4 Ağustos 2012 Cumartesi

Bayat Lavaştan kolay peynirli börek

lavaştan kolay peynirli börek
 Birkaç gündür farklı meşguliyetlerle hemhal olunca yeni tarifleri yayımlamakta da geciktim..
Geçen akşam,
İftar için tel peynirli tavuğun  hazırlarına başlarken;buzlukta  çiğ köfteden kalan lavaşları gördüm.Tavukları  lavaşla kaplıyayım diye düşündüm.. Baktım lavaşların kimisi kurumuş tavuğa  kaplanacak ayarda değil..
Bunlardan güzel börek olur deyip 10-15 dakika gibi bir sürede börekleri hazırlayıp pişirdim.
Ramazan mübarek günü, yenir mi...yenmez mi... kalırmı diye tedirgin olurken;
Evimizin erkeklerinin yoğun ilgisiyle karşılaştı..Tam su böreği kıvamında börek oldu diyebilirim.Hem kalan lavaşlar değerlendi, hemde iftar ve sahur için doyurucu bir lezzet oldu..

Lavaştan Kolay Peynirli Börek
 Malzemeleri:
7 adet uzun ince lavaş3.5 yufka boyunda oluyor
1 kalıp beyaz peynir yarım demet maydanoz
10 cl sade maden suyu( yarım şişe)
3.5 yemek kaşığı yoğurt
2 yumurta
yarım çay bardağı sıvı yağ
 iç harcı için:
1 kalıp peynir
yarım demet maydanoz
(orta boy kalpli kalıp)

 Hazırlanışı:
1-Maydanozu sirkeli suda yıkayıp ince ince kıyıyoruz içine peyniri ilave edip çatalla eziyoruz(lor kullanacaksanız tuz ilave etmeyi unutmayın)
2-Sos malzemelerini bir kenarda çırpıyoruz Bir adet lavaşı yağlanmış kek kalıbının içine seriyoruz.(fazlalıklar kenarlardan taşacak şekilde)

3-İkinci yufkayı elimizle parça parça kopartıp hazırladığımız sosun içine atıp çıkarıyoruz.. Peyniri ikinci yufkanın arasına dağıtıp parçalanmış lavaşları gelişi güzel kalıba dağıtıyoruz. 3. kata tekrar sosa batırıp çıkardığımız lavaşları parça parça kalıba dağıtıyoruz.4. katta lavaşları soslayıp dağıttıktan sonra peynir karışımını dağıtıyoruz diğer katlara da lavaş bitene kadar aynı işlemi uyguluyoruz
3 katı peynirli toplam 7 katlı börek oluyor

4-son kara kalan 7. lavaşı soslayıp yerleştiriyoruz kenarlardan sarkan lavaş parçalarını da üstüne katlayıp kalan sosu üzerine gezdiriyoruz.

6-Sosun birazını ayırıp kalanını üstüne döküyoruz.Buzdolabında 1-2 saat lavaşlar iyice sosu çekene kadar bekletiyoruz.iftar vakti hazırladığım için dinlendiremeden pişirdim
Artan sosu da üzerine gezdirip önceden ısıtılmış 200 derece fırında altı üstü kızarana kadar pişiriyoruz
 Afiyet olsun
 *** Börek piştikten sonra  üzerine biraz su serpip kalın bir beze sarıyorum yumuşacık olması için..
*** Lavaş yufkaya nazaran daha fazla sos tuttuğu için üzerine sos yeterli gelmedi haliyle istediğim oranda kızarmadı  ölçüyü yarım kaşık arttırarak verdim..

6 yorum:

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık hayırlı ramazanlar

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ben hazır yuvarlak avaşdan yapıyordum ama o uzun lavaşlardan daha bi güzel olmuş sanırım :)

Ellerine emeklerine sağlık..

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Teşekkürler Bahar sanada..

Evet pp..
Lavaş olduğunu söylemesen anlaşılmayacak cinsten yuvarlak lavaştan hiç börek yapmadım ama bu lavaşlara onlara nazaran daha ince böreğe daha uygun gibi geliyor bana:))

Unknown dedi ki...

harika gözüküyor KİŞİSEL BLOGGUM

Unknown dedi ki...

Merhaba, tarifleriniz süper...Sizi takibe aldım bile...

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Teşekkürler Meltem D.

Teşekkürler Fatos h.