26 Aralık 2007 Çarşamba

YEŞİL ÇAM KURABİYESİ




YEŞİL ÇAM KURABİYESİ

MALZEMELER:

125 gr.margarin
1 su bardağı şeker
2 su bardağı nişasta
1 çay bardağı haşlanmış ve rondodan geçirilmiş ıspanak
1 çay bardağı sıvı yağ
Aldığı kadar un
1 çay bardağı damla çikolata
2 paket vanilin



HAZIRLANIŞI: Oda sıcaklığındaki margarini ,şekeri,vanilini karıştırıyoruz,sırasıyla nişasta ve sıvı yağı, azar azar unu ilave ediyoruz.hamur haline gelince ıspanağı da ilave edip kulak memesi yumuşaklığında hamur elde edene kadar yoğuruyoruz.sonrasında merdaneyle 3cm kalınlığında açıp ağaç kalıplarıyla kesiyoruz.yağlanmış tepsiye çam kurabiyelerimizi yerleştirip,damla çikolata ile süslüyoruz.önceden ısıtılmış fırında 160 derecede 30 dk. Kadar pişirip. Sevdiklerimize servis yapıyoruz. AFİYET OLSUN.. Çok bereketli kurabiye ben istanbulda yapmıştım.bursaya annemlere getirdim. teyzem yemeğe çağırmıştı onlara da götürme fırsatı buldum. kolayda bayatlamıyor,aksine bekledikçe lezzeti artıyor. bu tarif bana aittir

Hiç yorum yok: