29 Temmuz 2013 Pazartesi

NOHUTLU MERCİMEKLİ SOĞUK ÇORBA



mercimekli nohutlu soğuk çorba
Yaz kış evinde çorba pişen bir aileyiz...
Balık sofrasında dahi çorba olur bizim evde..Erkam Eymen'e ne yemek istersin dediğimde ''çorba'' der; Eşe sahur için börek pişiririm,''çorba olsaydı daha iyi olurdu'' der..
Velhasıl bizim evin beyleri çorbacı haliyle bende...
Soğuk çorbayı ise  üniversite yıllarında tanıdım..Bursa'da çorbalar sıcak olur:) ..Yemek kültüründe iklim şartlarının etkisi çok büyük..Üniversite yıllarımda iftara gittiğimiz evlerde soğuk çorba gelince hiç memnun olmazdım,ama zamanla bu lezzete de alıştım :) hatta sevmeye başladım..

Evde nohut ve mercimekleri önceden haslayıp dondurucuya atıyorum canım soğuk çorba isteyince 5 dakikada hazır oluyor..
 Nohutlu Mercimekli Soğuk Çorba
 Malzemeleri:
1 çay bardağı haşlanmış mercimek
1 çay bardağı haşlanmış nohut
2 su bardağı yoğurt
tuz nane
sulandırmak için su
 Hazırlanışı:
dondurulmuş mercimek ve nohutu buhar aparatına koyup tencereye biraz su ekliyorum su kaynadıkça bakliyatlar yumuşuyor.
Diğer tarafta yoğurdu kaldırabildiği kadar soğuk su ile çırpıyorum üzerine bakliyatları ve nanesini tuzunu ekleyip soğuk soğuk sevgiyle sunuyorum..
Afiyet olsun

2 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Sanırım mercimekler yeşil?
Ben çok seviyorum soğuk çorbayı. Mercimeklisini denemedim ama hiç. Canım istedi şu çok susamış halimle:)

Ellerine emeklerine sağlık..

pınar dedi ki...

http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/ elllerıne sağlık canım....ıftarda mıs gıbı yaz gunu çorbası soğuk soguk