25 Şubat 2009 Çarşamba

TAVUKLU BROKOLİ ÇORBASI

brokoli çorbası 2....
Zihnimdeki cümleler,
beni yaz, beni yaz mücadelesine girmişken, direk tarifi verip gitmek olmaz değil mi?Biraz şu tarifsiz geçen günlerden bahsetmek istiyorum.Sanırım canım yazı yazmak istiyor:)
Hangi gün yeni tarif eklemeye kalksam,doktora gitmem gerekti.En son bugün sabahtan tarifi eklemek üzereyken doktorum telefon açıp tahlil sonuçlarım hakkında bilgi verince,apar topar yine doktordaydım.6 günde 5 kez doktor ziyareti… Doktora gitmek sosyal aktivite haline dönüştü benim için:)Sona doğru yaklaşırken demek ki böyle oluyor:)

Sağlıklı yaşam için bol sebzeyle beslenmek:)

Brokoliyi ben çok seviyorum diyen insan sayısı oldukça azdır.Yıllar önce brokoliyi de, Brüksel lahanasını da annem sayesinde tanıma şansım olmuştu.Eskisi gibi bulmak zor değil bu iki sebzeyi,oldukça ünlü oldular.Açıkçası ikisinide sağlıklı beslenme adına alıyorum,her ne kadar evin gurmesi bu durumdan pek hoşnut olmasa da :)bir şekilde onun anlamayacağı forma getirip ailece tüketiyoruz

Brokoli çorbasında olduğu gibi, bazen sebze çorbalarının içine ilave ettim,yada patatesle karıştırıp çorbasını hazırladım.Son denemem ise terbiyeli havuçlu olan benim en beğendiğim şekli oldu. Havuç rengini çok değiştirmesin diye az kullandım,baskın tavuk tadının bu çorbaya çok yakıştığını düşünüyorum
Brokoliye mesafeli olanların da,sevenlerin de taktirini toplayan çorbanın tarifine gelince

TAVUKLU BROKOLİ ÇORBASI
Malzemeleri:
8-9 dal brokoli
1 küçük havuç
1 orta boy soğan
1 çay bardağı yoğurt
1 yumurta
1 lit. Su
½ tavuk göğsü
Tuz
Tavuğun yağı olduğu için yağ ilave etmedim

Hazırlanışı:
1-Soğanı, havucu küp küp doğrayıp,brokolileri ince ince dallara ayırıyoruz ve tavuk göğsünü ,suyu, havuçları tencereye alıp yumuşayana kadar orta ateşte pişiriyoruz
2-Pişen karışımdan tavuk göğsünü çıkartıp çorbayı blendırdan geçiriyoruz.
3-Terbiye için bir kasede,yoğurt ve yumurtayı iyice çırpıyoruz.Tencereden biraz biraz su alıp terbiyeyi ılıtıyoruz(yoğurdun kesilmemesi için)
4-Ayırdığımız tavuk göğsünün kemiklerini ayıklayıp minik minik parçalara bölüyoruz
5-Terbiyeyi ve etleri çorbaya ekleyip bir taşım kaynatıp tuzunu ilave ediyoruz
Sıcak sıcak sevgiyle sunuyoruz
Afiyet olsun

15 yorum:

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Mis gibi çok güzel bir tarif. Ellerine sağlık. Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Canım çorba ve sunum harika elleri
ne sağlık.Geçmiş olsun rahatsızlığın düzelmedimi daha sevgiler...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Sen son ayına girmedin ama galiba?? Neden bu kadar çok gittin doktoraaaaa?

Brokoliyi seviyorum ama çorbada kullanmaya nedense korkuyorum. Lakin hazır buzlukta tavuk suyu varken denemek gerekli:)
Ama brüksel lahanasına aynı hisleri besleyemiyorum:))

Ellerine sağlık canmı..

Melek* dedi ki...

caNIM önemli bişeydeğildir inş. doktora gitmen tahliller falan yani... yoksa son aylarda sıkça ziyaret etmen normal. canım çorban çok güzel gözükyor ellerine sağlık öpüyorum

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık canım şu sıcacık kış günlerinde sıcacık bir çorbaya kim hayır diyebilirki...
Çok çok geçmiş olsun...

simayhobievi dedi ki...

geçmiş olsun canım eline sağlık bol bol sağlıklı şeylere devam

yesildomates dedi ki...

canım umarım önemli bir durum yoktur..ama genelde son aylarda doktor sıkça çağırır..
allah yardımcın olsun..

bu soğuk havalarda miss gibi ne güzel içilir...

ellerine sağlık..
sevgiler...

elif dedi ki...

hiç denemedim ama çok güzel oluyomuş . bi arkadaşım denemiş mutlaka yap dedi. en kısa zamanda deneyeceğim brokolı çorbasını...ellerine sağlık

made in funda dedi ki...

ohh mis gibi.ellerine sağlık canım.afiyetler olsun...

Saliha dedi ki...

doguma gıderken haberım olursa dualarımla destek olmak ısterım dılekcım...yaklastıkca gıdıp gelmeler cogalır bılırsın:)

ellerıne saglık..ben yaklasık 10 yıldır severe yıyorum ve aılemede yedırıyorum..:)

sevgılerımle..

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Dilekcim bu kadar sık gittiğine göre demek ki küçük bey gelmek üzere.annesi de ne güzel onun için faydalı çorbalar yapıyor.biz de çok severiz brokoliyi,çorbasını da küçük adama yaparım ancak öyle yiyor.ellerine sağlık

Bir Dilim Düş dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Bir Dilim Düş dedi ki...

Afiyetler olsun canım benimmmm :)))

Sevgiler,
Evren

fatosun mutfagından... dedi ki...

canısı ellerine sağlık çorban nefis görünüyor...sağlık ve şifa olarak dönsün sizlere inş..öptüm canımmm

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Teşekkürler Arzu
Teşekkürler Derya çok şükür iyiyim
Girdim luluş:)
İlça tedavisi başladı Melekciğim geçmiştir herhalde:)

Teşekkürler candan tarifler
Teşekkürler simaycım
Haklısın Adaşım

Kesinlikle tavsiye ederim Elifciğim

Sağolasın Evrenim
Teşekkürler FATOŞUM
Teşekkürler Fundacığım
Salihacığım çook teşekkürler tabiki haber veririm sürpriz bir durum olmazsa:)

Haklısın Yaseminciğim dört gözle bekliyoruz miniğimizi