15 Ekim 2009 Perşembe

BEBEK BİSKÜVİSİ

bebek bisküvi.2

Ramazan geçti...
Bayram geçti...
Güzel günlerin yanında kötü günler de geçti.Nihayetinde annem 42 günlük hastane macerasına birde başarılı operasyon sığdırdı.Çok şükür artık evinde ziyarete gelen konuklarıyla geçiriyor zamanını.

Dualarıyla yanımızda olan yazdığı yorumlarıyla destek olan blogcu arkadaşlara ve arayıp soran,bizi hastanede yalnız bırakmayan dostlara çoook teşekkür ediyorum
Kimse yaşamasın bu sıkıntıları inş.

Tamek yarışmasıda geçti haliyle:) yarışmanın sonuna doğru katılmama rağmen beni altıyüz küsur tarifin içinden ilk 11 e taşıyan arkadaşların oyları içinde teşekkür etmeden geçemeyeceğim:)

Neden yaz(a)mıyorum
-Minik paşayı en iyi şekilde yetiştirebilmek adına serbest oyun zamanı dışında onunla beraberken laptop açmamayı tercih ediyorum
-Uyuduğu saatlerde sorumluluklarımı azami derecede yerine getirmekle uğraşıyorum.
-Haftasonlarında da ailece istanbul sokaklarında oluyoruz.
-Ne kadar değişik oyuncak sahibi olursa olsun bu dönem bebeklerinin ihtiyacı olan şey anneyle bol zaman geçirmek,bunun için çaba sarfediyorum
-Çünkü anlamıyor oyuncağının markasından kalitesinden:)minik bir pet şişeyi daha çok seviyor,oyun halısının üstünde değilde,dışına çıkıp kenarlarını ağzına sokmak daha cazip geliyor:)


-İlerleyen zaman dilimlerinde neler olur bilemiyorum.Erkam Eymen kuş uykularını bırakır,daha uzun süreli uyurmaya başlarsa annesi de daha sık günceller blogunu


Mutfakta bizden çok Erkam Eymen için çalışıyorum(minik gurme birgün yediği çorbayı yada püreyi ikinci gün ağzından püskürterek yemeyi reddediyor)bizde minik gurmeden arta kalanları akşamları değerlendiriyoruz:)) Daha şimdiden doğaçlama bir dolu çorba tarifi oldu elimde


Erkam Eymen kahvaltılarında sağlıklı sağlıklı yesin,büyüsün diye bebe bisküvisini evde hazırladım.

Tarif doğaçlama, uzun zamandır kek-kurabiye olayına girmememe rağmen,tadına baktım ve beğendim.Dokusu hazır ürünlerle aynı yumuşaklıkta olmasa da,gönül rahatlığıyla yedirebilmenin mutluluğunu yaşıyorum.

Eklediğim miktarlar aklımdayken tarifini de paylaşmak istedim.hemde
bebekleri ek gıdaya geçen yada geçecek annelere bir alternatif olsun

BEBEK BİSKÜVİSİ)
Malzemeleri:
-2 çay bardağı un(tam buğday veya buğday)
-1/2çay baradağı irmik
-2 çay baradağı pirinç unu
-4 yemek kaşığı tereyağı
-2 yemek kaşığı pekmez
-1 tatlı kaşığı kayısı püresi(eklenmeyebilir)sert kuru (kükürtlü olan sarı yumuşak kayısılardan değil)kayısıyı yumuşaması için sıcak suda bekletip rondodan geçirdim ara öğün olarakta veriyorum
HAZIRLANIŞI:
1-Terayağı,un,pirinç unu,pekmez kayısı püresi ve irmiği karıştırıp kulak memesi kıvamında hamur elde ediyoruz.(eğer hamur sert olursa birkaç kaşık sütte ilave edilebilirsiniz)
2-Hamurdan parçalar kopartıp elimizle uzatıp silindir şekli veriyoruz,
bir parmak genişiğinde kesip yuvarlayıp üzerini bıçakla çiziyoruz veya kurabiye kalıbı da kullanılabiliriz

3-Önceden ısıtılmış 175 dereceli fırında 20-25 dakika pişiriyoruz.(pişen kurabiyeleri fırından çıkartıyoruz.Mevcut fırın sıcaklığında kurumasın diye.
4-Soğuyunca sevgiyle sunuyoruz.AFİYET OLSUN

NOT
-Pekmezden dolayı rengi biraz koyu olan kurabiyeleri kurutmamak için sık sık kontrol etmek gerekiyor

-Kahvaltı tabağında kolay erimesi için hamuru çok inceltmemek gerekiyor.
-Bebek için hazırladığım için az tatlı büyüklere hazırlarken pekmez miktarı dolayısıyla un miktarını arttırarak hazırlayabilirsiniz.
-Bugün çat kapı gelen misafirlere kahvenin yanında ikram edince,Erkam Eymen gibi misafirler de beğendi:)

-Kapalı cam kase yada kavanozun içinde 8 -9 gün saklanabiliyor (sakladım ordan biliyorum:))
Güncellenmiş Detaylı tarif için buraya tıklayın

31 yorum:

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

canım ne kadar doğru yapmışsın..çok güzel gözüküyor bisküviler..bebeğin olunca işler değişiyor tabi..hele de çok küçükse tamamen sana muhtaç oluyorlar..allah uzun ömür vesin ona..sevgiler..

Sevil Şahin dedi ki...

canım fazla özletme kendini olurmu tabiki bebeginle daha fazla vakit geçir ama bizleride fazla unutma
canım kurabiyelerinde harika olmuş ellerine saglık sevgiler

eyerhagu dedi ki...

slm canım anneciğine çok çok geçmiş olsun ALLAH acil şifalar versin inş.... bivküvi tarifi için tşk ederiz çok iyi oldu bu fikir en kısa sürede bende evde yapmaya başlıyayım barii en sağlıklısı o.. ellerine sağlık.. sevgilerimle

Yaren dedi ki...

Öncelikle annecigine gecmis olsun.Ben bloguma uzun ara vermeden ,annenin rahatsiz oldugunu biliyordum ama 40 küsürgün sürdügünü simdi okudum cok üzüldüm.Allahim bir daha taddirmasin bu zor günleri insal. SAglik sihat mutluluk sizlerle olsun canim.Bebisinde büyümüstür artik. Bence sen hic öyle oyuncaklar alma,seninde yazdigin gibi oyuncak olmayan seylerle ilgilenmeyi daha cok seviyorlar:))Anne olmak bir dünyanin icinde ayri bir dünya kurmak,kanunu nizami icinde. Sana kolayliklar diliyorum canim,bebisinle.Insal benim oglusta seninkide geceleri araliksiz uyurlar:)Sana sevgilerimi birakiyorum Dilekcim.Sende bebiste öpüldünüz:)

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
öncelikle bende annecigine cok gecmis olsun demek istiyorum, zorlu bir dönemden gecmissiniz ailecek bu cok belli oluyor.

Senin minik pasanla iligil yazdiklarina bende aynen katiliyorum, kücük bir bebek olunca zaten insan onlardan öyle güzel bir enerji aliyor ki, gerisi artik bos gibi geliyor.

Ev yapimi bebe bisküvilerin cok degerli bir tarif, ellerine saglik diyorum.

Selamlar ve kocaman öptüm.

Unknown dedi ki...

anne olmak böyle birşey işte.yeri geldiginde birçok şeyden fedakarlık ediyorsun.

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar Dilekcigim, hayirli cumalar diliyorum.
Ne güzel yazi yazip ne güzel anlatmissin. Insallah tüm annelerde yavrularini senin kadar bilincli büyütür. Allahim saglik sihhat versin.
Bisküvilerde nefis olmus,Erkam Eymen Bey cok sansli senin gibi becerikli anneye sahip.
Sevgilerimi iletiyorum, anneciginede tekrar sagliklar ve hürmetler...

makcig dedi ki...

Merhaba Blogunuzu bugün keşfettim.Ne güzel şeyler yapmışsınız.Ayrıca geçmiş olsun size ve annenize.Bursa'da sağlık sektöründeyim yardıma ihtiyacınız olursa lütfen çekinmeyin.Şehr-i Bursa'dan sevgiler

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım çok geçmiş olsun rabbim beterinde saklasın...
bisküvi tarifini not aldım deneyeceğim canım...

made in funda dedi ki...

ne güzel düşünmüşsün..bravo sana..ellerine sağlık..

halime dedi ki...

ellerine sağlık marifetli anne.çok nefis görünüoyor.ben bebe bisküvilerini yiyen ve seven biriyim.bi bakarsın kendime yapmışım...

Ayse Pamuk dedi ki...

Ah ah aynı şeyleri yaşıyoruz resmen:)
Bu bisküviden bende kızıma derhal yapacağım ellerine sağlık canım

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
öncelikle annenin sağlıklı haberine çok sevindim.
Haklısın kuzucuğunla geçireceğin bu zaman dilimlerini kimseye ayırmamalısın. Günler o kadar çabuk geçiyor ki, bir de bakmışsın kocaman delikanlı olmuş. Onunla geçireceğin her dakikanın kıymetini bil.
Sevgiyle kal.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Zamanının kıymetini bu günler geri gelmez arkadaşım.Sevgilerr....

ANNEMİNELİ dedi ki...

Zamanının kıymetini bu günler geri gelmez arkadaşım.Sevgilerr....

aldigikadarun dedi ki...

geçmiş olsun öncelikle umarım bundan sonra güzel günler hep sizinle olur bebe bisküvsi tarifiniz gercekten tamda aradığım gibi bir tarif en kısa zamanda deniycem ellerinize sağlık saygılar...

Leyla Poyraz dedi ki...

canım benim rabbim böyle kazaları bir daha göstermesin inşallah..Anneciğinede
çok çoook geçmiş olsun..bebişin bisküviside çok güzel olmuş..ellerine sağlık..sevgiler..

Hansa dedi ki...

selamlar ...
öncelikle annenize geçte olsa büyük geçmiş olsun.
erkam eymen ismi çok hoş ismiyle büyüsün allah bağışlasın.
saydığım çeşitler hepsi aynı anda görmek mümkün olmayan şeyler. haftaya yayınca azalıyor yüzde olarak :):)
yazdığınız samimi yorum için teşekkür ederim...beyzadenize öpücükler size sevgiler...

Adsız dedi ki...

eksik malzeme vermediğinize emin misin denedim olmadı

www dedi ki...

Tarif için teşekkürler! Blogumda blogunuza bağlantı vererk yayınlayacağım. Ellerinize sağlık!

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Adsız okuyucu:
İsminizi yazmadığınız için bu şekilde hitap etmek zorunda kalıyorum..
Olmadığına üzüldüm...
Malzemeler eksik değil.. ama bana nerede sıkıntı yaşadığınızı anlatırsanız yardımcı olmaya çalışırım

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Feyza Hnm;
Rica ederim.. Deneyip beğenmenize çok sevindim

Adsız dedi ki...

bebe büskivisini denedim ama olmadı.hamur haline gelmedi.birbirini tutmadı neden acaba.malzemeleri tam koydum oysaki.(kasımpatı)

nil dedi ki...

Tarifinizi denedim yalnız tarifteki miktarlarda sanırım ya eksik ya da fazlalık var, toz şeklinde kaldı, hamur şeklini almadı. Yardımcı olursanız sevinirim.

Adsız dedi ki...

Tarifinzi denedim yalnız miktarlarda fazlalık ya da eksiklik var sanırım, hamur şeklini almadı, toz şekilde kaldı, yardımcı olursanız sevinirim.

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Sevgili KASIMPATI;
Kurabiyenizin olmamasına çok üzüldüm..
Hamur haline gelmeme sebebi tereyağın yada pekmezin az olmasıdır yada unu ölçtüğünüz bardakların boyutundan da kaynaklanıyor olabilir..
Ben klasik çay bardağı kullanıyorum ince belli küçük olanlardan..
Deneyip memnun kalan okuyucu mailleride alıyorum..O yüzden bugün tekrar denedim bu defa malzemeleride fotoğrafladım şuanda soğuyorlar evi de mis gibi tereyağı kokusu sardı.. bugün yada yarın tarifi ayrıntılı resimlerle tekrar ekleyeceğim

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Nil Hnm;
2 yorumda size mi ait bilemiyorum ama;hamur olmamasına neden olabilecek sebepleri paylaştım. Ek olarak unu ve pirinç ununun hepsini aynı anda mı döktünüz acaba..

Kurabiye bisküvi hamuru hazırlanırken un azar azar eklenir unların hepsini dökünce hamuru toparlamak zaman alır..
Unu direk dökünce mutlaka toparlayıcı yumurta yağ ilavesi gerekir..

Bu kurabiye/bisküvi tarifini paylaştığımda oğlum 6.5 aylıktı.. o yüzden yumurta kullanmadım.Eğer sizin çocuğunuz daha büyük ise yumurta kullanabilirsiniz..

tarifi bugün tekrar denedim malzemede bir eksiklik yada fazlalık yok.. Kurabiyeler soğur soğumaz fotoğraflarını çeklip en kısa zamanda çok daha ayrıntılı şekilde tarifi sizlerle paylaşacağım..

Adsız dedi ki...

merhaba.büskivinin malzemelerini çok beğendim hemen denedim çünkü kızım meyve ve yoğurt yemiyor büskivi katarsam yer belki diye düşündüm ama irmik sert kaldı meyveye kattım yine erimedi neden acaba yardımcı olursanız çok sevinirim.

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Merhaba;
İrmik sıvıyla buluşunca erir aslında ama neden bu sorunla karşılaştınız anlamadım..

Bisküvilerin sert olması fazla incelttiğiniz için yada fırında olması gereken süreden daha fazla beklettiğiniz için olabilir..
Buraya da yorum yazan bir anne bisküvinin rahat erimesi için rondodan geçirdiğini söylemişti..

Şuanda detaylı tarifi yayına hazırlıyorum.. Umarım size yardımcı olur ve istediğiniz gibi netice alaırsınız..

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Detaylı tarifi ekledim linki adres çubuğuna yapıştırarak ulaşabilirsiniz
http://tadinadoyamadim.blogspot.com/2012/03/bebe-biskuvisi-tarifi-detayl-anlatml.html

Adsız dedi ki...

pekmez ısıya maruz kalınca kanserojen oluyormuş,bilginize hanımlar bende yeni öğrendim,piştikten sonra kullanmak daha doğru sanırım