25 Şubat 2011 Cuma

ISPANAKLI KOL BÖREĞİ & BURSA YOLCUSU

Ispanaklı kol böreği..
En sevdiğim börek çeşidi ...
Üniversite yıllarında Elanur'la Esmayla,ve ailemle bol bol mektuplaşırdık:) Her hafta onlarca sayfa mektup yazdığım olurdu.Şiirlerde yazardım o zaman
Hatta aksatmadan günlükte..

Şimdiyse blog yazmaya bile, dilediğim kadar zaman ayıramaz oldum:(

Neden mi anlatıyorum bunları:) Niyetim eskiyi yad etmek değil
Anneme en sık yazdığım cümlelerden biriydi''Senin ıspnaklı böreğini çok özledim'':)
Bursa'ya her gittiğimde evimizin mutfağında anneeli değmiş börekler karşılardı beni
Gurbette okuyan,gurbette yaşayan en iyi anlar halimi....
Her ıspanaklı börek hazırladığımda annem gelir aklıma....

Bu akşamda Bursa'ya gidiyoruz.Anne elinden börek yemeye,hasret gidermeye...Bu havada yola çıkma cesareti gösterdiğim için de ayrıca tebrik ediyorum kendimi:)
''Hava muhalefetinden dolayı inşallah feribot seferi iptal olamaz'' diye de dua ediyorum..
MUHABBETLE KALIN
Börek tarifine gelince,
Annem kendi açar yufkasını,benim ki zamane annesi tarifi:)
ISPANAKLI KOL BÖREĞİ
Malzemeleri:
3 adet yufka
500 gr. ıspanak
1 ortaboy soğan
sos malzemeleri:
2 yumurta
3 yemek kaşığı yoğurt
1/2 şişe maden suyu(küçük boy)
1 çay bardağı sıvı yağ
Hazırlanışı:
1_Ispanaklıları birkaç su yıkayıp,ince ince doğuyoruz,1 yemek kaşığı tuz ilavesiyle ıspanakları biraz ovuyoruz,çıkan suyu süzüp ıspanaklara yemeklik doğranmış soğanı ekliyoruz,
yada hafif şekilde ocakta diriliğini kaybedecek kadar pişirip kullanılabilir
ben iki şekilde de hazırlıyorum ama,çiğden hazırladığımı daha çok seviyorum:)

2_Derin bir kasede yağ,yoğurt,yumurta ve maden suyunu iyice karıştırıyoruz.
Yufkanın ilkini tezgaha seriyoruz,üzine hazırladığımız sosunu gezdiriyoruz,çok bol olursa yufka hamurlaşıyor)

3_İkiye katlayıp yarım ay şekli almasını sağlıyoyoruz yuvarlak kenarlara ıspanağı yayıp,rulo şeklinde sarıyoruz,yağlanmış yuvarlak yada kare tepsiye etrafında daire çizecek şekilde yerleştiriyoruz

Diğer yufkala da aynı işlemi yapıp,kalan sosu bir yumurta sarısıyla karıştırıp böreğin üzerine gezdiriyoruz
4_Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında üzeri kızaran akadar pişiriyoruz
ayran eşliğinde sevgiyle sunuyoruz
AFİYET OLSUN

8 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

anne böreği tabiki başka güzel olur arkadaşım.ama senin börekte harika olmuş.ellerine sağlık.hayırlı yolculuklar diliyorum.

Mutfak Havlusu dedi ki...

hayırlı yolculuklar!
sağ salim gidin gelin inşAllah..çok selamlar bursaya ve ailene..
Bu arada olsun seninki de gayet leziz duruyor ki ben senin börekleri tattım numaram belli 2 tane yediğime bakarsan:)

Unknown dedi ki...

Hayırlı yolculuklar canım. Hayırlısıyla anneciğine kavuş. Böreğinde çok güzel olmuş. Ellerine sağlık

DAMLA dedi ki...

Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.

Osmanlı Oto Lastik dedi ki...

Hayırlı yolculuklar..
Kol böreğin çok güzel olmuş..
Ellerine sağlık..

Nehir Butik Pasta dedi ki...

Dilek inşallah memleketine gider ve anneciğine kavuşursun,uzakta olunca annelerin yaptığı herşey özleniyor
ben uzun süreden sonra Ankaraya döndüğümde annemin yaptığı pilavı nasıl özlediğimi,yerken gözlerimin dolduğunu hiç unutamıyorum
hayırlı yolculuklar arkadaşım

kalpkurabiye dedi ki...

canımm hayırlı yolculuklar:))
eminim ki her okunuşta o böreğini özledim cümlesini gözyaşları sel olmuştur..
kıyamam..

Bir Dilim Düş dedi ki...

Eeeee anneeli bir başka tatlıdır bol bol ye anne elinden çıkmış sevgi dolu mamaları :)))

Sevgiler,
Evren