20 Eylül 2012 Perşembe

FIRINDA PANGA

 panga balığı fırında
 Tarif önsözü:))
 Benden ısrarla yeni tarif bekleyen okuyuculara ..güncelleme  konusunda beni sıkıştıran değerli  arkadaşım Ece'ye ithaf olunur:))
Yazlık günlerinden kalan bir tarif,
Babam dondurucunun yarısını balık ile dolduracak kadar balık sever bir adam..
Akşama ne yemek yapsak diye konuşurken elimde pangaları buluverdim:)) Vietnam da üretiliyormuş,Dondurulmuş halde satın almış...Dil balığına benziyormuş tadı,deneyelim bir bakalım  dedi...Adını ,tadını bilmediği bir balığı satın alabilmesi de ayrı cesaret tabi..

Yıllar önce hediye gelen tofunun tadına baktıktan sonra adını tadını bilmediğim lezzetleri denemeyeceğime kendi kendime söz versem de panganın tadını pek merak ettim ..

Özellikle paneli kızartılması tavsiye edilse de  fırında pişirdim.. yağsız ve nötre yakın bir tadı var.. Babam tadını çok beğendi..Ben ise babam tekrar alırsa yerim ama öyle market market panga arayacak kadar da beğenmedim doğrusu...
 panga fileto
FIRINDA PANGA
Beğeneni vardır mutlaka yada değişik lezzetlere daha açık okuyuculara gelsin bu tarif..
 Malzemeleri:
1 kg. panga fileto
limon
maydanoz
zeytinyağı
birkaç diş dilimlenmiş sarımsak
her ne kadar ben unutsam da üzerine rendelenmiş kaşar
Hazırlanışı:
Filetoları yıkayıp, suyunu süzüyoruz
zeytinyağıyla yağlanmış tepsiye filetoları, üzerine doğranmış sarımsak maydanoz ve limon dilimlerini dizip 200 derece fırında 20*30 dakika kadar pişiriyoruz..
Afiyet olsun

6 yorum:

Unknown dedi ki...

Dilek'cim nefis olmuş ellerine sağ
lık sevgiler.

Adsız dedi ki...

eline saglik cok guzel gorunuyor.balik sever birisi olarak denemeyi dusunuyorum.saglicakla:-)Ece

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık canım..
bu balığı tatmadım ben ama nefis görünüyor:)
,sezon açılmşken bol bol tüketmeli:)

Emirlehayatguzel dedi ki...

Merhaba,
Ellerinize sağlık,
Daha önce hiç yemediğim panga balığını merak ettim doğrusu,
Balığın her türlüsü çok faydalıdır derim ve yerim,
Sevgilerimle,
Not: Bloğuma ziyaretinizi beklerim ;
emirlehayatguzel.blogspot.com

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık canımmm...afiyetler olsun sizlere...sevgiler..bence de artık sık güncelleme istiyoruzzz

diyet yemekleri dedi ki...

harika görünüyor eline sağlık tatlım