uzun zaman elbette ! :)

pembe kekik dedi ki...

Çok emek vermişsiniz.Çok lezzetli görünüyor.Ellerinize sağlık:)

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Sevgili Duru MUTFAK,
Gözünüzü korkuttum değil mi? :))
Detaylı bir şekilde anlatmaya çalıştım..Bence bir deneyin:))

Rica ederim swotpisces

PP bana da oluyor benzer durumlar:)
Bu aralar normal karşılanır

Teşekkürler Sevgili Semiha,Ben abarttım biraz anlatırken sanırım:)) yemek blogcusu için zor tarif yoktur:))

Unknown dedi ki...

Benimde en kısa zamanda denemeyi istediğim tatlılardan biri..
Nefiss görünüyor.
Ellerine sağlık canım..

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglik cok güzel görünüyor ilk firsatta deneyecegim sevgiler öptüm.♥♥♥