12 Temmuz 2010 Pazartesi

BAŞLIYORUM.....KATMER POĞAÇA


Artık yazmaya başlamalı:)

Önce fotoğraflar gözden geçirildi.Babamızın laptop fotoları ,Erkam Eymen'in fotoları,videoları ve arada derede kalan yemek fotoları... Klasörler almış başını gidiyor birinin bu klasörleri düzenlemesi lazım:)

Zira her yemek fotosu arayışımda Erkam Eymen'in muzip videolarını izlerken buluyorum kendimi.

Dün sürünen emeklemeyi beceremeyen,gaz sancısıyla kıvranan her 45 dakikada bir uyanan bebek ,artık yürüyor,koşuyor,gülüyor, taklit yapıyor, sitenin bahçesinde büyük çocuklarla top oynuyor,kendi kararlarını uygulatabilmek için surat asıyor el kol hareketleri ve kendi dilince yarım yamalak sebepler sırayıveriyor,

Bizde hayretle gözlemliyoruz:)Her defasında zaman ne çabuk geçiyor cümlesi dökülüyor dudaklarımızdan...

Aylardır yazamayışımın birden fazla sebebi vardı,ama sebeplerin bir kısmını bertaraf ettiğime göre artık başlıyorum yazmaya...
Katmer poğaça da başlangıca yakışır bir lezzet klasiği kanaatimce:)kaç kez yaptığımı bilmiyorum ama her defasında sonuçtan memnun kalıyorum,el oyalayıcı ama yerken de insana uğraştım ama değdi dedirtiyor:)

Tarifin orjinali Mutfak güncesineait
Ben kendi yaptığım şekliyle yazıyorum

KATMER POĞAÇA
Malzmeleri
1 su bardağı süt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 yumurta (akı içine, sarısı üstüne)
1/2 paket instant maya veya yarım yaş maya
1 tatlı kaşığı kaşığı tuz
1,5 tatlı kaşığı toz şeker
75 gr. yumuşamış tereyağ (Katları yağlamak için.)
Aldığı kadar un (3.5 su bardağı kadar)

İç malzemeleri:
1 kalıp beyaz peynir ( yada istediğiniz herhangi peynir çeşidi de olabilir)


Hazırlanışı:
1-Unu havuz gibi açıp içine instant mayayı
ılık sütü, sıvıyağı, tuzu, şekeri, yumurta akı ve un ile ele yapışmayacak yumuşaklıkta hamur yapıyoruz(eğer yaş maya kullanılacaksa mayayı ılık sütün içinde eritin)
2-Hazırladığımız hamuru 10-15 dakika dinlendirip (mayalanmasına fırsat vermeden)
Hamuru 16 bezeye bölüyoruz (8 li 2 grup halinde)

3-Her bezeyi tabak büyüklüğünde açılıp üzerine bir fırça yardımıyla tereyağı sürüyoruz
4-İlk yağlanan bezenin üzerine diğer açılan bezeleride koyarak her konan bezenin üzerine yağ sürüyoruz, (ama son kata kesinlikle yağ sürmüyoruz.) böylece sekiz katı tamamlayıp kenara koyuyoruz.
kalan 8 bezeye de aynı işlemi uyguluyoruz

5-Hamuru fazla bastırılmadan hamuru oklavayla büyütüyoruz(8 li beze tek bir parçaya dönüşüyor) 60-70 cm kadar
6-Bu parçayı Sigara böreği şeklinde önce 2 ye 4- e 6 ya bölüp 8 parça elde ediyoruz 7-Her bir parçanın geniş ucuna peynir koyup sarıyoruz(ben kenarlarını katlamadan yapıldığında daha güzel,daha katmer göründüğünü farkettim)

8-Diğer 8 li grubu da oklavayla büyütüp 8 parça elde edecek gibi kesip içine malzeme koyup sardıktan sonra üzerine yumurta sarısı sürüp önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz
Afiyet olsun
(poğaçalar soğuyunca buzdolabı poşetine koyup dondurucuda saklayabilirsiniz ani gelen misafire birkaç dakikada hazır olan katmer poğaça:)

11 yorum:

Unknown dedi ki...

hoşgeldin canım.baya uzun bir ara oldu galiba.dönüşünde muhteşemoldu bence.ellerine saglık.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Zaman gerçekden hızlı geçiyor. Küçük bebek küçük adam olma yolunda ilerliyor:)

Katmerler harika görünüyor, ellerine sağlık canım.

YeMeK vAkTi dedi ki...

oooo bencede bşlayın bune güzel bir poğaça böyle ellerinize ssağlık

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Hoşbulduk Eylemcim
Evet baya baya uzun oldu...
Teşekkür ederim


Evet Luluş sağ olan büyüyor denilir ya hakkatende öyle:)
Teşekkür ederim canım

Teşekkürler Sevgili Aylin:

anneminkizıyim dedi ki...

Canim hos geldin, ne güzel bir pogaca olmus ellerin dert görmesin. Bebsinin ve senin yanaklarindan öpüyorum,

sevgiler...

dokuzuncubulut dedi ki...

mayalı poğaça tarilerinde pek başarılı değilim:) ama sizin poğaçalar çok lezzetli görünüyor...
Ellerinize sağlık, sevgiler.

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Ayşe ablacım hoşbulduk Bizde öpüyoruz yanaklarından:)

Bende öyleydim sevgili dokuzuncu bulut
mayalı taş gibi poğaçalar yapmayı beceren azıntıktaydım:) instant maya çıktı çıkalı mayalı hamuru başaranlardan oldum:)

Adsız dedi ki...

merhaba ende şimdi poğaçayı yaıptım fırında pişiyo bakalım naıl olacak allah kısmet ederse iftarda yiyeceğiz hadi hayırlısı tadına bakıncada yorum yapıcam senın ellerıne saglık ınsallah benımkısıde guzel olurr

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Merhaba adsız okuyucu,inş. sonuçtan memnun kalmışsınızdır
ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

cok guzel bir bogaca tarifi bende 3tane yamyam gibi oglanlar var her zaman degisiklik istiyorlar hemen yapayim tesekkurler

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Alah bağışlasın
İnş. sonuçtan sizde memnun kalmışsınızdır