2 Aralık 2011 Cuma

PEKMEZLİ CEVİZLİ ARMUT KURABİYE (Kış Kurabiyesi)


Pekmezle cevizin ne kadar uyumlu olduğunu keşfetmemi sağlayan tarif...

Pekmez içemeyen aile üyeleri için hazırladığım kurabiyelerin ,bu kadar ilgi göreceği aklımın ucuna bile gelmezdi..
Yoğun istek üzerine yarın bizim evde yine bu lezzetli kurabiyelerden  pişecek..Pişerken de tarçın ve karanfil kokusu mutfağın her tarafına yayılacak..

Pekmezi görünce yüzünü buruşturan Erkam Eymen'in;  bu kurabiyeleri saplarından tutup yemeye çalışması görülmeye değerdi..
PEKMEZLİ CEVİZLİ KIŞ KURABİYESİ
(40-45 Adet kurabiye için)
Malzemeleri:
1 yumurta
1 tatlı kaşığı tarçın
175 gr. oda sıcaklığında tereyağı yada margarin
1 su bardağından  2 parmak eksik pekmez (ev yapımı)
1 paket kabartma tozu
2 yemek kaşığı yoğurt (sulu kısmından)
1 su bardağı çekilmiş ceviz
kurabiye adedince karanfil
3-4 yemek kaşığı pudra şekeri üzerine
Aldığı kadar un (4.5...5  su bardağı kadar)
Hazırlanışı:
1-Tereyağı,yumurta,pekmez,yoğurdu derin bir kaba aktarıp iyice karıştırıyoruz
2-Azar azar unu ve kabartma tozunu ekliyoruz. Kulak memesi kıvamına gelince 1 su bardağı ceviz parçasını ve 1 tatlı kaşığı tarçını ekliyoruz..Hamuru buzdolabında 30 dakika kadar bekletiyoruz..
3-Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp elimizle armut şekli veriyoruz..
yağlı kağıt serilmiş tepsiye kurabiyeleri yerleştirip üzerine karanfilleri bastırıyoruz..
4-Önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında 20-25 dakika kadar pişiriyoruz..2 tepsi dolusu kurabiyemiz pişince üzerine pudra şekeri serpip sevgiyle sunuyoruz.
Afiyet olsun..

...Oldukça bereketli  bir tarif..Az kişi için ölçü yarıya indirilebilir.
....Biz çok şekerli yemediğimiz için tadı bizim için idealdi..bol şekerli seven arkadaşlar;  hamurun içine 3-4 yemek kaşığı pudra şekeri eklemesini tavsiye ederim

Tarif;tadına doyamadım'a aittir ...



Bu tarifi yazmaya çalışırken kaç kere başından kalktığımı hatırlamıyorum ama 4. günün sonunda yazıyı tamamlayabildiğim için pek mutluyum :))

Blog ödüllerinde oy kullanmak için bugün son gün...Yemek bloglarında bende varım..

Oy kullanmak için bu yazıya bir göz atın derim...
Mutlu... huzurlu... sağlıklı hafta sonları

19 yorum:

benimadımayşesoyadımgül dedi ki...

Cok acim bu saatte cnm herbiseyleri cekioo:) yarin oturup tok karnimla kullanicam oyumu mrk etme:) bu arada minik hediyelr istersen bloguma yorum birakabilirsin:)

durme durme dedi ki...

Sapları çok orijinal görünüyor. Ellerinize sağlık. Yarışma için bol şanslar diliyorum. İyi hafta sonları...

bırtutamkekik dedi ki...

ohhh miss miss:)
hemde enn sağlıklı tarafından...
ellerine sağlık dilekcim...
başarılar diliyorum blog ödüller,nde de canım...
bekliyorum heyecanile sonucu..
hayırlı cumalar...
muhabbetle..
:)

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Benimadımayşedoyadımgül;Öncelikle blog ismine bayıldım:)) destek içinde güzel cümleler içinde çok teşekkürler

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

durme durme..Bende yorum için çok teşekkür ediyorum mutlu haftasonları

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Ayşegülcüğüm çok teşekürler canım..
hayırlı cumalar sanada...
sevgiler

Bir Dilim Düş dedi ki...

Canımmmmmmmmm akıllı hatunsun sen içmezsen pekmezi kurabiyenin içinde yersin değil mi????Ellerine sağlık canım, hayırlı cumalar :)))

Sevgiler,
Evren

yemekbiraşk dedi ki...

gerçektende çok bereketliymiş:) ellerine sağlık afiyetle..

NİRVANA dedi ki...

görünüm cok süper ya bayıldım...sevgiler...

eviminnuru dedi ki...

çok hoş gözüküyo ellerine sağlık canım benim yorumun için teşekkürler

Nehir Butik Pasta dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım
minik paşaya da afiyet şifa olsun

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık canımm..
nefis görünüyor kurabiyelerin:))
sevgiler..

Serap Uzun. Karakazandan dedi ki...

Ellerine sağlık dilekcigim,şifa olsun cnm.

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Bol şifalı,bol lezzetli ve bol kalorili olmuş:) Ellerinize sağlık:D

Mutfak Havlusu dedi ki...

çok şirin olmuşlar bu kurabiyeler.ellerine sağlık Dilek'ciğim.

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Evren'im çözüm her zaman vardır...
teşekkürler canım..

Sevalciğim evet epeyce bereketli ama kalabalık olunca kolay bitiyor:))

Teşekkürler Nirvana

Teşekkürler Evimin nuru

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Teşekkürler İzgünüm;

Teşekkürler Denizciğim,

Teşekkürler Serabım;

ELİFİN DEFTERİNDEN;Doğru söze ne deni ki:)

ayşenur dedi ki...

Elinize saglik, cok guzel gozukuyorlar. Sekli ozellikle hos olmus, denemek lazim..

meri dedi ki...

Merhaba ben geldim:)
Ellerine sağlık canım.Çok iştah açıcı duruyor gerçekten.Bu tarifi denemek isterim en kısa zamanda.