9 Aralık 2011 Cuma

Havuçlu Cevizli Tarçınlı Kek....4 yılı geride bıraktık..

havuçlu cevizli tarçınlı kek

Kasım ayında 4. yaşını doldurdu tadına doyamadım...

Sık sık güncelleyemesem de; seviyorum blog yazmayı,blogcu arkadaşlarları...takipçilerimi ..mutfağımda pişenleri ve hayatımda olan bitenleri paylaşmayı..

Arada kaynayan tarifler de yok değil.Bunlardan birisi de havuçlu kek miş:))..Tarifi vardır diye direk link verecektim ama tarifi blogta bulamadım..Oturup yazayım dedim azmettim 3 günde tamamladım tarifi..Erkam Eymen sağ olsun:))

Kendisi son günlerde pek gergin...Haftalardır okulundan uzak kaldığı için; Geceleri''okull-okull ''diye sayıklar hale geldi ...İstanbul'a dönünce okuluna ve evdeki oyuncaklarına kavuşunca rahatlayacağını düşünüyorum...

Erkam Eymen'in,dedesinin,tetesinin dadisinin en sevdikleri kek tarifini paylaşıyorum...
Yoğun havuç=bol lezzet..Yumuşacık nemli bir yapısı var.Denemeye değer bir lezzet...

Mutlu Hafta sonları....


Havuçlu Tarçınlı Cevizli  Kek
Malzemeleri:
3 yumurta
2 su bardağı şeker
2 su bardağı rendelenmiş havuç 4 adet büyük havuç)
1 su bardağı  kıyılmış ceviz
1 su bardağı süt
1 su bardağından iki parmak eksik sıvı yağ
1 tatlı kaşığı tarçın
1 pk. kabartma tozu
2.5 su bardağı un

Hazırlanışı:
1-Derin bir kapta yumurta şekeri köpürterek çırpıyoruz.Sıvı yağ ve sütü ekleyerek çırpmaya devam ediyoruz.
2-Un ile kabartma tozunu  ayrı bir kapta karıştırıp,kek hamuruna azar azar ekleyip karıştırmaya devam ediyoruz..
3-Tarçın,ceviz ve havuç rendesini ekleyip homojen bir karışım elde edince,önceden tereyağı ile yağladığımız kek kalıbına boşaltım.
4-Bir kaç kez kalıbı mutfak tezgahına vurup içindeki hava kabarcıklarının çıkmasını sağlıyoruz.
Önceden ısıtılmış 180 derecelik  fırında 40-45 dakika kadar pişiriyoruz.
İlk 20 dakika fırının kapağını kesinlikle açmıyoruz. 30 dakika geçtikten sonra kürdan testi yapıp pişince fırından çıkartıp soğuması için bekletiyoruz.
Afiyet olsun...

28 yorum:

zerrin-misss dedi ki...

daha nice 4 yıllara dilek. erkam eymeni öpüyorum..
sıcacık sevgiler

mutfagabuyrun dedi ki...

daha nice uzun seneler güzel paylaşımlar diliyorum cnaım.sevgiler.

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Zerrinim bende ışık hızıyla cevap vereyim istedim:)) hep beraber inş.:))

fatosun mutfagından... dedi ki...

NİCE YILLARA ARKADAŞIM..KEK NEFİS GÖRÜNÜYOR..ELLERİNE SAĞLIK SEVGİLER

uygarimizlahayat dedi ki...

Canımmmmmmmmm nice 4 yıllara, bol bol tarifli, paylaşımlı, kaynaşmalı yıllar dilerim... İyi ki doğmuş tadınadoyamadım, bizde tadına doyamadığımız bir dost edinmişiz, öpüyorum seni ve kuzunu...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

havuçlu kek bir blog klasiği.bazen ben de tarifini verdiğimi düşündüğüm lezzetlerin aslında var olmadığını fark ediyorum:)
nice yıllar buralarda hep birlikte oluruz inşallah..

eviminnuru dedi ki...

nice dört seneler diliyorum ellerine sağlık
sevgiler

Ferkay dedi ki...

Nice yıllara canım...
Sevgiler..

DATLIM dedi ki...

Bol tarifli bol paylaşımlı nice yıllara canım seni zevkle takip ediyorum :) birtasimkaynasin.blogspot.com

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

başarılarının devamını dilerim canım daha nice bol tarifli paylaşımlı seneler diliyorum
sevgiler:)))

Nil dedi ki...

Kış mevsiminin en vazgeçilmezi.

Nice dörtlere

FERZAN dedi ki...

nice yıllara inşallah,başarılar,sevgiler...

Bir Dilim Düş dedi ki...

Canımmmmmmmmm daha uzun yılla güzel paylaşımlara hep beraber. Erkan Eymen'i de kocaman öp annesi benim için.

Sevgiler,
Evren

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

tadına doyamadım, ne kadar da büyümüş , serpilmiş, güzelleşmiş böyle :)))
çok çok kısmetleri olsun, paylaşımları olsun, uzuun yıllar yolları açık olsun.

sevgiler dilekciğim.

yeşim dedi ki...

nice uzun senelere canım .keyifli paylaşımlar diliyorum.seni tanımak çok güzel.sevgilerimle...

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Bu 4 yıllar bize de nasip olur inşallah:) Ellerinize sağlık:D

benimadımayşesoyadımgül dedi ki...

Dilekcim daha nice güzel lezzetleri bizimle paylaşacağın günlere :) Sesin çıkmıyo bikaç gündür, hediyeleri sen kazandın haberin yok hala :)) Mail attım,cvp bekliyorum ok :) şans bana hiç gülmez çekilişlerde demişsin ama bence bir de piyango bileti al hem eymene hem kendine :)

CANBOGAZDAN dedi ki...

Nice yillara!!! Tebrik ederim :)

anneminkizıyim dedi ki...

Dilekcigim canim, harika paylasimlarla daha nice güzel yillara insallah. Hem ev hanimi hem minicik yavrusunu yetistiren bir anne olarak, güzel idare ediyorsun canim, ellerine emeklerine saglik, kekin de harika olmus, seni etkinlige bekliyorum,
sevgiler....

Mutfak Havlusu dedi ki...

Ne güzel ya zaman ne kadar çabuk geçiyor değil mi?
İnşallah daha böyle çok 4 yıl devrilir ve umarım daha çok böyle vermediğimiz tarifler olur ki heyecanlar eksilmesin..
Hayırlı olsun 4.yıl!
selamlar.

Tatlı Mutfağım dedi ki...

daha nice paylaşımlar dilerim canım:) napıyorsun ne ediyorsun? ellerine sağlık benimde en çok sevdiğim kektir bu! olsaydı yanında sütle mideye gönderirdim ne iyi olurdu:))

yeşim dedi ki...

hayırlı-huzurlu-sağlıklı güzel bir yıl diliyorum.şansın bol olsun arkadaşım.sevgilerimle.

otuzundansonra dedi ki...

NİCE GÜZEL 4 YILLARA İNŞALLAH,SEVGİLER

Melek* dedi ki...

Demek 4 yıl olmuş. nice 4 yıllara :) küçük bey ne alemde ...

nanemaydonoz sofrasıGÜL dedi ki...

daha önceki adresimde takipçimdiniz,sizi buldum eskiblogumdaki yorumlarınızdan şimdi takipteyim sizi sevgilerimle

Unknown dedi ki...

bak şimdi ben de merak ettim o nemli havuçlu kek tadını :) bu arada nice yıllara daha erişsin bloğunuz. sizi izlemeye aldım ben de beklerim sevgilerimi gönderiyorum ...

Adsız dedi ki...

Selamlar bu keki denemek istiyorum. Fakat un miktarını yazmamışsınız ne kadar un kullanmak gerekli acaba?

Teşekkürler
Ayşe Demir

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Malzeme listesini düzelttim..
Teşekkürler Aayşe Hanım:))