1 Ağustos 2012 Çarşamba

İRMİK KAPLAMALI KAKAOLU ŞEKERPARE


Kutlu zaman diliminin 13. gününe geldik bile...ibadetle tefekkürle duayla geçirilecek zamanlar
israfın olmadığı  bir kaşık yemeğin  bir dilim ekmeğin bile çöpe yar edilmediği,bedenleri değil ruhları genişletme  zamanı olu inş.
 İftar davetlerine başladık ama benim fotoğraflamak aklımın ucundan bile geçemiyor.. gece bittiğinde keşke birkaç fotoğraf çekseydim diye hayıflanmıyor da değilim hani:))
neyse inş. bundan sonrakilere nasip olur ne diyeyim:)

Blog takipçileri iyi bilirler; bizim evde tatlı hazırlamak için hep geçerli sebepler vardır
irmik kaplamalı şekerpare hazırlama sebebim; Haftasonu 2000 li yılların başında iyiki tanıdığım arkadasım Eda'nın iftar daveti..

Salonda üç çocuğun akıl almaz eğlenceleri eşliğinde çocukların sesi zaman zaman bizim sesimizi bastırsa da  muhabbet ederken saatin nasıl geçtiğini anlayamadık... biraz daha otursak sahur yapacaktık..eve gelirken gece yarısını çoktan geçiyordu saat istanbul da hem araç hem yaya trafiği vardı üstelik:))
Edanın iftar menüsüne gelince
Ezogelin çorbası
mevsim salata
börek
fırında patatesli patlıcanlı kıymalı türlü
cacık
pirinç pilavı
çiğ köfte
çerkez tavuğu
yaprak sarması
kaymaklı kemalpaşa
Oktay ustanın irmik mantolu  parmak tatlısıyla kakaolu şekerparesinin karışımı şık bir tatlı çıktı ortaya..
( 40 adet 2 tepsi için)
Malzemeleri:
150 gr. tereyağı
3 yumurta
yarım çay bardağı sıvı yağ
yarım çay bardağı irmik
yarım çay bardağı pudra şekeri
1 pk. kabartma tozu
1pk. vanilin
4.5 5 su bardağı un
2 yemek kaşığı kakao

üzeri için 
1çay bardağı  irmik
1 su bardağı fındık 40 adet

şerbeti için:
4 su bardağı tozşeker 3.5 su bardağı su
1-2 damla limon suyu
Hazırlanışı:
1-Yumurta pudra şekeri sıvıyağı kakaoyu, irmik vanilini karıştırmaya başlıyoruz.azar azar un ilave ederek yoğuruyoruz kabartma tozunuda ekleyip kulak memesi yumuşaklığına gelene kadar yoğurmaya devam ediyoruzHavalar sıcak olduğu için hamurun kendine gelmesi için en az 30 dk. buzdolabında bekletiyoruz
2-Buzdolabında dinlenen hamuru 1-2 kez daha yoğrup klasik şekerpare tarifi için ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp avuç içinde yuvarlayıp şekil veriyoruz..1 çay bardağı irmiği yayvan bir tabağa döküp tatlının her tarafını irmiğe buluyoruz..sonrasında yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralıklı şekilde diziyoruz

3-diğer sekil için ise irmiği tezgahın üzerine serpip  hamurdan kopardığımız parçayı mermer tezgahın üzerinde uzatıp spiral haline getiriyoruz  2 parmak kalınlığında bıçak yardımıyla velev kesiyoruz yağlı kağıt serilmiş tepsiye diziyoruz

4-üzerlerine fındık bastırıp 160 derecelik fırında 30-40 dakika kadar pişiriyoruz şekilleri  bozulmasın fazla çatlamasınlar diye fırını ısıtmadan  ve düşük sıcaklıkta pişirdim
5-Şekerpareler fırındayken şeker su karışımını iyice kaynatıyoruz limon damlatıp kenarda bekletiyoruz
pişen tatlıların ilk sıcaklığı çıkınca tepsiye nazaran daha derin olan 2 borcama tatlıları yerleştirdim..
üzerlerine kaşıkla şerbet gezdirip geri kalan şerbeti  de tepsilere paylaştırıyoruz
bir kenarda soğumaya bırakıyoruz..birkaç saat sonra tatlıları ters çevirdim velev şekillileri yan çevirip her tarafının şerbetlenmesini sağladım
Serbeti çeken tatlıyı sevgiyle sunuyoruz
AFİYET OLSUN
....buzdolabında bekletip iftara giderken arkadaşlar için paketledim kalan kısmını da apartman komşularına ..
bende tadına baktım tabii  gönül rahatlığıyla misafirlerinize ikram edebileceğiniz bir tarif
benim en büyük tereddütüm üzerindeki irmik kaplamasının dişe gelip rahatsız etmesiydi ama önce fırında pişip sonrada sıcak şerbetle buluşunca üzerindekinin irmik olduğu anlaşılmadı bile

9 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

değişikmiş deneyeceğim ellerine sağlık canım

Unknown dedi ki...

Hoş bir tarif olmuş.
Ellerine sağlık canım.
Hayırlı iftarlar diliyorum..

otuzundansonra dedi ki...

çok güzel görünüyor,ellerine sağlık.hayırlı ramazanlar.sevgiler

Banu dedi ki...

hımm nefis görünüyor ben içinde irmik olan tüm tatlılara varım ellerine sağlık canım... sevgilerimle hayırlı ramazanlar...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

şekerparenin her türünü çok seviyorum.

Ellerine emeklerine sağlık canım..

Pembe Tatlar dedi ki...

Çok değişikmiş not aldım deneyeceğim ellerine sağlık...

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık canım..nefiss görünüyor..sevgiler..hayırlı günler:))

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Çok hoş, çok şık bir tatlı olmuş. Nefis görünüyor. Ellerine sağlık canım, sevgiler...

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Handecim bu lezzeti seveceğini düşünüyorum:)) tavsiye ederim..

teşekkürler Zell sanada h. iftarlar

otuzundan sonra hoşgeldin:))teşekkürler sanada h. ramazanlar

Banu bende irmik hastasıyım sanırım:) teşekkürler

teşekkürler elifcim:))

Bende benede pp:))

şiddetle tavsiye ederim .ptatlar:)


Fatoşum teşekkürler