10 Şubat 2012 Cuma

Susamlı Simit & Dalgalı Uzun Saç Mevzusu


kandil simiti & halka kurabiye
Yıl 2009
Erkam Eymen'e hamileyim..
Annemle beraber Bakırköy'e gittik.. Eve dönerken de  sitedeki pastaneye uğradık..İçeri girer girmez ;sapsarı saçları omuzlarına dökülen  3-4 yaşlarında bir çocuk dikkatimi çekti..  Pek sevecen bir anıma denk geldiğinden , çocuğun yanındaki 40 yaşlarındaki kadına ''maşallah kızınız pek tatlıymış'' dedim..
Dediğime bin pişman oldum ..Muhtemelen çocuğun annesi olan kadın;kaşlarını çatıp''O kız değil, erkek'' dedi.
Bende durumu kurtarmak için ''kusura bakmayın kıza benzettim'' desem de kadın çocuğun kolundan çekip bir hışımla çıktı gitti..

Anneme dönüp ''az kalsın beni dövecekti'' dedim.. Tanımadığım birine neden laf atıyorum diye kendime de kızdım bu arada...
Sonra;Eğer erkek çocuğunun saçını o kadar uzatırsan. bu tarz yanlış anlaşılmaları da kabullenmek gerek,kaldıramıyorsan saçını uzatmayacaksın diye bir yığın cümle kurdum...

Yıl 2012
Sabahın dokuzunda daire kapısı çalıyor..Açıyorum, yardım isteyen bir kadın.. Kadın;ezber metin okur gibi başlıyor hasta çocuğum  vs..vs.diye anlatmaya.. İnanmasam da Kapıya gelen boş çevrilmez diye Cüzdanımdan para çıkarıyorum ...O arada meraklı minik; Erkam Eymen,kapıda bitiveriyor... Kafasını çıkartıyor kapı aralığından,
Yardım isteyen kadın başlıyor iltifatlara: ''Aaa ne kadar tatlı kızınız var;saçlarıda ne kadar güzelmiş. maşallah'' diye tamamlıyor cümlesini:))
Gülümsüyorum( Gözümün önünden kısa bir film şeridi geçiveriyor:))
Tebessümlü ifademi hiç bozmadan;''Uzun saçlı bir oğlumuz var'' diyorum..
Kadın yarı mahçup'' Saçı uzun olunca kıza benzettim'' diye devam ediyor..
Ben  gülümsüyorum...

Velhasıl...
Kulak memesi hizasında olan saç uzunluğuna bayılıyorum ( sadece çocuklarda)
Dalgalı uzadıkça kıvrılan saçları, tamamen kestirmeye kıyamıyorum..
Yaşadığımız caddede hiç yoksa 8-9 tane erkek berberi olmasına rağmen...
Babası gidip makine bile almış Erkam Eymen'in uzun kıvırcık saçları için..
3 yıldır berbere bir kez gitti..  O da  ramazan bayramı gecesi
Makine sesinden hoşlanmıyor.. makasla da keserken onu en az 2-3 kişinin oyalaması gerekiyor..
Annesi de uzun saç hayranı derken...zaman gelip geçiyor...
Teyzesiyle her görüşmemizde uçlarından biraz aldırıyoruz..Ara ara bu konu aile gündemine girse de
saçlarını üç numaraya vurdurmaya bir türlü  gönlüm razı olmuyor...
Şimdi dört gözle teyzesinin gelmesini  bekliyoruz.. Erkam Eymen'in tabiriyle kıt kıt yapılması için..

Madem eskilerden başladık konuşmaya eski ama vazgeçemediğim bir tarifle,sizleri baş başa bırakayım..
Kandil simidi yada halka kurabiye diye isimlendirilen çayın yanına pek yakışan bir lezzet..
Kandil simidi / Susamlı simit / Tuzlu Halka
Malzemeleri:
1 yumurta(akını üstü için saklıyoruz)
5 su bardağı un
1 tatlı kaşığı mahlep
3 yemek kaşığı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı şeker
2 tatlı kaşığı tuz
175 gr. tereyağı
1 paket kabartma tozu
1 çay bardağı yoğurt
1 yemek kaşığı sirke
Üzeri için:susam

Hazırlanışı:
1-Oda sıcaklığındaki tereyağını,sıvı yağı,yumurta sarısını,mahlebi,yoğurdu,tuzu,sirkeyi ve şekeri karıştırıyoruz.

2-Azar azar unu ve kabartma tozunu ilave ediyoruz.kulak memesi yumuşaklığında hamur elde edene kadar yoğuruyoruz.

3-15 dakika kadar buzdolabında bekletiyoruz

4-Ceviz büyüklüğünde hamurdan parçalar kopartıp önce elimizde yuvarlayıp bastırıyoruz.Ortasına bir delik açıp deliği parmağımızla genişleterek simit şekli veriyoruz.

5-Simitleri önce yumurta akına sonrada susama batırıp yağlı kağıt serilmiş tepsiye diziyoruz

6-Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz (yaklaşık 30-35dakika)
AFİYET OLSUN

NOT:Önceki yazıya gelen geçmiş olsun yorumları için,hepinize tek tek teşekkür ediyorum..Çok şükür iyileştik..Hayırlı cumalar..Mutlu haftasonları

18 yorum:

Ferkay dedi ki...

Dilekçim bende küçük oğlumun saçlarını aynı senin gibi kestirmeye kıyamıyordum, bir gün babamız gezmeye götürdü dönüşte bir baktım oğlumun saçları üç numara, inan şok geçirdim oturdum ağladım.
Simiti çok seviyorum çokda güzel ellerine sağlık canım.
Sevgiler..

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Benimde her an başıma gelebilecek bir durum:))
Çok teşekkürler sıcacık yorumun için:))

bırtutamkekik dedi ki...

ben ikinci yaşanmışlıktaki,hoş görülü hanımı daha çok sevdim;)
ne o öyle,kız denildi diye oğlu kıza mı dönüşmüş canım alllah allahh...
simitlerinden aldım dilekcim:)
ellerine sağlık canısı..
hayırlı ve bereketli cumalar..
:)

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Ben de severim uzun saçı erkek çocukda.
Yakışıyor çok sevimli çok güzel bir görüntü bana göre.

Canım ellerıne sağlık bereketı bol olsun.
Sevgiler.

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ayyy hani nerede fotosu oğlumun uzun saçlı haliyle :))))

Sevgiler,
Evren

otuzundansonra dedi ki...

Bende çok severim uzun saçı ama malesef böyle durumlar olabiliyor işte.
gerçi olsa ne olurda işde kadın takıntılymış galiba.
kandil simidini çok severim,ellerine sağlık
sevgiler

SULTANLARIN DÜNYASI dedi ki...

erkek çocuklarda helede saçlar sarıysa çok yakışıyor uzun saç. canım simitler harika ellerine sağlık...

Saliha dedi ki...

valla bu mevzuya cok defa tanık oldum ben dılekcım :)) kulak memesınden bıraz uzun oldugu halde buyuk oglumu hep kız dıye sevdıler şu yasına kadar :( sankı kızlar hep sarı saçlı :)) ellerıne saglık ben cok severım..

anne eli gibi dedi ki...

SUSAMLI SİMİTİ ÇOK SEVERİM ELLERİNE SAĞLIK,SEVGİLER...

Güloanne mutfakta dedi ki...

Malzemeler :
1/2 kilo taze barbunya,
1 orta boy soğan,
2 orta boy havuç,
3-4 tane orta boy domates,
1/2 çay bardagı sıvıyag,
1.5 Su bardagı su
1 yemek kaşıgı domates salçası
Tuz,
Şeker.
Hazırlanışı :
Doğradığımız yemeklik soğanı 1/2 çay bardağı zeytinyağıyla kavurun.Kavrulan soğanların üzerine yemeklik doğranmış domatesi ,barbunyaları,salçayı,şekeri,tuzu de ekleyin ve içine 1.5 su bardagı suyumuzuda ekleyın.ve Düdüklü tenceremizin kapagını kapatın.15 dk sonra ateşin altını söndurun.Daha sonra servis yapnız.
Afiyet olsun...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Merhabalar,tarifi aldım,teşekkürlerrr..

Mutfak Havlusu dedi ki...

mis gibi susamları var üzerinde oh dilek'ciğim ellerine sağlık.selamlar.

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

canım ben geldim
birincide ikincide güzel başımıza neler gelecek hayırlısı
canım tuzlundan aldım
mmmmm mis.

kalpkurabiye dedi ki...

ah canım yaa:) bazende kızlar oğlana benziyor canım.) herkesin başına geliyor böyle şeyler:)
simitler nefiss:))

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Dilekcigim cok severım ben kucuk oglanlarda uzun sacı sankı cok yakışır.Zaten onlar ne yapsa yakışır.Tuzlularda pek lezız duruyorlar alsam mı bır tane...Ellerıne saglık.

Asiye VURAN dedi ki...

benim küçük oğlumunda saçı uzundu okula başlaması gerekiyor mecburen resimde çekilecek kayıt için mecburen uzun saçlarıyla çekdirdik resmi ama resimcide bir türlü bulamıyoruz çekdirdiğimiz resmi çünkü kız resimlerinin içinde bulduk biz kız sanmıştık deyince oğlum bir hışımla yandaki berbere girdisevgiler

Oglak Kizlari dedi ki...

Hikayeler güzel. tarif güzel daha ne olsun.

Ellerine sağlık.

Okumaya bayılan anne Çigdem

zeymurancafe dedi ki...

canım gecenlerde bende parkta oynayan bır cocuk gordum 3 yaslarında falan saçları uzundu yuzude bebeksı ben zannettımkı kız cocugu megerse erkekmıs yanımdakı arkadas cocugu tanıyormus ama yanında annesı yoktu tabı simitlere gelınce nefıs gorunuyorlar ellerıne sağlık