23 Ekim 2014 Perşembe

Evde Fındık Ezmesi Tarifi


5.5 yaş çocuğu fındık ezmesi bitince kolları sıvadı kendi fındık ezmesini kendisi hazırladı annesinin desteğiyle :)  bu tariften sonra marketten fındık ezmesi almayı bırakacaksınız:))
Tarif için yabancı blogları bol bol gezdim..kimi fındık yağı kullanmış,kimi tereyağı,kimi fırında kavurmuş, kimi tavada,kimi esmer şeker katmış kimi bal... Pratik ve lezzetli olacak bütün yöntemleri birleştirdim...Tatlansın diye pekmez eklemek tamamen bu yazısı yazan türkün fikriydi Sizi tarifle baş başa bırakıyorum (fotoğraftaki 300 grlık bir kavanoz)  
FINDIK EZMESİ  
Malzemeler: 150 gr fındık içi
1.5 yemek kaşığı   tereyağı oda ısısında 1-1.5 yk. üzüm pekmezi(ben ev yapımı pekmez kullanıyorum kıvamı oldukça akışkan)
Şimdillerde 5 yk tozşeker ilave ediyorum hazır satılanlara tadı benzesin diye  
Hazırlanışı: 1-Yağsız..teflon tavada orta  yada düşük ısıda fındıkları karıştıra karıştıra kavuruyoruz(önce yüksek ısı sonra kıstım ocağın altını) Yakmadan kavurma işlemini bitiriyoruz.Soğuması için bir kenara bırakıyoruz. 3-Soğuyan fındıkları rondoya döküp önce düşük derecede parçalıyoruz tereyağını ilave edip hızlı devirde kıyma işlemine devam ediyoruz koyu kıvamlı bir hal alıyor o zaman pekmezi ekleyip çok az düşük devirde karıştırıp bırakıyoruz şekerle yapacaksanız azar azar şekeri ilave ederek damaktadınıza göre ayarlıyorsunuz AFİYET OLSUN..  
Püf noktaları: ...Fındıkların rengi çok koyu olursa yanma emareleri görülürse ezmenin rengi koyu tadı acı oluyor ...Pekmezi kesinlikle azar azar ilave etmeli çünkü pekmez toparlayıcı..fazlası f. ezmesini çok sertleştiriyor ...Pekmezlerin şeker oranı aynı olmadığı için tam ölçü veremedim..Damak tadınıza göre ayarlarsınız

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Cesaret gerektiren bir şey. Çok güzel fikir anneler için. Tebrik ederim. )))

Unknown dedi ki...

Kocaman bir torba fındığım var , yaparım ben bu tarifi. Süper görünüyor.

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık. Şeker ve pekmez yerine sadece bal da koyabilirsiniz. Biz öyle yapiyoruz. Tereyağı katmayi ise hiç düşünmemiştim zeytinyağı katiyordum. Eminim daha güzel olmuştur