19 Temmuz 2013 Cuma

ZEYTİNYAĞLI BAMYA YEMEĞİ

zeytinyağlı bamya yemeği
 Hem sıcak hem ılık yenilebilen faydaları saymakla bitmeyecek bir lezzet bamya..
 Bamya yemeği lezzetli  ama bir o kadar da riskli dir doğru temizlenmezse sümüksü sıvısı yemeği uzayıp giden bir kıvama getiriyor..Bamyayı iyice yıkayıp süzüyoruz küçük bir bıçakla şapkalarını elma soyar gibi döndüre döndüre hafifçe soyuyoruz. ..Deneyenlere şimdiden kolay gelsin

Zeytinyağlı Bamya Yemeği
Malzemeleri:
500 gr. bamya
2 büyük domates (rendelenmiş)
1 büyük baş soğan küp küp doğranmış
4-5 yemek kaşığı zeytinyağı
tuz
3 su bardağı kaynamış su

Hazırlanışı
Küp küp doğranmış soğanı zeytinyağını tencereye alıyoruz iyice kavuruyoruz üzerine rendelenmiş domatesi ilave ediyoruz.bir kişi kere karıştırıp üzerine bamya ilave ediyoruz biraz karıştırıp 3 bardak sıcak suyu ilave esip kaynama noktasına gelene kadar orta ateşte

Kaynamaya başladıktan sonra kısık ateşte pişirmeye devam diyoruz..Ara ara bamyaların pişmişliğini kontrol ediyoruz..tuzunu  ilave diyoruz
Kullandığım bamyalar çok körpeydi bahçeden geldiği için 30 dakika da filan pişti sanırım..
 pişen bamyaları sevgiyle sunuyoruz
AFİYET OLSUN



8 yorum:

Emirlehayatguzel dedi ki...

Ellerinize sağlık,
Bamya yemeğini ben de çok sık yaparım,
Mevsiminde sık sık yapmak lazım,
Sevgilerimle,

ebru dedi ki...

Bamyayı çoğu kişi sevmez ama ben bayılırım. Hele de bol limonlu hımm lezzetine doyum olmaz. Ellerine sağlık.

kalpkurabiye dedi ki...

bende dün kıymalısını yaptım ııımmmm nefiss:)
ellerine sağlık canım..
sevgiler.

Pembe Tatlar dedi ki...

Çok severim ama hiç yapma fırsatım olmadı inşallah deneyeceğim ellerine sağlık :)

Adsız dedi ki...

sevgiyle sunulan bamyadan bana da ikraam etseneee.hem de bir konyali olaraktan cok severim.dugun yemegi olarak orda gecer.eline saglik.Ece'den

TuruncuTatlar dedi ki...

her halini severim ellerine sağlık canım seni takibe alıyorum bende beklerim sevgiler..

Unknown dedi ki...

Bamyaya bayılırım ellerine sağlık.
sevgiler

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Bamya severler bu yazının altında toplanmış:)

Teşekkürler mürüvet gül
kesinlikle katılıyorum..

Ebru Hanımcım limonlusunuda severim teşekkür ederim..

Denizim kıymalısıda güzel olur du değil mi..bizim evde kıymalı yemek yemeyen minik bey var...

Aslıcım mutlaka denemelisin çok pratik ve çok faydalı bir yemek

Ececim ya konyaya kaç kere gittim ama bamya çorbası yemedim biliyormusun ama etli ekmeğin tadına doyamamamıştım..

Turuncu tatlar memnun oldum.. ziyarete gelicem görüşmek üzere

Hayat paylaştıkça bende:) teşekkürler